کد خبر 159981
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۹

یک روزنامه غربی با اشاره به اذعان آمریکا به شکست مفتضحانه غرب در جنگ افغانستان اعلام کرد که غربی ها به آینده این کشور خوشبین نبوده و در پی خروج هر چه سریعتر از افغانستان هستند.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از نیویورک تایمز نوشت: با افزایش تلفات نظامیان آمریکایی در افغانستان و تهدیدهای طالبان، ژنرالهای آمریکایی اعلام کردند که از طرحی که زمانی اساس راهبرد آنها برای پایان جنگ در این کشور بود، عقب نشینی کردند.

مقامات آمریکایی که از طرح مذاکره با طالبان و صلح با اعضای این گروه به عنوان طرح اصلی برای پایان جنگ در افغانستان یاد کرده بودند، هم اکنون بدون آنکه به پیشرفتی در جنگ دست یافتند مسئولیت صلح با طالبان را به پاکستان محول خواهند کرد.

 

مقامات نظامی و دیپلماتیک آمریکا در کابل و واشنگتن بر این باورند که با وجود تلاشها برای مذاکرات مستقیم با سرکردگان طالبان، هرگونه پیشرفت در جریان مذاکرات پس از سال 2014 هنگام خروج نظامیان ناتو از افغانستان حاصل می شود.

در همین حال یکی از افسران نیروهای ائتلاف که خواست نامش فاش نشود، گفت : فکر نمی کنم که پیشرفتی در جریان مذاکرات صلح با طالبان در چند سال آتی حاصل شود، زیرا از دشمنان سرسخت ناتو هستند.

این در حالی است که گاردین پیشتر از آمادگی تعدادی از فرماندهان طالبان برای انجام مذاکرات صلح با ناتو و قبول حضور بلند مدت آمریکا در افغانستان خبر داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس