جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.

به گزارش مشرق، سید مجید میر احمدی معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور درباره آخرین اقدامات درباره فنس کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت جناب آقای رئیسی تصمیم گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آقای رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.

تخصیص ۳ میلیارد یورو برای انسداد مرزها طی ۵ سال

میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی به سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف ۵ سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.

استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح برای انسداد مرزها

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.

اولویت‌بندی برای انسداد مرزها چگونه است؟

میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.

معاون امنیتی _ انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به صورت دیوار کشی است یا به طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.

وی در پایان افزود: اگر این طرح به طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    25 0
    سیم خاردار با برق فشار قوی و ایجاد میادین مین ساخت برجکهای دیده بانی در اترفاعات مشرف به منطقه با دوربین های حرارتی و دید در شب و کشت همه روزه پهپادها
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
      5 2
      ایول. نظر منم همین بود. فنس باید برقرار بش و در مواقع ضروری، بیسیم بزنند که مرکز برق رد قطع کنه.
    • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      مرزهای خطرناک کشور را مین گذاری کنید تا تروریست ها تلفات جانی بدهند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    13 0
    چرا این قدر دیر؟
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      32 سال کشور در دست اصلاح طلبان بوده و اصلا کاری نکردن . فکر کردی اصلاح طلبان نگران جان مرزبانان هستن ؟
  • اصلاح کنید IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 10
    3 میلیون یورو و نه 3 میلیارد یورو!!!
    • DE ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      تریاکی به ته ته گفتن افتاده! تا بشه جونت دربیاد!
    • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      1 0
      همون سه میلیارد یورو درست است سه میلیون یورو به هیچ کجا نمی رسد برای انسداد کامل مرزها حداقل 14 میلیارد یورو لازم است
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    8 0
    باید مراقب حفر تونل هم بود . داعشی ها در عراق با حفر تونل توانسته بودند در شهر های این کشور مستقر شود.
  • وَلا! IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    1 7
    تریاک گران نشه؟!!!
    • سید فروزان CH ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      1 0
      نکران تریاک نباش ،اسم افغانستان بد در رفته ،قسمت اعظم مواد از پاکستان می اید ,هندیها هم مزارع بزرگ کشت خشخاش دارند و بهترین راه ارسال به بندر چا بهارزمینی نشد دریایی ،قاجاقچیان اگر شده از زیر دریایهای سبک و کوچک استفاده خواهند کرد مثل کارتلهای امریکای جنوبی ، در نهایت هم از طریق هوایی میفرستند بنادر امارات و از انحا با خیال راحت بار کانتینر ، روشی که سالهاست استفاده میشود توسط شرکتهای هواپیمائی باری بعضا کهنه و عهد بوقدر پاکستان ،ژنرالهای پاکستانی هم در راس کار .
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    1 12
    الکی میگه
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    16 1
    خسته‌شدیم به خاطر بی‌ در وپیکر بودن مرزهای شرق کشور افغانی و تروریست های تکفیری پناه گرفته در پاکستان راحت وارد کشور میشن افغانی اقتصاد مردم ایران را به خطر انداخته اند و تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر جان نیروهای نظامی و انتظامی
  • GB ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 15
    طرح بسیار بیخود و الکی. حروم کردن پول. از ظرفیت مردم باید استفاده بشه. مردم بلوچستان، خراسان، کردستان و آذربایجان هزاران سال هست که از این مناطق با جان و دل محافظت میکنن. سیم خاردار کشیدن و دیوار کشیدن کار امثال ترامپ و اردوغان هست.
    • DE ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
      0 0
      الکی توی بیسوادی ! از کارشناسی نظامی هیچی سردرنمیاری! مراقبت از مرزها دیگه مثل صد یا دویست سال پیش با این روش های ابتدائی جواب نمیده که میگی! مرزها باید به تجهیزات مادون قرمز مجهز بشه تا هر متجاوزی رو درجا پودر کنه ، درحالی که چشم معمولی تو شب قادر به دیدن متجاوزان و تروریست ها نیستند.
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    11 0
    از اون کارهای خیلی خیلی مهمه که باید سریعا تکمیل بشه تا امنیت به مرزها برگرده
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    1 1
    در سیستان و بلوچستان صدها هزار نفر مهاجر پاکستانی و افغانستانی وجود دارند. بعضی از آنها شناسنامه ندارند و باید این افراد از کشور خارج شوند تا امنیت ایجاد شود
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    گشت پهبادی چون میتواند نا محسوس باشد بهتر است در اولویت قرار گیرد، هم فورا راه اندازی میشود و هم ترس ایجاد میکند.
  • محمد IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    خداپدرتونو بیامرزه هرچه سریع تر ببندید مرز هارو مخصوصا مرزهای شرقی رو یه چندسال دیگه بجای ایران عزیز باید گفت افغانستان غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس