کد خبر 1596067
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
معامله انجام شد؛ استقلال و پرسپولیس رسماً فروخته شدند

با انجام معاملات امروز فرابورس، ۸۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس توسط خریداران معامله شد.

به گزارش مشرق، پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه - ۳ اردیبهشت‌ماه) در فرابورس آغاز شد و در نهایت خرید سهام به طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵درصد) انتقال پیدا کند.

قرار است پس از این مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود.

پیش از این نیز ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران فروخته شده بود.

در حالی که سرخابی‌ها تا ۵ اردیبهشت‌ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه AFC مهلت دارند، با واگذاری رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    7 1
    کجا فروخته شدن دست دولت هستن از این جیب به اون جیب خدا می داند چه مفسده ای به راه بیفته
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 3
      اگر خصوصی بشن خوب پس بشن.فضول نباشید.نون بازوتان را بخورید.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    4 3
    همون فروشهای همیشگی ازین جیب به اون جیب بزدل تر ازین حرفها هستین که واقعا چیزی خصوصی کند
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    6 0
    استقلالیها،هر چه سریع تر پولاتون رو از این شش بانک بیرون بکشید
  • CA ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    5 0
    سهام دوتا باشگاه ضرر ده دولتی غیر دولت یا شرکت های خصولتی کسی نمیخره بازهم خرج از بیت المال وجیب مردم است
  • GB ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    وقتی به بانک ها واگذار شد یعنی فاتحه اش خونده شد .
  • هواداران خجسته دل !! IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    13 0
    فوتبال سراپا فساد و ارتزاق بازیکنان فاسد از خون مردم است . و از همه جالب تر هواداران اینها هستند . که اکثرا پایشان هم به توپ و زمین فوتبال نخورده است ! واقعا آدم به خجسته دلی و منطق بعضیها شک میکند !! هواداران خجسته دل !! خیلی با حال هستید !!! ====== چه هواداران با حالی داریم !! ما میخوریم شما دعوا کنید ممنون فوتبالیست نجومی !!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    10 0
    فوتبال حرفه ای = فساد
  • باشگاههای سرطانی زیانساز IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    12 0
    باشگاههای سرطانی بدهکار و بازیکنان فاسد با دستمزد نجومی ، چند سال است روی دست دولت مانده !! >>>> وبال گردن دولت و مردم شده اند !! >>>> فساد و دستمزد نجومی بازیکنان از جیب مردم مظلوم !!! >>>> حیف وقت و هزینه کشور که برای این باشگاههای سرطانی فوتبال و بازیکنان فاسد ، تلف شود !! قرمز آبی زرد سبز بنفش و .... فرقی ندارد ... همه سرطان و فساد .... >>>> هیچ سرمایه گذاری هم این باشگاههای سرطانی فوتبال را نمیخواهد ... حالا با زور و دستور ... داستانش جداست !! >>>> پالایشگاهها و پتروشیمیهای بی نظیر دولتی را سریعا میخرند .... اما این کانونهای هزینه زایی فوتبال و فساد را کسی نمیخواهد !!! ،،،،،، حالا با زور و دستور ... داستانش جداست !!
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      6 0
      همین مفسدین فوتبالیست و گردانندگانشان در وقت اغتشاشات میشن اپوزوسیون و رهبران ضد انقلاب اسلامی من نمیدونم چرا ازشون طرفداری میشه بزرگترین اختلاسها در فوتباله ولی کسی نمیبینه حد اقل ورزشگاه نریم براشون کف بزنیم شعر بخونیم
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    9 0
    اونوقت رقمی که بابت این دوتا خرید از جیب بیت المال مردم هزینه شده چقدره ؟ اینقدر سرسام آور و نجومیه که روت نشده بگی . درسته ته ایمان ؟
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 0
    بله حق مردم استان بوشهر که فقط از پتروشیمی آلودگی‌ش هشت. همچنین حق مردم ماهشهر و تیم شهرداری ماهشهر خورده شده رفت برای یه تیم تهرانی که الودگی پتروشیمی خیلی ازارشون داده
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 7
    اگر خصوصی بشن خوب پس بشن.فضول نباشید.نون بازوتان را بخورید.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    میرم به فیفا میگم که دولت خریده ... خخخخخ
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    15 درصد باقیمانده چی میشه ؟
  • مهران IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 2
    خدایی خیلی نامردیه. این همه میگفتن فعلا استقلال واگذار نمیشه یهو واگذارش کردن به هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ثروتی استثنایی که خودش خواهان خریدن استقلال بود. اما پرسپولیس رو به عنوان پرداخت دیون دولت دادن به ۶ تا بانک که همشون هی مصاحبه میکنن میگن دولت و معاون اول رییس جمهور و وزارت اقتصاد به ما دستور دادن که باید پرسپولیس رو بگیرید و مجبور بودیم دستور رو اجرا کنیم. قشنگ معلومه هدف نابودی پرسپولیس هست. برعکس پتروشیمی خلیج فارس که تا همین الان چندین بیانیه داده و معلومه چقدر خوشحالن که استقلال رو گرفتن و همینجور دارن وعده میدن که فلان میکنیم و چنان میکنیم ، بانک ها فقط بیانیه میدن و میگن مارو مجبور کردن که پرسپولیس باید به شما واگذار بشه وگرنه خودمون نمی‌خواستیم. قشنگ معلومه که هدف نابودی پرسپولیس هست. تاج و خطیر باهم رفیقن و خطیر هم تو فدراسیون برو بیا داره. قشنگ با برنامه ریزی اعلام کردن استقلال فعلا واگذار نمیشه ولی داشتن پنهانی شرایط رو درست میکردن که بدنش به پتروشیمی خلیج فارس ولی اعلام نمی‌کردن که پرسپولیسی ها اعتراض نکنن و همه چی به هم بخوره. و پرسپولیس رو به کی بدن ک نابود بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس