کد خبر 1596032
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید در تحلیلی پیرامون یمن و دفاع از فلسطین نوشت:

دولت یمن به رهبری انصار الله پیشنهاد آمریکا برای حذف حوثی ها از لیست سازمان های تروریستی، رفع محاصره، به رسمیت شناختن رسمی آنها و ایجاد صلح را رد کرد.

زیرا آمریکا فقط می‌خواست حمایت یمن از غزه متوقف شود، تنگه باب المندب دوباره به روی اسرائیل باز شود و بمباران جنوب اسرائیل متوقف شود.

اما انصار الله اعلام کردند که این حمله تا پیروزی غزه و پذیرش شکست اسرائیل ادامه خواهد یافت.

امروز یمن برای اعراب منطقه ما تجلی یک وعده ویژه است. وعده ای که خداوند داده بود. خداوند در آیه ۵۴ سوره مائده می‌فرماید:

«ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هر کس از شما از دین خود بازگردد، خداوند به زودی نسلی را جایگزین او می‌کند که آنها را دوست می‌دارند و خدا را دوست می‌دارند، نسبت به مؤمنان متواضع و نسبت به کافران نیرومند و محترم خواهند بود. در راه خدا جهاد کن و کسی را که به آنها بد می گویند هلاک نکن.

وقتی این آیه می‌خوانیم اولین جایی که به ذهنمان می‌رسد یمن است.

این آیه مژده می دهد که برای خدا و برای ارزش هایی که به آن اعتقاد دارید زندگی کنید بدون اینکه در مقابل کسی غیر از خدا تعظیم کنید، چیزی است که امروز کمتر نشانه ای از آن در بسیاری از نقاط دنیا می بینیم.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شايان IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    3 0
    سلام ودرود خدا بر يمني ها ولي اين آيه در مورد ايرانيهاست... شخصی درباره منظور این آیه از پیامبر(صلی الله علیه وآله) پرسید، پیامبر(صلی الله علیه وآله) دست بر شانه یا گردن سلمان زد و فرمود: «هذا وَ ذَوُوهُ»; منظور آیه، این شخص و قوم او هستند. آن گاه فرمود: «لو کانَ الدّینُ بالثُریّا لتناوَلَه رجالٌ مِن أبناءِ فارس (بَعْضِ الأَعْجَمِینَ): (وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَی بَعْضِ الْأَعْجَمِینَ فَقَرَأَهُ عَلَیْهِم مَّا کَانُوا بِهِ مُؤْمِنِینَ)(شعراء: 198 و 199); هرگاه ما این قرآن را بر بعضی از مردم عجم (غیرعرب) نازل می کردیم و پیامبر این آیات را برای آنان به زبان تازی (اعراب) می خواند، آنان هرگز به قرآن ایمان نمی آوردند. در حدیثی آمده است که امام صادق(علیه السلام) فرمود: اگر قرآن بر عجم نازل شده بود، عرب به آن ایمان نمی آورد; ولی قرآن بر عرب نازل شد، عجم به آن ایمان آورد و این برای عجم، فضیلتی است.19

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس