حمله ایران به اسرائیل

تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند؛ ایران حالا نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: دکتر جیم کاوانا، روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با اسپوتنیک درباره پاسخ تنبیهی ایران به حمله متجاوزانه اسرائیل گفت: «این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است: اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس فرانسه و اردن برخوردار بود حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد.»

وی ادامه داد: «آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور مؤثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوائی جهان انجام دهد. ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص‌شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد. بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به قوی‌ترین منطقه دفاع‌شده و بهترین دفاع هوائی جهان اصابت کرد».

تحلیلگر اسپوتنیک ادامه می‌دهد: «عجیب نیست که ایالات ‌متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ اما بار بعد آنها اخطار ۷۲ساعته دریافت نخواهند کرد. اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد. آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببینند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند».

طبق گزارش‌ها، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفته است که ایالات ‌متحده از ضدحمله اسرائیل حمایت نخواهد کرد. کاوانا افزود: ایران می‌گوید تنها کاری که اسرائیل می‌تواند انجام دهد تا موضع واقعی‌اش را نشان دهد، حمله مستقیم است و اگر به شکل مستقیم به ایران حمله کند، ایران پاسخ خواهد داد. به ‌دلایل انتخاباتی یا هر دلیل دیگر، دولت بایدن این را نمی‌خواهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    5 14
    همین اسپوتنیک میگفت اسراییل با سلاح الکترومغناطیس رادارهای ایران رو نابود کرد چند روز پیش. بی صدا و بدون انفجار.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 0
      نخود سیاه ؛ آمریکا و دوستان را ؛ رو سیاه کرد ـــ پهپادهای ایران عملیات فریب بود؛ ایران تمام رادارها و سامانه های پدافندی آمریکا و دوستان را فرستاد دنبال 99% نخود سیاه ؛ تا با خیال راحت ؛ موشکهایش بخورند به اهداف اسراییلی.
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 0
      دلیل نمیشه همه حرفهاش اشتباه باشه
    • ایرانی IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      آره جان عمه همه خالی بندان عالم:-)))
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    6 2
    احسنت
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    10 3
    دست دلاور مردان سپاه درد نکنه که باعث خوشحالی دل همه مسلمانان وازادگان دنیا شدند 🤲✌️🇮🇷
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 0
      99% = 99% ؛ اسراییل با کمک دوستان 99% پرتابه های ایران را منهدم نموده ، معنی این جمله اینه: عملیات فریب ایران با 99% موفقیت انجام شده.
  • زهرا IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 0
    زنده و پاينده باد سپاه و ارتش غيور ايران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس