کد خبر 1595279
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۳
وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، روز جمعه به وقت محلی با « تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان افزود: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

او تصریح کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است. وی خاطر نشان کرد: نتانیاهو از کنترل خارج شده است و باید مهار گردد.

«تور ونسلند» دستیار و هماهنگ کننده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه نیز با تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت که شرایط از کنترل خارج شده و وضعیت مردم فلسطین تاسف آور است.

وی گفت سازمان ملل متحد خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت بکار می‌گیرد.

ونسلند یادآور شد: جامعه بین المللی می‌بایست بر دستیابی به آتش بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ متمرکز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    5 1
    سیاست غرب گماشتن یک سگ بعنوان نخست وزیر برای اسرائیل بوده و هست، نتانیاهو برود یکی مثل او خواهد آمد مگر شارون ملعون بهتر از این هار بود که بهدی باشه
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 0
      اقای وزیر چرا حرف ناحساب می زنی ؟ بلند و رسا بگو نتانیاهو و فرماندهان ارتش صهیونیست های غاصب و حامیان آنها باید بعنوان قاتل و جنایتکار جنگی در دادگاه محاکمه شوند . عده ای اشغالگر یک کشور را اشغال کرده اند و مردم آن کشور را قتل عام کرده و فراری داده اند و از سازمان ملل میخواهی جنایتکاران را مهار کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایا این مطلب به معنای قبول حکومت جنایتکاران وئ اشغالگران نیست ؟؟؟؟؟؟؟
  • US ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    4 1
    سیاست غرب گماشتن یک سگ بعنوان نخست وزیر برای اسرائیل بوده و هست، نتانیاهو برود یکی مثل او خواهد آمد مگر شارون ملعون بهتر از این هار بود که بهدی باشه
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    امشب تل‌آویو و حیفا رو با خاک یکسان کنید
  • US ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 1
    بیشتر هدف نتانیاهو ضربه به بایدن هست تا در انتخابات موفق نشود
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 1
    نتانیاهوفقط با زور کنترل میشه نه با حرف.وقتی آمریکا انگلیس و فرانسه و....تا دندان مسح کردن اسراییل رو و پشت اسراییل هستن چرا باید متوقف بشه.ما به عنوان حامی فلسطین باید یک کشور مسلح به موشک های قاره پیما و کلاهک هسته ای بشیم‌.اعضای محور مقاومت باید به تسلیحات سنگین و موشک های پیشرفته مسلح بشن نه تسلیحات ابتدایی و پهبادهای دست ساز.وقتی قدرتمند شدی دشمن حساب کار دستش میاد.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 3
    این وزیر خارجه مارو توجیه کنید که حضور نتانیاهو به نفع ایران و کشورهای اسلامی و خود فلسطین هست. امثال نتانیاهو و بن گویر باید باشن تا بهانه ای برای جنگ و محو نابودی اسراییل وجود داشته باشه. بدون جنگ نمیشه این رژیم رو از منطقه بیرون انداخت. پس انقدر نره بگه مهارش کنید کنترلش کنید. این ادم هرجی وحشی تر باشه پیروزی ما نزدیکتر میشه
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 1
      جای گرم نشستی زر مفت میزنی؟ باید جای ساکنین غزه بودی تا می دیدیم باز هم از این چرندیات منتشر میکنی یا نه
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    اسرائیل باید مهر شود نه نتانیاهو. چرا مثل بعضی مقمات غربی حرف میزنی؟ اسرائیلی ها همشون از هم بدترن
  • TR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دقیقا همین طور
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اولا اسراییل حمله به کنسولگری رو تایید نکرده دوما اسنادشما که اسراییل حمله کرده چرا رسانه آیی نکردید الان طبق قوانین بین الملل شما شما بخاک اسراییل تجاوز کردید نه اسراییل
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    نتانیاهو باید مهار شود یعنی چه ، رژیم صهیونیستی باید مهار شود ، پس سخن مقام معظم رهبری در مورد باطل کردن اسراییل چه میوشود.این حرف وزیر خارجه یعنی اوکی دادن به کشور اسراییل است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس