کد خبر 1594799
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹

به گزارش مشرق، محسن فایضی در مطلبی با عنوان فلسطین و دولت فلسطینی در کانال تلگرامی خود نوشت:

"فلسطین" نه تنها برخلاف آنچه در اسلو وعده داده شد به حق دولت نرسید! و همچنان یک تشکیلات خودگردان بدون ارتش، بدون حق کنترل مرزها و... باقی مانده بلکه حتی در سازمان ملل هم یک عضو ناظر است نه یک عضو مثل دیگر کشورها!

طرحی مطرح شده از سوی الجزایر که امروز در شورای امنیت رای گیری خواهد شد: تبدیل وضعیت نمایندگی فلسطین از عضو ناظر به عضو دائم طرحی که از سوی مدعیان طرح دو دولت، قاعدتا نباید رد شود. چون اقدامی حداقل برای دست یابی فلسطینی ها به یک دولت ( با هر مرز و پایتختی) است.

برای همین آمریکایی ها در یک چالش جدی قرار گرفته اند. رسانه امریکایی آکسیوس هم گفته است که محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین درخواست دولت بایدن برای عدم رای‌گیری در شورای امنیت و درخواست برای پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل سازمان ملل را رد کرد.

امیرعبدالهیان هم امروز صبح برای شرکت در این جلسه شورای امنیت و چهارمین بار در طوفان الاقصی وارد نیویورک شد.

معتقدم حمایت از این طرح ها و رای گیری ها و اقدامات از سوی ایران مفید خواهد بود. همه سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی ( فلسطین از نهر تا بحر و نابودی ساختار اپارتایدی اسرائیل ) را می‌دانند.

لذا کسی از رای مثبت ایران به چنین قطعنامه ها و حمایت از طرح ها و..‌ که در ظاهر و وهله اول تحقق دو دولتی را دارند، تغییر اصول در رفتار ایران در این مسئله فهم نخواهد کرد و تنها فرصت کنش گری را از ما خواهد گرفت.

ببینیم چه خواهد شد؛ اما وتو آمریکا اصلا دور از انتظار نیست.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس