به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید در مطلبی پیرامون حمله ایران به اسرائیل نوشت:

مشخص شد پایگاه نظامی تخریب شده در کوه حرمون (جبل الشیخ) در حمله 3 روز پیش ایران،یک پایگاه بسیار مهم شناسایی و اطلاعاتی در جبل الشیخ بوده است.

برای درک بزرگی این واقعه کافی است بدانیم که این پایگاه نسبت به پایگاه شناسایی و اطلاعات هوایی مرون اهمیت حیاتی تری داشته و به عنوان مرکز هشدار اولیه در برابر حملات ناگهانی هوایی و زمینی کل منطقه مورد استفاده قرار می گرفت.

این پایگاه برای اهداف بسیار مهمی بنا شده بود به عنوان مثال برای نظارت بر فعالیت های دمشق و دره بکا و اجرای جنگ الکترونیک، گوش دادن و مختل کردن ارتباطات نظامی و غیرنظامی و به دست آوردن دید مستقیم هوایی استفاده می شد، اما بعد از نوش جان کردن موشک های ایرانی دیگر وجود ندارد.

دیشب همان پایگاه مرون نیز مجددا بمباران شده و توسط آتش حزب الله لبنان نابود شد.

البته این اولین حمله نیروهای مقاومت به آن پایگاه نبود و تاکنون چند مرتبه به این پایگاه حمله شده بود ولی حمله آخر یک پیام ویژه برای اسرائیل داشت .

زیرا اخیرا اسرائیل تلاش هایی را برای تعمیر آن پایگاه آغاز کرده بود و همانطور که می‌بینید پایگاه های مهم جاسوسی و نظارتی اسرائیل به صورت مستمر حذف می‌شوند و اجازه تعمیر هم داده نمی‌شود.

در 6 ماه گذشته همه دنیا دیدند که چگونه یاران ایران در لبنان، شبکه شناسایی و ردیابی 15 تا 20 میلیارد دلاری اسرائیل (به همراه تجهیزات و ملحقات و... ) که توسط اسرائیل در امتداد 129 کیلومتری مرز لبنان ساخته شده بود و ساخت آن سال ها طول کشیده بود را طی چند ماه نابود کردند.

در روزهای اول رسانه های غربی و اسرائیلی می‌گفتند نیروهای حزب الله لبنان حریف دوربین ها هستند و برای جنگ واقعی به میدان نمی آیند و عملیات حزب الله لبنان در تخریب دوربین ها و دیش های ماهواره ای را مورد تمسخر قرار دادند، اما نابودی این شبکه دست حزب الله را برای عملیات های بزرگتر آن هم در خاک فلسطین اشغالی باز گذاشت و پشت کار نیروهای حزب الله باعث شده که امروز اسرائیل تنها به گشت های زمینی و شناسایی هوایی تکیه کند.

اکنون با از دست دادن روزافزون پایگاه‌های پیشرفته اطلاعات نظامی، امکان هشدار زودهنگام گسترده‌تر و عمومی‌تر در مورد شناسایی هوایی و زمینی نیز از بین رفته است.

تشدید این وضعیت، اسرائیل را به فضایی می کشاند که نتیجه آن چیزی نیست جز از دست دادن مناطق وسیعی از مرزهای شمالی اسرائیل و تصرف آن توسط نیروهای حزب الله لبنان آنهم در جنگی که تشدید خواهد شد و این جنگ برای موجودیت اسرائیل یک خطر واقعی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    36 0
    فعلا که موجودیت کل لبنان داره به خطر می افته
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 1
      لبنان توی خاک خودش داره میجنگه و هزاران سال اینجا بوده مثل اسراییل یک کشور ساختگی نیست که با از دست رفتن بخسی از خاکش فروبپاشه.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      خداوند پشتیبان مظلوم است
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      سال ۲۰۰۶ هم از این حرف های مفت زیاد زدید آخرش دیدیم چه بلایی سر اسقاطیل اومد
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    اين شاءالله
  • US ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    یک سؤال اساسی که ذهن هر کس را مشغول می کند این است آیا روز ی قدرت هایی مثل آمریکا و فرانسه و انگلیس و سایر کشورهای اروپایی و حتی کشورهای عربی و یا بلوک شرق اجازه می دهند موجودیت اسرائیل به خطر بیفند آنطور که ما فکر می کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس