تیم ملی کشتی فرنگی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران، مقتدرانه بر سکوی نخست رقابت‌های قهرمانی قاره کهن ایستاد.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با برگزاری رقابت فینال وزن ۹۷ کیلوگرم به پایان رسید. در این وزن محمدهادی ساروی نماینده ایران بود که با اقتدار به فینال رسید و در نهایت با غلبه بر حریفی از قزاقستان به مدال طلا دست پیدا کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم بالتمونخ از مغولستان را ۹ بر صفر شکست داد و به جمع چهار نفر برتر این وزن رفت. ساروی در این مرحله مقابل جئونگ یئول ون از کره‌جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

ساروی در دیدار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم برابر یوسوف ماتسی‌اف قزاق قرار گرفت و در کمتر از ۲ دقیقه با نتیجه ۹ بر صفر و امتیاز عالی برابر این حریف به برتری رسید.

وی در این دوره از رقابت‌ها در شرایطی به مدال طلا رسید که حتی یک امتیاز به حریفان خود نداد و رقابت‌ها را با امتیاز عالی به پایان رساند.

امروز و در رقابت‌های پنج وزن دوم، امیررضا ده‌بزرگی به مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم، سعید اسماعیلی به مدال طلای وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا رستمی به مدال نقره وزن ۷۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری مدال نقره وزن ۸۲ کیلوگرم و محمدهادی ساروی به مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم رسیدند.

روز گذشته نیز ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید.

تیم کشتی فرنگی ایران نیز در پایان این مسابقات به عنوان نخست تیمی قاره کهن رسید. تیم ایران از ۲۸ دوره حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۱۶ عنوان قهرمانی، هفت نایب قهرمانی و پنج عنوان سومی کسب کرده است.

رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- یو چول رو (کره شمالی) ۲- پویا دادمرز (ایران) ۳- یولان موراتبک اولو (قرقیزستان) و سجاد علی البیدهان (عراق)

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولامان شارشنبیکوف (قرقیزسستان) ۲- کایتو اینابا (ژاپن) ۳- لیگیو کائو (چین) و امیررضا ده بزرگی (ایران)

۶۳ کیلوگرم: ۱- یرژت ژارلیکاسین (قزاقستان) ۲- آیاتا سوزوکی (ژاپن) ۳- ایمان محمدی (ایران) و چان کیم (کره شمالی)

۶۷ کیلوگرم: ۱- سعید اسماعیلی (ایران) ۲- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) ۳- لی لی (چین) و هانجائه چونگ (کره جنوبی)

۷۲ کیلوگرم: ۱- شینگو هارادا (ژاپن) ۲- محمدرضا رستمی (ایران) ۳- عبداله علی اف (ازبکستان) و جی لنگ (چین)

۷۷ کیلوگرم: ۱- نائو کوساکا (ژاپن) ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۳- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) و دونیورخان ناکیبوف (ازبکستان) ۵- امیر عبدی (ایران)
۸۲ کیلوگرم: ۱- تایزو یوشیدا (ژاپن) ۲- رسول گرمسیری (ایران) ۳- موخامدکودیر رسول اف (ازبکستان) و بکزات اورانکول اولو (قرقیزستان)

۸۷ کیلوگرم: ۱- ناصر علیزاده (ایران) ۲- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۳- رحیم جان اوزوکوف (ازبکستان) و ماساتو سومی (ژاپن)

۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- یوسوف ماتسی اف (قزاقستان) ۳- جئونگ یئول وونگ (کره جنوبی) و هوژی هائو (چین)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- مین سئوک کیم (کره جنوبی) ۳- لینگژی منگ (چین) و ارلان مناتبیکوف (قرقیزستان)

رده بندی تیمی:

۱- ایران ۲۰۰ امتیاز ۲- قرقیزستان ۱۴۴ امتیاز ۳- ژاپن ۱۴۲ امتیاز ۴- قزاقستان ۱۳۰ امتیاز ۵- کره جنوبی ۱۱۲ امتیاز ۶- ازبکستان ۱۰۶ امتیاز ۷- چین ۹۷ امتیاز ۸- کره شمالی ۵۴ امتیاز ۹- عراق ۳۱ امتیاز ۱۰- مغولستان ۲۸ امتیاز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    5 0
    ایران مقتدر
  • ایرانی GB ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 0
    الهی که زنده و پاینده باشین ... دست تون درد نکنه قهرمانان جوان کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس