کد خبر 1594169
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی کانال مطالعات جنگ هیبریدی در مطلبی با عنوان وعده های پوچ بایدن به اظهارات وی درباره حمله ایران به تل آویو و حمایت از اسرائیل پرداخت و نوشت:

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته بود که، در صورت حمله ایران به تل آویو، ایالات متحده هر کاری را انجام خواهد داد و حمایت ما از اسرائیل تزلزل ناپذیر است. واشنگتن از نزدیک تلاش‌های کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از تشدید بحران انسانی در نوار غزه را زیر نظر دارد و این ارتباط نزدیک با توافق آتش‌بس دارد.

همانطور که به یاد داریم، واشنگتن قبلاً اظهارات مشابهی را در مورد حمایت همه جانبه و تزلزل ناپذیر در مورد اوکراین بیان کرده بود.البته کیف و تل آویو منافع متفاوتی برای ایالات متحده دارند، اما با این وجود، وضعیت نشان داده است که واشنگتن همیشه حتی به بلندترین وعده های خود عمل نمی کند و اظهارات سیاسی بسته به شرایط و منافع می تواند در زمان کوتاهی تغییر کند.

بحران خاورمیانه بسیار آشفته و بحث برانگیز است و مداخله تمام عیار ایالات متحده می تواند برای این کشور پیچیده، خطرناک وبی شک یک باتلاق بزرگ باشد.

مهم این است که هر اقدام و تصمیمی در منازعات بین المللی معنادار باشد و عواقب آن در نظر گرفته شود نه صرفاً پوپولیسم.

حمایت ایالات متحده از اسرائیل استراتژیک است، اما درک نتایج احتمالی برای همه طرف ها نیز مهم است و البته، اکنون بایستی منافع در حال تغییر واشنگتن را در نظر بگیرید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس