اظهارات تحقیرآمیز مشاور موساد درباره سرسپردگی دولت باکو به اسرائیل

مشاور ارشد نتانیاهو و مشاور امنیت ملی موساد، با ادبیاتی تحقیرآمیز، از عمق نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در جمهوری مسلمان‌نشین آذربایجان خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: یوزی آراد در گفت‌وگو با رویترز گفته است: باید بگویم که برقراری روابط دیپلماتیک عمیق آن هم با یک کشور مسلمان چندان ساده نیست. نه‌تنها مردم آذربایجان اکثراً مسلمان هستند بلکه این کشور همسایه ایران است. اما جنبه خوب ماجرا این است که مقامات ارشد دولتی آذربایجان به ویژه حیدر و الهام علی‌اف هیچ دلسوزی و تعصبی نسبت به اسلام ندارند و از همان ابتدا ۱۹۹۲ از روابط دوجانبه با اسرائیل قدردانی می‌کردند من در یک مأموریت ویژه شش‌ماهه در سفارت اسرائیل در باکو بودم. دختر الهام علی‌اف، لیلا که من شخصاً می‌شناسم دوست‌پسر یهودی داشت، امین آگالاروف که بعداً با او ازدواج کرد، به مادر دوست‌پسرش گفته شد که بهتر است پسرش علناً اعلام کند که یهودی است. او روابط بسیار خوبی با جرد کوشنر داشته است. صادقانه بگویم اگر خاخام‌های ما اجازه می‌دادند لیلا به یهودیت روی آورد، او این کار را با افتخار انجام می‌داد. اما برگردیم به سؤال شما، من فکر می‌کنم ما دقیقاً همان جایی هستیم که می‌خواهیم باشیم و به اکثر اهداف خود رسیده‌ایم و بقیه به زودی محقق می‌شوند.

وی در پاسخ این سؤال که ما از آذربایجان چه می‌خواستیم؟، اظهار کرد: در طول ۲۴ سال گذشته بیش از ۵٠ فرمانده ارشد اسرائیلی تحت نظارت ناتو و با همکاری نزدیک با ترکیه توانسته‌اند ساختار نظامی و امنیتی آذربایجان را بازسازی و سازماندهی کنند. فروش تسلیحات نظامی، ساخت کارخانه‌های تولید پهپادهای پیشرفته، برگزاری بیش ۱۴۶ دوره آموزشی برای فرماندهان ارشد نظامی آذربایجان و برگزاری ده‌ها رزمایش مخفیانه مشترک سالانه در دریای خزر، جنوب آذربایجان و در امتداد مرزهای این کشور با ارمنستان و ایران گوشه‌ای از زمینه‌های اصلی همکاری تل‌آویو و باکو است. آیا می‌توانید کشوری را نام ببرید که ما با آن چنین روابطی داشته‌ایم؟

یوزی آراد افزود: استقرار افسران موساد در کنار ماموران سیا و اف‌بی‌آی در یک طبقه از ساختمان سازمان امنیت آذربایجان در هیچ کشور دیگری بی‌سابقه است. به خاطر داشته باشید که هیچ‌یک از این مواردی که ذکر کردم دیگر راز نیست. البته مواردی وجود دارد که نمی‌توانیم در مورد آنها بحث کنیم (خبرنگار: می‌شود بیشتر توضیح بدهید؟) خب، بگذارید همه فرض کنند که فقط ۳٠٠٠٠ یهودی در آذربایجان زندگی می‌کنند.

مشاور نتانیاهو در پاسخ این پرسش که «پس چگونه است اسرائیل تا این حد همکاری گسترده‌ای با دولت آذربایجان دارد، اما جمعیت مسلمان که اکثریت هستند از آن عصبانی نیستند؟»، با وقاحت گفت: مردم آذربایجان مسلمان هستند اما از تحولات خاورمیانه بی‌خبرند. بنابراین به جز چند نفری که تحت تأثیر ایران قرار گرفته‌اند، اکثر مردم آذربایجان هویت مذهبی ندارند و مانند مسلمانان خاورمیانه روحیه تروریستی ندارند. اما در عین حال بیشتر فعالیت‌های ما در حوزه‌های نظامی و امنیتی است، بنابراین مردم عادی معمولاً نمی‌دانند چه خبر است. برخلاف این انگارسازی، مردم مسلمان جمهوری آذربایجان غیرت دینی بسیار بالایی دارند اما معمولاً اعتراضات ضد صهیونیستی سرکوب می‌شود.

آراد در ادامه درباره این سؤال خبرنگار که «ما چقدر در تصمیمات سیاسی داخلی آنها تأثیر داریم؟»، اظهار کرد: سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل در باکو ائتلافی هستند که در ۲٠ سال گذشته اهداف مشابهی را دنبال می‌کنند. تسلط ائتلاف بر آذربایجان و تصمیمات سیاسی مقامات باکو، مشابه تسلط اسرائیل بر کرانه باختری است. با این تفاوت که به جای محمود عباس فردی متمدن به نام الهام علی‌اف مدیریت آذربایجان را برعهده دارد.

خبرنگار: از تجربه خودت بگو وقتی به باکو رفتید چطور بود؟ آیا خاطره‌ای دارید که بخواهید به اشتراک بگذارید؟

آراد: اولین سفر من به آذربایجان در سال ۱۹۹۴ انجام شد. من آن موقع در موساد بودم. و بعداً با یک هیئت امنیتی و نظامی به عنوان مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر اسرائیل به آذربایجان سفر کردم تا مقدمات سفر شیمون پرز را فراهم کنم. سفر تاریخی شیمون پرز به باکو در نزدیکی تهران، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخی در سیاست خارجی اسرائیل بود. هیجان‌انگیزترین لحظه با رئیس‌جمهور آذربایجان، الهام علی‌اف در ژوئیه ۲٠٠۹ بود. ما در باکو، جایی که برخی از قدیمی‌ترین قبایل یهودی در آنجا زندگی می‌کردند، صحبت کردیم. از او پرسیدم که آیا می‌توانم دعای یهودی بخوانم؟ پرسید یعنی چه، من توضیح دادم و او پاسخ داد: البته. من خواندم، و آمین گفتند آمین. چه لحظه تاریخی است. هیچ کلمه‌ای برای توصیف این احساس ندارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • رضا IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    38 7
    بادکوبه باید از دست حکام نادان و خودخوانده آزاد و به آغوش مام میهن بازگردد
    • یاشاسین اردبیل IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 2
      علی اف کلا بیغیرته که ناموسشو حراج صهیونیست ها کرده. تحف به شرف نداشته اش
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      3 1
      خب درسته اکثر مردمشان کلا شوت هستند جهل و مشغول شدن به ظاهر دنیا و مفاسد جنسی انسان را از تعقل در بسیاری امور باز می دارند و دیگه با چهارپا فرقی نخواهد داشت آماده سواری دادن است و این همان چیزیست که شیطان و یارانش می خواهند!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    16 3
    یوزی آراد کاملا درست گفته که اکثر مردم آذربایجان هویت مذهبی ندارند‌. با قبول واقعیت هر چند تلخ می توان به جایی رسید نه خوش خیالی
  • abbas IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    22 5
    ما ک زدیم باید سفارت اسرائیل رو در باکو هم میزدیم
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 6
    بادکوبه و اردن را خدا زده ولی یک گوشمالی هم می خواهند. البته به نظر میرسه که تا حالا حساب کار دستشان آمده باشد
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    24 4
    احتمال این هست که اگر اسراییل بخواد خطایی انجام بده و حمله‌ای نظامی بکند از خاک آدربایجان و از ناحیه دریای مازندران باشد. حدیثی هم در مورد حمله از روی آب به ری از طرف آذربایجان در پیش از ظهور موجود است. گر چه سر مار در اسراییل است ولی در مورد آدربایجان باید بسیار هشیار بود
  • دوست ایران IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 4
    درود بر ایران سرافراز ونظام مقدس شیعی آن ، امید مسلمانان جهان، مخصوصا شیعیان مظلوم ، خدا وندا به حق صاحب واقعی اش ،حجة ابن الحسن (عج) این نظام مقدس ورهبری اش را از همه بلیات حفظ بفرما. شر دشمنان داخلی وخارجی اش را به خود شان برگردان.اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرخهم.آمین
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    9 25
    حرومزاده های تروریست ، شما آذربایجان مسلمان رو هل دادید آغوش اسراییل اونم فقط بخاطر حمایت از ارمنی جماعت خوک پرست
  • AT ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    30 5
    جمهوری جعلی و پانتُرکی باکو سرسپرده و نوکر اسرائیل در منطقۀ قفقاز از زمان تاسیس تاکنون!
  • CN ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    30 6
    الهام از این سخنان به قدری خرکیف میشه که احتمالاً بال هم درمیاره و این سخنان برای الهام بسیار با ارزشه و به سرسپردگیش به صهیونیست ها افتخار میکنه، نه کنه انتظار غیرت از این بدبخت دارید؟!
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    33 6
    خاک برسر بی غیرت علی اف
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      19 5
      این خودش یهودیه
  • حسین IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    10 12
    اتفاقا این حرفای مشاور موساد نشون میده هم مردم آذربایجان و هم دولت آذربایجان دوست و دشمن رو خوب شناخته..... ازون به اصطلاح دوستان به ظاهر مسلمونی که به اسم کمک به آذربایجان رفته بودن ولی عملا برای ارمنیا جاسوسی میکردن چیزی نگفته این مشاور؟
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    25 8
    الهام بی دین
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    12 3
    شما دختر علیف رو براساس منافع اسراییل تور کردید و زن یک یهودی کردید
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    8 1
    البته اگر شیعیان آذربایجان بگذارند که زنده بمانید
  • US ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    20 5
    پانترکیسم = صهیونیسم
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    10 1
    واقعاً امام خمینی به درستی گفتند که اسراییل غده سرطانی هست چون اگر این غده خشکانده نشود تمام دنیا را به لجن میکشند پس گریزی از نابودی این رژیم سفاک نیست
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 4
    این خزعبلات را چهل و اندی سال پیش در مورد خود ایران هم بلغور میکردید! اگر حمله قهرمانانه ایران دو سه هدف زیر ساختی و اقتصادی را هم در برنامه داشت حساب کار زودتر دست الهام و لیلا میآمد.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 4
    این خزعبلات را چهل و اندی سال پیش در مورد خود ایران هم بلغور میکردید! اگر حمله قهرمانانه ایران دو سه هدف زیر ساختی و اقتصادی را هم در برنامه داشت حساب کار زودتر دست الهام و لیلا میآمد.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    20 2
    عین این مصاحبه را برای مردم آذربایجان شمالی ارسال کنید. هیچ شهروندی در آنجا نباید بی خبر بماند.
  • پسر IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    12 7
    وقتی برای حمله به یک کشور بهش اعلام میکنی بعد انتظار داری که آذربایجان جعلی با تو باشه
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 0
    اندک اندک زین جهان هست و نیست نیستان رفتند و هستان می رسند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    17 5
    خدا لعنت کند کسانی در دولت های قبلی کشور که بخش شمالی آذربایجان رو اینگونه رها کردند و به دامن صهیونیست ها انداختند. نفوذ پانترک های کثیف و خبیث در دولت های ج ا ایران قطعی ست و باید ریشه این مزدوران اجنبی و خائنین به وطن گرفته شود.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    21 3
    دشمن کار خودش رو انجام میده.اما خااااااااک بر سر مسولینی بشه که سی و سه سال پیش اجازه داده تا صهیونیستها یک کشور شیعه رو به لانه صهیونیستها تبدیل کنند.اینم امکان نداشت و نداره مگر با وجود پانترکهایی که حتی همین الان هم در ارکان کشور حضور فعال دارند در مجلس تا شورای شهر چه در تهران چه در مناطق اذری نشین.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    11 2
    وقتی ان شاءالله به زودی ریشه کن شدید آذربایجان هم درست میشه. آذربایجان از عراق دوران صدام بدتر نیست که الان دست راست ایرانه و اربعینش میلیونیه.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    11 2
    در حالیکه خیلی از مردان در باکو جرات مخالفت با استاندار باکو را ندارند ایا کسی از حال دو شیرزنی که چند روز پیش در باکو ناپدید شدند ایا کسی خبررسانی میکند؟چرا سرنوشت این دو شیرزن را پیگیری نمیکنید؟
  • مجتبی IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    11 2
    خاک تو سر مسولان باکو کند که دختر ریس جمهورش دوست پسر یهودی داشته باشد و بعد ازدواج کند با او ،مردم باکو غیرت دینی ندارند اما گرفتار ویروس تعصب قومیتی و نژادی هستند که حاصل سیاستگذاری و تبلیغات چند دهه ترکیه و فرقه نورچی هاست ،باکو عملا استحاله شده ترکیه است
  • DE ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 2
    خدا شر الهام خانم و عرعر دوغ خیار را بکند که هر دو از منافقین دوزخی هستند.
  • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 4
    خوشا به حال پانترکها که اربابشان سرسپرده اسراییل است و حتی از ناموس و کشور خود را به دست اسراییل داده است
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    18 2
    تازه سفیر پانترک بی مزه ما در بادکوبه چقدر سعی در سفید سازی بادکوه داشت. خدا رو شکر که عوض شد.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    9 0
    ایران درموضوع کشور آذربایجان درنتوانسته تأثیر گذارباشد درحالی بيشتر جمعیت اين کشور شيعه می باشند حالا علت چه بوده‌ وهست نمی دانم
  • نادر IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    13 2
    یعنی کثیف تر از الهام ومنافق تر از ایشان تو دنیا وجود نداره......این موجود موذی هر کاری بتونه علیه ایران انجام میده امیدوارم ایران بتونه با بک سیاست مشخص وقوی تو دهن این‌موجود نوگر اسرائیل.بزنه.....
  • مقدس IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    10 2
    اين حاكم كفتارصفت رذل باكو خيلى حقيرتر از اين حرفهاست ، حكومت ديكتاتورى مطلق إلقاء و ايجاد ترس و وحشت دائمى براى مردم مسلمان ، ترويج فساد فحشاء و... البته كه اين بناء حكومتى سست تر از لانه عنكبوت هست ، حاكمان اين جمهورى جعلى بطور كلى تشكيل شده از عده اى ارازل و اوباش تبهكار كه در منطقه و دنيا دست به هر تجارت كثيف ميزنند ( مواد مخدر على الخصوص كوكائين و جديدا هم فعاليت گسترده در افغانستان براى ترانزيت مواد مخدر به سراسر اروپا و روسيه و.... ، ايجاد و كنترل شبكه هاى فحشاء از دختران زير سن قانونى در كل منطقه تحت هدايت و مديريريت مهربان عليف ، ايجاد قمارخانه هاى بزرگ و كوچك در سراسر منطقه ، دزدى از كالاهاى ترانزيتى كشورها ، كلاهبردارى از تمام تجار با حمايت پليس و دادگاههاى ساختگى و سراسر فاسد و...... )، بيشتر مردم باكو در فقر وفلاكت زندگى ميكنند ، دين زدائى و ترويج بى خدائى و سركوب و ترور و شكنجه شيعيان از سياست هاى اين خاندان كثيف براى ماندن در راس اين حكومت رذل هست . بشدت ترس از ارتباط مردم آن مناطق با مردم ايران دارند فلذا زندان و شكنجه و غارت اموال اين مردم هميشه دستور كار اين حكومت سراسر تبهكار بوده و هست .
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    11 3
    عین ایران زمان پالانی
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 3
    کفار شلوغگر...الکی سروصدا. ایران هم زیر نظر دارد تحرکات شماها رو، میخان حرص دربیارن، نمیدونن عرضه‌ی کاری ندارند.ان شاالله
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    22 8
    پان تورچ های ما کلاهشونو بزارن بالا!! 🙈🙈😂😂
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    3 16
    کجاش تحقیرآمیز بود
  • مهدی قاسمی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    21 4
    سندی دیگر بر خاندان نجس علی اف.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    14 1
    خریت صهیونیست‌ها به نفع ماست
  • پاشا IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    24 3
    خانواده پدر بزرگی الهام از اول وصدوپنجاه سال پیش یهودی بودند ولی از حدود پنجاه سال پیش کلا به بهایت گرویدند واین صحبت های فرد اسراییلی تماما واقعیت است وجمهوری اسلامی باید اذربایجان تحت الهام الیف را همان اسراییل بداند وفکر اساسی باید برای سرنگونی این خانواده بهایی در ادربایجان کرد والا خیانت های بزرگی نسبت به ایران انجام خواهد داد
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      5 23
      عده ای میگویند علیِف یهودیه,عده ای میگویند بهاییه,عده ای میگویندکیرده, نمیدانم چرا دشنامهایتان را به تورکها میگویید.هرچی دشنام از پدران و مادرانتان یادگرفته ایدنثاربرادرانِ کیرد,بهاییها و برادرانِ یهودیتان کنید.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    15 4
    این مردک قمار باز علی اف هم بزودی کلکش توسط مردم مسلمان آذربایجان کنده می شود نگید که نگفتم
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 18
    باکو داره به شدت پیشرفت میکنه و شدیدا مسلحش کردن و متاسفانه یک دشمن دیگه به دشمن های بیشمارمان اضافه شده
  • علی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    4 3
    خاک برسر آذربایجان حقیر و بی ارزش . مردن برایشان کمه . بی ارزشهای حقیر
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    3 2
    حقا که جمهوری اذربایجان رو بابد آذرائیل نام‌ گذاشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس