اروپایی‌ها باز هم نگران پاسخ ایران به شرارت‌های اسرائیل شدند

وزرای خارجه چند کشور اروپایی می‌گویند از خبرها درباره پاسخ احتمالی ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی نگران هستند.

به گزارش مشرق، همزمان با تاکید جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تنبیه رژیم صهیونیستی به دلیل حمله تروریستی به ساختمان کنسولی این کشور در دمشق، چند وزیر اروپایی بار دیگر و بدن اشاره به شرارت‌های تل‌آویو، از تشدید تنش در منطقه ابراز نگرانی کردند.

«اسپن بارت اید» وزیر خارجه نروژ روز شنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: من عمیقا از گزارش ها مبنی بر احتمال حمله به اسرائیل نگران هستم.

این دیپلمات نروژی در ادامه و بدون اشاره به اینکه کدام طرف تنش ها را آغاز کرده است، از «همه طرف‌ها» خواست خویشتنداری نشان داده و از تشدید تنش خودداری کنند.

او همچنین نوشت: «نروژ حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرده است. لازم است که قانون بین‌الملل مورد احترام واقع و از تمام غیرنظامیان محافظت شود».

«دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیسی هم ظهر امروز از رایزنی تلفنی با «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت با این مقام صهیونیست درباره «نگرانی‌های مشترک درباره تهدیدات ایران برای حمله به اسرائیل» صحبت کرده است.

او نیز بدون اشاره به اقدامات تروریستی رژیم صهیوینستی، نوشته «تشدید تنش بیشتر در منطقه به نفع هیچ‌کسی نیست و خطر از دست رفتن جان غیرنظامیان را در پی دارد».

«هانکه برونس اسلات» وزیر خارجه هلند نیز عصر شنبه از رایزنی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود و «ابراز نگرانی‌های عمیق درباره تهدیدات ایران علیه اسرائیل» خبر داد.

او نیز همانند همتایان اروپایی خود، درباره اقدامات تل‌آویو صحبتی نکرده و گفته برای وزیر خارجه ایران «روشن کرده که ایران نباید به اسرائیل حمله کند و اقداماتی را برای کاهش تنش در پیش گیرد».

دیپلمات هلندی در پایان تصریح کرده که «نگرانی عمیق» خود را درباره اقدام ایران در توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی ابراز کرده و از ایران خواسته این اقدامات را متوقف کند.

پیش از این نیز وزرای خارجه چند کشور اروپایی و همچنین استرالیا با امیرعبداللهیان تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با «پنی وونگ» همتای استرالیایی خود گفت: برخی دولت‌های غربی از محکومیت این اقدام تروریستی که صراحتا ناقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های بین‌المللی است، اجتناب کردند و با تداوم حمایت از جنایات صهیونیست‌ها صرفا خواستار خویشتنداری ایران هستند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: وقتی رژیم اسرائیل با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    یکی از پاسخها می‌تواند همکاری نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین باشد چون نقطه ضعف و نگرانی اروپایی ها هم فقط همین است و بس مثلا فروش علنی موشک و پهپاد به روسیه. حمله ی تروریستی به روسیه و ایران از طرف اوکراین هدایت شده بود.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اگه نزنیم چند روز دیگه میگن ایران ترسید
  • احمد IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    یکی به اروپایی ها بگه چرا وقتی آنها می خواستند نمایندگی ایران را هدف قرار دهد به آنها نگفتید چنین غلطی نکند؟
  • US ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    ایران آنقدر معطل کرد که یواش یواش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران با حیله های این ملاعین جماعت در حال پاک شدن هست،
  • US ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    ایران آنقدر معطل کرد که یواش یواش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران با حیله های این ملاعین جماعت در حال پاک شدن هست،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس