کد خبر 1592997
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
پذیرش تاثیر بازار غیر رسمی ارز بر افزایش نرخ تورم

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم قیمت ارز آن هم ارز غیر رسمی بر زندگی مردم تاثیرگذار است و می‌تواند موجب افزایش نرخ تورم شود.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر مدیریت در بانک مرکزی در یک سال گذشته، گفت: پیرو این جابجایی صورت گرفته اقدامات مؤثری در حوزه بانک مرکزی رخ داد تا نتایج این اقدامات، موجب جلوگیری از افزایش قیمت دلار شود اما باز هم شاهد این هستیم که متأسفانه بازار غیر رسمی ارز دوباره مجدداً باعث افزایش قیمت دلار شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نگران شرایط فعلی هستند، بیان کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم قیمت ارز آن هم ارز غیر رسمی بر زندگی مردم تأثیرگذار است و می‌تواند موجب افزایش نرخ تورم شود. متأسفانه به نظر می‌رسد که برخی از تصمیمات بانک مرکزی در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نتیجه‌ای نداشته است. مردم در زمینه افزایش نرخ از گلایه‌مندی‌های زیادی دارند.

یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر اتفاق خاصی در زمینه سبد تقاضایی ارزی در کشور نداشتیم، گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی رخ نداده و این مسیله نشان می‌دهد بخشی از این نوسانات نشأت گرفته از موضوعات روانی است. بنابراین باید تصمیمات جدی‌تری در زمینه مدیریت ارزی کشور اتخاذ شود. همچنین باید بپذیریم که ارز غیر رسمی بر زندگی مردم تأثیرگذار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    به شدت نظارت دولت و نهادهای مسئول که بابت همین حقوق میگیرند ضعیفه...اینم نتیجه سپردن بازار به اتحادیه ها و اصناف.گوشت دادن دست سگهای هار . بازار ارز خیابونی هم که بدون هیچ برخوردی داغه داغه و بیشترین سود کسی می‌بره که ارز داره یعنی دولت و شرکت های نفتی و پتروشیمی و فولادی..پس دولت چرا باید اصلا بخواد نگران باشه یا دخالت کنه.علی الحساب افزایش حقوق ها برگشت به خزانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس