1

ترکیب سرهای جنگی باقابلیت مانور و همچنین حمله دسته‌جمعی پرنده‌های بدون سرنشین انتحاری بحث دفاع موشکی را برای هر نوع سامانه شناخته‌شده‌ای تقریباً ناممکن کرده و دیمونا را به دژی بی‌دفاع بدل خواهد کرد.

سرویس سیاست مشرق- در طی ۷۲ ساعت گذشته ترافیک پیم‌های دیپلماتیک در منطقه و حتی فراتر از آن به شکل قابل‌توجهی افزایش پیداکرده است. در آخرین تحولات حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه با خطاب قرار دادن همتایان انگلیسی، آلمانی و استرالیایی از دفاع مشروع ایران باهدف تنبیه متجاوزین خبر داده است.

وزیر خارجه به طرفین اروپایی و نیز رابط آمریکایی (استرالیا) گفته است که تهران به دنبال افزایش دامنه جنگ نبوده بلکه به دنبال گزینه‌هایی است که باعث مهار جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها خواهد شد، این جمله به معنای راهبردهای ایران برای ایجاد یک مدل جدید بازدارندگی در منطقه است که علاوه بر حفظ اقتدار نظامی روی مؤلفه‌های صلح نیز تأکید دارد، درواقع تهران برای به دست آوردن صلح گزینه جنگ را انتخاب کرده است.

پیام‌های روشن تهران در روزهای اخیر مخاطبانی خاص دارد، پیش‌ازاین آمریکایی‌ها و برخی دیگر از کشورهای غربی تهدید کرده بودند که اگر ایران به اهدافی در مناطق اشغالی حمله کند مانع پاسخ رژیم صهیونیستی نخواهند شد، استقرار چند سامانه پدافندی جدید از سوی آمریکایی‌ها در اردن و اطراف سواحل مدیترانه نیز به این ادعا صحت می‌داد.

آمریکایی‌ها حتی برای محکم‌کاری پا را پیش گذاشته و جو بایدن در یک پیام مستقیم و البته رسانه‌ای از ایران خواستند تا از درگیری بیشتر صرفه‌نظر کند، پایگاه خبری آکسیوس که اغلب اخبار نیمه محرمانه نظامی را منتشر می‌کند نوشته است که بایدن در یک کنفرانس خبری گفته که کشوش متعهد به حمایت از اسرائیل است و در صورت انجام عملیات از جانب ایران به حمایت از صهیونیست‌ها خواهد پرداخت. البته این پیام‌های تهدیدآمیز از جانب کشورهای غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها با واکنش قاطع ایران روبه‌رو شده است!

افزایش ترافیک دیپلماتیک در آستانه عملیات ویژه در شهرک‌های اشغالی/ آیا «جو بایدن» برای ایران پیام مستقیم فرستاده است؟ / یک منبع آگاه: دیمونا زیر سایه موشک‌ها قرار دارد

آیا ایران برای حمله به دیمونا تمرین کرده است؟

پیش‌ازاین وزارت امور خارجه از طریق چند کانال منطقه‌ای به‌ویژه عربی به واشنگتن هشدار داده است که اگر عامل سومی در عملیات ویژه ایران دخالت کند، ایران علیه آن ضلع نیز واکنش نشان خواهد داد، این پیام در عرف بسیار روشن بوده و نشان می‌دهد که پاسخ ایران تنها محدود به حدود فلسطین اشغالی نبوده بلکه از دریای عمان تا مدیترانه، حداقلی‌ترین پهنه ضربه است.

اما این ضربات فرا جغرافیایی برای رژیم صهوینستی عواقب خطرناک‌تری خواهد داشت، ه یک منبع آگاه به «مشرق» خبر داده است که در صورت پیچیده شدن معادلات پس از عملیات تنبیهی، تنها راآکتور هسته‌ای این رژیم منهدم خواهد شد.

این پیام روشن به معنای آن است که تهران در طی این عملیات ویژه تنها به دنبال بازدارندگی و استقرار صلح در منطقه بوده و در صورت افزایش تنش‌ها باروی میز قرار دادن «پلن B» کلیت رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد که نتایج آن برای دولت‌های غربی بسیار گران و پرهزینه است.

دیمونا محلی حساس و مهم برای صهیونیست‌ها جهت تولید سلاح‌های کشتارجمعی به‌حساب می‌آید و به‌شدت نیز از آن دفاع می‌کنند و به عبارتی این منطقه برای صهیونیست‌ها جنبه حیثیتی دارد، ضربه به این نقطه بار دیگر پس از طوفان الاقصی سیستم اطلاعاتی و نظامی دشمن را فلج خواهد کرد.

قابل‌توجه آنکه پیش‌ازاین و در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ و در جریان مرحله‌ای از هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار حمله دسته‌جمعی پرنده‌های بدون سرنشین انتحاری را تمرین کرد که با اصابت و انهدام دقیق یک هدف مشابه نیروگاه دیمونا همراه بود.

البته پهپادهای انتحاری توانایی نفوذ به ساختمان اصلی این مجموعه هسته‌ای را ندارند؛ مشخصاً تمرین پهپادی در آن سال تنها تمرینی برای مأموریت موشک‌های بالستیکی بود که با سرعت بسیار بالایی روی آن شیرجه می‌روند.

به اعتقاد کارشناسان نظامی ترکیب سرهای جنگی باقابلیت مانور و همچنین حمله دسته‌جمعی پرنده‌های بدون سرنشین انتحاری بحث دفاع موشکی را برای هر نوع سامانه شناخته‌شده‌ای تقریباً ناممکن کرده و دیمونا را به دژی بی‌دفاع بدل خواهد کرد.

این پیام از سوی منابع آگاه در تهران به‌خوبی نشان می‌دهد که بازی با تنش از سوی مقامات غربی و صهیونیستی تنها یک پوکر بی‌هدف در منطقه نبوده و ایران برای هر مرحله از طراحی عملیاتی برنامه‌ریزی خاص پنهان و پیدا دارد.

نگاهی به رزمایش‌های مهم نظامی کشورمان در بخش موشکی و پهپادی به‌خوبی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران با توجه به بحث دکترین بازدارندگی به‌طور مداوم در حال رونمایی از نشانه‌های مشخصی مبنی بر توان تهاجمی بسیار سخت علیه دشمنان بوده که تنها اثر روحی روی دشمن نداشته و حالا در ساعت صفر می‌تواند عقبه لجستیکی دشمن را به دوره فلج شدگی کامل بکشاند.

افزایش ترافیک دیپلماتیک در آستانه عملیات ویژه در شهرک‌های اشغالی/ آیا «جو بایدن» برای ایران پیام مستقیم فرستاده است؟ / یک منبع آگاه: دیمونا زیر سایه موشک‌ها قرار دارد

خودت را کنار بکش!

ارزیابی‌های اولیه از نحوه کنش‌ها و واکنش‌ها پس از عملیات ویژه و تنبیهی ایران به‌خوبی نشان می‌دهد که بهترین گزینه برای طرف آمریکایی آن است که خود را در مهلکه بیرون کشیده تا تهران بتواند با پاسخی مقتضی بازدارندگی و صلح نوینی را علیه تروریسم در منطقه تعریف کند، این اقدام از چند سو به سود طرف غربی نیز خواهد بود، آمریکا از یک‌سو در باتلاق منطقه گرفتارشده و در سوی دیگر در آستانه انتخابات داخلی قرار دارد، بهترین گزینه برای بایدن در شرایط فعلی دوری از هر نوع تنش در همراهی با رژیم صهوینستی است.

البته طرف آمریکایی می‌تواند به‌عنوان یک نیروی سوم در کنترل تنش‌ها مؤثر نیز باشد تا به امروز تمام تلاش امنیتی و نظامی طرف غربی برای مهار ایران شکست‌خورده است، واقعیت آن است که راه‌اندازی جنگ روانی، استفاده از گروهک‌های تروریستی به‌عنوان نیروی پیش‌رو برای مهار ایران، استفاده از ابزارهای فرقه‌ای در سوریه و لبنان و حتی لغو معافیت‌های تحریمی برای کنترل پاسخ ایران به‌صورت کامل شکست‌خورده است.

تنها گزینه روی میز آن است که آمریکایی‌ها در برابر شروط مقاومت تسلیم‌شده و عرض دیپلماسی در منطقه را باز کنند؛ این اقدام با دادن تعهد درباره عدم تجاوز صهیونیست‌ها در رفح و نیز تلاش برای آتش‌بس در غزه امکان‌پذیر بوده و به عبارتی پنجره دیپلماسی هنوز باز است، در صورت بسته شدن آخرین منفذ امکان بازگشت به نقطه قبلی از بین خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    30 5
    دیمونا را بزدید
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      7 22
      آنها هم همزمان فردو را بزنند خوبه ؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      اسراییل نزده میزنه
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      29 5
      بزرگترین مرگ بر اسراییل ساخت بمب اتم توسط ایران است . ایران باید بمب اتم بسازه . اش نخورده و دهن سوخته . ما که تحریم هستیم حداقل بمب اتم بسازیم که تحریم بودنمان ارزش داشته باشه .
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      3 3
      مشرق جان اینکه داریم طرحهایمان را لو می دهیم درسته؟ البته به احتمال ۹۹ درصد عملیاتی نخواهند شد ولی گفتنش واقعا لازمه؟!
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      6 2
      اگر همزمان به خانه های امن صهیونیستها در داخل کشور که با عملیات روانی و بازی با مهره دلار جنگ اقتصادی راه انداخته اند شلیک شود ضربه اساسی تری وارد می شود. در صدر اسلام هم ضرر پایگاههای داخلی و نفاق چند لایه وابسته به دشمن ، از صف بندی ظاهری کفار بیشتر بود
    • کارگر IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      3 12
      پس از پنج سال جنگ بمب اتمی روی دو شهر ژاپن منفجر شد. برخی عجله دارند و با پلان های A.B.C.D میخواهند همان روز اول طعم انفجار اتمی را به مردم ایران بچشانند.
    • سهیل IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      3 4
      با جمله بمب اتم موافقم بشرطی که محمد اسلامی رئیس آن نباشد تا آمار به دشمن بدهد رئیسی مرسی
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      خدایی قدرت فقط پاکستان
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      بازم که دارید ماکت میزنید لیاقت شما همون ماکت های اسرائیلی هست با اتش زدن پرچمش.😂🤣🤣🤣🤣🤣
    • CA ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      2 0
      يادتان هست بن سلمان چى گفت؟ ما جنگ رو به داخل ايران مى کشانيم
    • ایرانی عصبانی AU ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      فراری بکن اوپنهایمری که لازم نباشد به دشمن جوابی دهی ز دود فرارت سلاحی گری که اتش زند به هر نیت کشور ناتنی
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      ۱۸:۳۳ حمله اتمی به ایران مساوی با حملات اتمی به رژیم حرام‌زاده صهیونیستی و خاک آمریکا‌. چه توفیقی بالاتر از نابودی شیطان بزرگ و سگ قلاده شکسته‌اش به دست ایران
    • رضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 1
      فقط حرف ،حرف،حرف آخرش هم هیچ اقدامی نمی کنید
    • ایرانی عصبانی AU ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 1
      نسخه جدید فراری کنیم اوپنهایمری که لازم نباشد به دشمن جوابی دهیم ز دود فرار سلاحی گریم که اتش زند به هر نیت کشور ناتنی
  • AT ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    17 4
    صبر بسه بزنید
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      6 12
      خودت برو بجنگ
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      3 11
      بزنید فوق فوقش چهار تا اتمی میزنه به تهران و اصفهان و اراک و بوشهر ما ملت امام حسینیم
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      2 1
      ۱۶:۴۱ مگه تو الان داری می‌جنگی مفنگی؟!!
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      3 1
      ۱۷:۱۲ فیلم زیاد دیدی! تا اتم‌هاش بخواد بلند شه همون جا ترکیده و میشید ملت نابود!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    19 1
    دو تا پایگاه مهم اسراییل اول پایگاه پالماخیم در سواحل دریای مدیترانه مرکز کنترل پهپادی و مرکز ارسال و مدیریت ماهواره های جاسوسی اسرائیل است و نقش مهمی در جنگ غزه بازی می کند این پایگاه مرکز واحد های ویژه هوابرد اسرائیل است که در ترور های اخیر در لبنان و سوریه نقش محوری ایفا کرد و دومین پایگاه مهم اسراییل پایگاه نواتیم در صحرای نگو که محل استقرار اسکادران های اف سی و پنج اسرائیل است و در جنگ احتمالی با ایران نقش محوری را ایفا خواهد کرد این پایگاه نزدیک ترین پایگاه به تأسیسات هسته ای شیمون پرز است و در حفاظت از آن نقش محوری دارد همچنین تعدادی از تسلیحات هسته ای اسرائیل در این پایگاه انبار شده است ...احتمال حمله ایران به این دو پایگاه وجود دارد...
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    10 4
    باز پس گیری سرزمین های کشورهای عربی از اسراییل جان تازه ای ب مسلمانان میدهد.
  • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    20 1
    آمریکا نیاز به تنبیه و سیلی سخت دارد
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      5 7
      البته امریکای بایدن وگرنه امریکای ترامپ که دیدین با دلها چه میکنه
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 1
      ۱۷:۱۰ آمریکای بایدن و ترومپت و هر سگ دیگری یکیه. ترومپت غلط زیادی کرد و نتیجه‌اش رو دید و خواهد دید. اخراج آمریکا از منطقه و مرگ خودش. بشین و آخر داستان رو تماشا کن!
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    21 10
    زنده باد ایران جانم فدای رهبر زنده باد ارتش و سپاه جانم فدای رهبر
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 5
    لغو تمام تحریم های ایران آنها راه پایان بحران خاورمیانه است سپس،پیمان عدم تجاوز بین ایران واسرائیل ممکن است
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      8 9
      کشوری به نام اسرائیل مشروعیت ندارد تا بخواهد پیمانی باشد !
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 2
      اولا اسرائیلی وجود ندارد و اسمش رژیم غاصب صهیونیستی است. رژیم غاصب هم هیچ مشروعیتی ندارد. ثانیا پیمان ما، پیمان الهی است که مأمور و مشتاق به نابودی رژیم حرام‌زاده صهیونیستی هستیم. ما پیمان نابودی قوم منحرف یهود رو قبلا نوشتیم! راضی باش!
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    12 6
    از شش جهت مختلف برسر اسرائیلیها بمبهای 2500کیلوگرمی بریزید و پشت بندش حمله زمینی برق آسا و کمرشکن خیبر
    • یزدان CH ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      5 6
      ارزوشو دارن ولی چه کنن که میترسن برادر
    • ملكوت اعلي IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      6 5
      جنس از موتوري نگير
  • پویا نوری IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 8
    بزرگترین معضل تصمیمات فرماندهان نظامی در ایران اصل سرعت و غافلگیری هست که واقعاً مصیبتی عظما هست، خب اجازه فکر دادن به دشمن جهت آماده سازی خود بدترین خطا هست، الان اونا همه جوره برای حمله ما آمادگی دارند و تمام پیش بینی ها رو هم کردند هر چقدر هم این زمان طولانی تر بشود بدتره ، باید همون دو روز اول پایگاههای هوایی اسراییل رو نابود میکردیم
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      13 8
      سرعت عمل را باید از پاکستان یاد بگیرند که اجازه نداد 24 ساعت بگذرد، درجا موشک باراک کرد
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      6 6
      پاکستان انگلیسی 😂🤣 و جواب سریع 😂😂😂
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      4 6
      آنها هم موشک دارند تا سریع جواب بدهند و تهران را بزنند فک میکنی فقط ما داریم
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 1
      ۱۵:۰۰ پاکستان کجا رو موشک‌بارون کرد؟!!!!
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      فقط پاکستان، بد تنبیهمون کرد
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    8 3
    آمریکا گفت : چشم عباس اقا
  • سهیل بشردوست DE ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 2
    دیمونا اگر هدف قرار بگیره بطور کلی مسئله اسراییل و فلسطین خاتمه پیدا می کنه! با انتشار رادیو اکتیو از شمال مصر تا اردن و سوریه و لبنان باید جمعیت تخلیه بشه! 😂
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    6 13
    با توجه به از بین رفتن اصل غافلگیری و آماده باش سیستم های دفاع هوایی پیشرفته و جنگ آزموده اسراییل و آمریکا هر تعداد پهباد و موشک شلیک کنید هرگز به مقصد نخواهند رسید، البته اینها به شرطی است که اصلا جرات شلیک را داشته باشید که بعید میدانم
    • امین IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      2 1
      فرماندهی عملیات انتقام دارن یه بازی شطرنج حساب شده رو به پیش می برن انشاءالله عملیات به فصل خدا انجام میشه ما باید با کمترین ایجاد هزینه برای خودمون بیشتر هزینه رو برای دشمن تحمیل کنیم. خدا با ماست
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    7 4
    اجازه ندهید معاندان سازمان یافته و آموزش دیده علیه حجاب ، در بین مردم عادی خود را جا بزنند و افسران پلیسمان را اذیت کنند . ابتدا با روش های هوشمند شبکه ها را شناسایی کنید و راه تامین مالی و ارتباطیشان را با بیگانگان افشا کنید ، بی حجابی سازمان یافته را دست کم نگیرید
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    7 7
    موشک ها قبل از اسرائیل به اقتصاد ایران و جیب مردم برخورد کرد، دلار 67 هزار تومان اوج گرفت و بورس 60 هزار واحد سقوط کرد
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      این هم بخشی از جنگ است . تهاجم صهیونیستی همه جانبه است و همه جیره خوران داخلش را برای مقابله به خط کرده است اتفاقا موشک عقبه ارداذل نفوذی آنها در داخل را از همه قماش سبز و بنفش و اعتدالی ولیبرال و متحجر و بازار ساز و نفوذی و.... از بین می برد و انشالله با قطع بند ناف آنها !!!!! از شرشان خلاص می شویم
  • امیرعلی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 7
    هیاهو برای هیچ... ایران اگه بزن بود که اسراییل اینقدر جلو نمیومد
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    5 5
    دیمونا رو بزنید
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    6 5
    مرگ بر دولت تزویر و نیرنگ آمریکا و رسانه های به ظاهر غیر دولتی و دولتیش ، هر دو حزب آمریکا دولتی اند و تعدادی از ایالت ها را فرمانداری می کنند و تمام رسانه های معتبرشان هم حزبی است. فریب حزب های آمریکایی را نخورید
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 1
    صلح طلبی اگر از ناحیه ی ضعف و قبل از انتقامن جنایت ایشان باشد پیام عقب نشینی می دهد و بس.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 1
    صلح طلبی اگر از ناحیه ی ضعف و قبل از انتقامن جنایت ایشان باشد پیام عقب نشینی می دهد و بس.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 1
    کاش یک بار جنگ شروع بشکد یا اسراییل از بین برود یا لیران تا منطقه به ارامش برسد
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 0
    جان در بهشت باز شده یکی یکی میفرستند بهشت
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    3 3
    من از سپاه خواهشمندم با موشک نسل اینایی که افتادن به دلالی سکه و ارز از بازار جمع میکنن و حتی در این شرایط در حال مفتخوری و قلدری هستن منقرض کنه. کسی که در این وضع داره شرایط بدتر میکنه باید تنبیه بشه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 2
    وضعیت اسرائیل رو نمی بینید؟ یعنی متوجه نشدید که ایران چند روز هست که داره میزنه اسرائیل رو؟ خوب، زدن دیگه چه جوریه؟ اینا لحظه به لحظه در حال رفتن به پناهگاه و قایم شدن هستند که. خودشون میگن اقتصادشان ۲۰٪ کوچیک شده! توریسم و تجارت خارجی تقریبا خوابیده! هایپراستار و سوپرمارکتهاشون از بس مردم اجناس خریدن و ذخیره کردن خالی شده! دم به ساعت هم منتظر زدن ایران هستند. اینو میگن جنگیدن بدون درگیر شدن! سان تزو گفت: برترین استراتژی در نبرد آن ست که بدون درگیری به دشمن ضربه وارد کنی.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    3 3
    دیمونا یک راکتور فعاله و نمیتونید بزنیدش پس شعار ندید لطفا بجاش میتونین اهداف نظامی رو بزنین
  • محمد IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 2
    خودت را کنار بکش ، قشنگ ترین جوک سال . خخخخخخ
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      بعد از زدن تودهنی به اسرائیل قیافه های وطنفروشای پادو تماشا داره! خخخخخخ ایران سرورته بی وطن
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    لوس بازی همشون اینه که باز وارد حاکمیت بشند و بتونند کارهای که می خواهند را انجام بدهند .
  • علیرضا IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 1
    یکی از مهمترین دلایل شک و تردید ایران اطمینان نداشتن از توانایی دفاعی هستش که سالها روی آن مانور میداد بهتره ایران همون پرچم آتیش یزنه قابلمه برگردونه
  • ایرانی US ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 3
    کل این هارت و پورت ها با قول چند پاسپورت انگلیسی و امریکایی به خانواده های حکومتی حل خواهد شد. خواهید دید.
  • یزدان CH ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    3 5
    جرات حمله به اسراییل رو ندارید
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      باشه مزدور
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 1
    اتفاقا بعداز۷۰سال(اشغال،غارت،خرابکاری وکشتار سربازان،افسران،فرمانده هان ودانشمندان ایرانی ومسلمان...)ایران حقش است اسراییل را تنبیه وازروی نقشه محو کند-اسقاطیل،ربع پهلوی،علینژاد،معاندان اپوزیسون...هم بخوبی میدانند اگرهواپیما وموشکهای اسراییلی فسقلی جعلی به ایران برسذ قطعا منهدم میشوند ولی فقط ازترس میخواهند ایران را ازجنگ بترساننذ ومنصرف کنند تا ایران بشکل فرسایشی وبشکلهای دیگری شکست بخورد
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 1
    اتفاقا بعداز۷۰سال(اشغال،غارت،خرابکاری وکشتار سربازان،افسران،فرمانده هان ودانشمندان ایرانی ومسلمان...)ایران حقش است مستقیم اسراییل را تنبیه وازروی نقشه محو کند-اسقاطیل،ربع پهلوی،علینژاد،معاندان اپوزیسون...هم بخوبی میدانند اگرهواپیما وموشکهای اسراییلی فسقلی جعلی به ایران برسذ قطعا منهدم میشوند ولی فقط ازترس میخواهند ایران را ازجنگ بترساننذ ومنصرف کنند تا ایران بشکل فرسایشی وبشکلهای دیگری شکست بخورد
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    2 1
    اتفاقا بعداز۷۰سال(اشغال،غارت،خرابکاری وکشتار سربازان،افسران،فرمانده هان ودانشمندان ایرانی ومسلمان...)ایران حقش است مستقیم اسراییل را تنبیه وازروی نقشه محو کند-اسقاطیل،ربع پهلوی،علینژاد،معاندان اپوزیسون...هم بخوبی میدانند اگرهواپیما وموشکهای اسراییلی فسقلی جعلی به ایران برسذ قطعا منهدم میشوند ولی فقط ازترس میخواهند ایران را ازجنگ بترساننذ ومنصرف کنند تا ایران بشکل فرسایشی وبشکلهای دیگری شکست بخورد
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 4
    فقط حرف خبری از موشک باران نیست
  • A IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    4 3
    نه بسیجی ام نه اصولگرا و نه تو دارو دسته ی کدخدا پرست ها ... ولی تو این شرایط مطیع محض امر رهبر معظم انقلاب اسلامی هستم. هر چه ایشون امر کنن پایه ام.
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      1 0
      هم بسیجی ام و هم انقلابی و ضدافسادطلبان خائن و در هر شرایطی مطیع امر حضرت امام خامنه‌ای عزیز هستم. هر چه ایشان امر کنند پایه ام.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 2
    باید برای واکنش دشمن آمریکایی و صهیونیست بعد از عملیات انتقام هم فکری شود . بیش از ۵۰ فروند جنگنده و هواپیمای بمب افکن سنگین و ترابری و جاسوسی آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته در اردن فرود آمده اند، برای حمایت از واکنش اسرائیل ضد ایران. سیستم های پدافند باید در کشور تقویت شوند. آمریکایی ها و اسرائیلی ها قصد دارند بعد از انتقام ایران با استفاده از جنگنده های فوق مدرن اف ۳۵ بمب های الکترومغناطیسی را بالای جو و ضد سیستم های ارتباطی و الکترونیکی ایران منفجر کنند .برای این مورد هم باید اقداماتی صورت بگیرد.
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      فقط ۵۰ تا؟!!!! ۵۰ هزار تا هم فرود بیاد جنهوری اسلامی دست متجاوز صهیونیستی رو از بازو کتف قطع می‌کنه، آمریکا هم به لطف الله مقتدر شکست‌ناپذیر، هیچ غلطی نمی‌تونه بکنه. به همین خاطر هم هیچ غلطی نخواهد کرد!
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      فقط ۵۰ تا؟!!!! ۵۰ هزار تا هم فرود بیاد جمهوری اسلامی دست متجاوز صهیونیستی رو از کتف قطع می‌کنه، آمریکا هم به لطف الله مقتدر شکست‌ناپذیر، هیچ غلطی نمی‌تونه بکنه. به همین خاطر هم هیچ غلطی نخواهد کرد!
  • RS ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    خودتون خوب میدونید چه بزنید چه نزنید باختید ملت هم دنبال یه بهانه ن!
  • DE ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    7 3
    بمب اتم بسازید! سگ هار صهیونیستی رو فقط بمب اتم ساکت میکنه .
  • ادرین DE ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    بهترین مدل انتقام یا زدن افراد هم تراز است و یا شخم زدن شمال اسرائیل جهت ورود نیروهای حزب الله
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اگر بشه یکی از زیر دریایی های دلفین اسراییل رو در زیر آب پیدا کنیم و بزنیم...کاری کردیم کارستان..
  • حسینی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    عاقلانه است که ایران فعلاً جنگ روانی را برای خسته کردن رژیم غاصب تشدید و همزمان تمرین جنگ الکترونیک برای اختلال در سیتم دفاع موشکی دشمن بخصوص گنبد آهنین را در دستور کار قرار دهد و ضمن هماهنگی با حماس و محور مقاومت زمان حمله را به زمان حمله اسرائیل به رفح موکول نماید تا حمایت افکار عمومی جهان را در پی داشته باشد البته باب مذاکره را هم باز بگذارد و عدم پاسخگویی به رژیم غاصب را منوط به آتش بس و جبران خسارت و عذرخواهی نماید
  • مهران IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    با سلام اینقدر میزنم، میزنم نکنید. بزنید، با قدرت هم بزنید. جو بایدن هم غلط زیادی کرده که به شما پیام داده. آنها نزدیک به چهل هزار نفر را کشته اند. بیش از هفتاد و پنج هزار نفر را هم زخمی کرده اند. اگر کسی باید انتقام این مظلومان را بگیرد، ما شیعیان هستیم. اگر انتقام سخت و شایسته ای گرفته نشود، همان بس که دیگر از محرم و کربلا و اربعین سختی به میان نیاوریم. بخدا قسم که من حاضرم تمام هستی ام را بدهم ولی از این جنایتکاران در منطقه انتقام بگیرم.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    بهترین حرکت ساخت بمب اتم و عدم درگیریه. اسراییل خود به خود داره نابود میشه
  • US ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    عملیات شما هم مثل حماس خواهد بود بزنید ولی به بعدش فکر نکنید مطمئن باشید حتی پوسته ی موشکهایتان به اسراییل نخواهد رسید و بعد منتظر واکنش باشید واقعا متاسفم کشورم دست مشتی دیوانه افتاده
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    یک شخصی از وزارت خارجه شب بیاد تلویزیون به انگلیسی بگه چون بایدن بی عرضه زنگ زد التماس کرد تصمیم گرفتیم حمله مستقیم نکنیم در عوض بمب اتم میسازیم.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اتصال بخش اسلامی جمهوری اسلامی از نطر دهنی و بخش الهیات اسلامی باعث میشه در فصای نطامی و وقتی هزمونی دهنی شکسته شد اونها به طور طبیعی دنبال یک منبع اقتدار دهنی جدید بگردند ...و البته هویتی ...حتما به زودی جمهوری اسلامی نیاز به یک خون تازه و هویت تازه دارد برای قوی کردن دوباره انقلاب اسلامی
  • اهورا IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    با همين فرمان پيش بريد انشالله پيروزى نهائى كمتر از چند سال خواهد بود حداكثر تعداد انگشتان دو دست . يا على مدد
  • جنگ اعیاد IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    احتمالا مقارن با عید پسح یهودیان (آدینه ۳ یا روز ۴ اردیبهشت ) رژیم صهیونیستی شاهد پاسخ ترکیبی ایران خواهد بود.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
      0 0
      خب،پاسخ توی عید را گذاشتن برای نیروهای محور مقاومت
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    1 0
    ایران بزنه که جیگرمون خنک بشه رژیم کودک کش باید تاوان پس بده
  • 123 IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 1
    عمرا اگرایران جرات کند و یک موشک به اسرایی بزند مگر با همانگی.
  • از شهرستان سراب IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    عاقلانه ترین کار اینه ایران توسط متحدین خودش همزمان از چند جبهه با حملات راکتی و پهپاد اسرائیل رو مورد هدف قرار بده توسط حزب الله و سوریه از شمال توسط حماس از غزه توسط مقاومت عراق از شرق و انصارالله از جنوب بدیهیست نبرد همزمان در چندین جبهه اسرائیل رو آسیب پذیر خواهد کرد
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    باید بزنیم و می زنیم، ولی امشب به نظرم نه. چون آماده اند و امریکا از جایی بو برده بهشون اطلاع داده
  • TR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 1
    اینکاره نیستین بابا !!! صرفا با شعارهای پوچ و تو خالی ۴۵ سال ، ملت و دنیارو سر کار گذاشتین. راحت نیست از خونه ها و کاخهای شمیرانات و لواسانات دل کندن
  • اهورا IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    مکان حمله رو در دقیقه 90 تغییر بدید
  • :) IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    آره بایدن گفته فقط زیادی محکم نزنین محو نشن
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    مابه همه میگیم زدیم
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    0 0
    کشته شدند سزاوار نبود
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    0 0
    به یاد سردار دیپلماسی دکتر ظریف امیر کبیر دوران که با درایتش یک تنه جلوی 5 قدرت بزرگ ایستاد و سرخم نکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس