مديرمسئول ماهنامه راه با بيان اينكه «دشمن‌شناسي زرد» در ميان افراد ارزشي و متعهد جامعه جريان دارد، گفت: بچه حزب‌اللهي‌ها و افراد ارزشي جامعه دشمن را بيشتر از دوست مي‌شناسند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري دانشجو، وحيد جليلي امروز در نشست «معصوميت خورشيد مسلمانان» كه به مناسبت هتك حرمت به ساحت آسماني پيامبر رحمت و اخلاق حضرت محمد(ص) در دانشكده ادبيات علامه طباطبايي برگزار شد، گفت: فيلم اهانت به پيامبر(ص) ساخته سينماي ضد اسلامي و ضد ديني است كه براي استفاده از سينما براي اهداف ايدئولوژيك و سياسي خود به كار رفته است.

وي افزود: در دو دهه اخير در جامعه ايران همواره فضاسازي‌هايي مبني بر هنر براي هنر صورت گرفته كه نبايد نگاه ابزاري به هنر داشته باشيم.

مدير مسئول ماهنامه راه ادامه داد: با مشاهده فضاي هنر ايران كه تحت تاثير اين عوامل شكل گرفته به اين نتيجه مي‌رسيم كه در ميان افراد ارزشي نيز اين نوع رويكرد و با شكل‌هاي مختلف تاثيرگذار بوده است.

جليلي اضافه كرد: اين گونه اقدامات از سوي كشورهاي غربي بيانگر اين است كه هنر مدرن را به كار گرفته و از ابزار سينما و هنر بر عليه ايران استفاده مي‌كنند و سيستم حقوقي، سياسي و تبليغاتي آنها از اين فيلم دفاع مي‌كند، دفاعي كه معناي آزادي بيان و معرفي اين شخصيت را دارد.

به گفته وي سينماي ضد ديني داراي طيف‌هاي مختلف بوده كه نبايد دچار خفت شود به اين معنا كه هرگونه هجومي به آموزه‌هاي ديني مي‌تواند آن را در زمره فيلم‌هاي غيرديني قرار دهد.

مدير مسئول ماهنامه راه يادآور شد: بسياري از اصول ديني، مسلم دين است ولي چون به اندازه ذات مقدس پيامبراكرم(ص) جا نيفتاده است به آنها ضربه وارد مي‌شود.

جليلي با بيان اينكه اين فيلم‌ها ريشه اخلاقي و اعتقادي افراد جامعه را از بين مي برد، اظهار كرد: در عصر امروز با وجود اينكه سينماي شبه ديني به وجود آمده ولي راه مقابله با اين حركات پناه بردن به آن نيست.

وي فضاي حاكم بر مديريت فرهنگي جامعه را شتاب‌زده دانست و گفت: اين فضا مبناي اصولي و اعتقادي ندارد و بعضي از حركت‌هاي ارزشي كه ديده مي‌شود سياسي و باندي بوده كه به آن حركات رويكرد ارزشي مي‌دهد.

مدير مسئول ماهنامه راه تصريح كرد: وقتي به فضاي سينمايي كشور نگاه مي‌كنيم صرفاً نبايد نوع نگاه فردي باشد.

جليلي با بيان اينكه توان فرهنگي كشور ضعيف است، خاطرنشان كرد: زماني كه در فضاي توليد رسانه‌اي و هنري توليد محتوايي حداقلي صورت بگيرد، بسيار تاثيرگذار است، يعني وقتي كه بنيه ضعيف شود يك پشه هم مي‌تواند آن را از بين ببرد.

وي اضافه كرد: در عين حال كه بايد با آثار بد و مخرب برخورد شود، بايد بنيه فرهنگي جامعه، هنر سالم و ديني را تقويت كنيم تا در صورت بروز چنين اتفاقاتي نه تنها براي جامعه تهديد محسوب نشود بلكه به عنوان يك فرصت معرفي شود.

مدير مسئول ماهنامه راه خطاب به دانشجويان يادآور شد: بايد سوالات خود را به سوي كتاب و فيلم و انديشه‌هايي كه نوشته، ساخته و ضريب نمي‌گيرند، ببريد.

جليلي افزود: فرياد تضرع مسلمانان، فرياد درست و حق است كه حرمت اديان مختلف نيز در اين راه بايد محترم شمرده شود و كسي حق ندارد به حريم آنها هتاكي كند.

وي ضمن پرهيز دانشجويان از داشتن نگاه افراطي و تفريطي به صهيونيزم گفت: نبايد دشمن را در سطح بسيار پايين يا خيلي بالا در نظر بگيريم.

اين فعال فرهنگي افزود: با آشنايي بيشتر قشر حزب اللهي و ارزشي جامعه نسبت به جامعه غيرخودي مخالف هستم يعني ابتدا بايد جامعه خود را شناخته سپس در جهت شناخت جوامع ديگر وارد شوند.

جليلي در پايان خاطرنشان كرد: «دشمن شناسي زرد» در ميان افراد ارزشي و متعهد بيشترين جريانات را دارد و بچه حزب‌اللهي‌ها دشمن را بيشتر از دوست مي‌شناسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس