به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی به موضوع تاکید کابل بر اتصال افغانستان و چین از طریق کریدورهای جاده‌ای پرداخت و نوشت:

عبدالسلام حنفی معاون اداری نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان ابراز امیدواری کرده است که افغانستان و چین با وصل‌شدن افغانستان به طرح «یک کمربند و یک جاده» و همچنین تکمیل «کریدور واخان»، به‌شکل مستقیم یه یکدیگر وصل شوند.

دولت سرپرست افغانستان از سیاست چین واحد حمایت می‌کند.

چرا کابل بر اتصال افغانستان و چین از طریق کریدورهای جاده‌ای تاکید دارد؟

این طرح در واقع سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۷۰ کشور جهان است. این طرح باعث توسعه دو مسیر تجاری «کمربند اقتصادی راه ابریشم» و «راه ابریشم دریایی» است. در واقع کشورهای منطقه از طریق این طرح به هم و بعد به جهان متصل می‌کند.

در حوزه ریلی، بر اساس طرح اولیه جاده ابریشم، قرار بود مسیر خط‌آهن از چین تا آسیای میانه، ایران، آذربایجان، گرجستان و از آنجا به سمت روسیه یا ترکیه و در نهایت اروپا باشد. اما در دسامبر ۲۰۲۰، نخستین محموله باری قطار ترکیه در مسیر اروپا به آسیا، بدون گذشتن از ایران و با عبور از گرجستان، آذربایجان، دریای خزر (با کشتی) و قزاقستان به چین رسید. با این حال با وصل شدن خط ریلی ایران و افغانستان شاید این طرح ادامه پیدا کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    1 3
    هزینه تخلیه و بارگیری در دو طرف بنادر دریاچه کاسپین و عوارض گمرکی توسط چندین کشور و زمان و هزینه این صادرات با عبور از چند کشور از چین به ترکیه بدون استفاده از خاک ایران عملا زیاد میشود و صرفه اقتصادی نخواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس