کد خبر 1592123
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
رژیم‌صهیونیستی

روزنامه نیویورک تایمز در یک گزارشی مفصل به سراغ فعالیت‌های داماد یهودی دونالد ترامپ رفته و از سرمایه‌گذاری برخی کشورهای عربی در اسرائیل خبر داده است.

به گزارش مشرق، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی در یک شرکت مرتبط با ارتش اسرائیل سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این خبر را نیویورک تایمز که رسانه نزدیک به دموکرات‌ها است، منتشر کرد.به روایت این رسانه آمریکایی، ریاض، دوحه و ابوظبی این کار را از طریق پول گذاشتن روی صندوق سرمایه گذاری جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ انجام داده‌اند.

کوشنر در زمان ریاست جمهوری پدرخانمش، مشاور ارشد او در کاخ سفید بود و در توافقات سازش موسوم به «توافقات ابراهیم» بین برخی کشورهای عربی با اسرائیل نقش کلیدی ایفا کرده بود.به نوشته نیویورک تایمز، سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی در یک شرکت اسرائیلی از طریق شرکت داماد ترامپ صورت گرفته و این موضوع، نشاندهنده «منافع درهم تنیده سیاسی و اقتصادی بین کوشنر، اسرائیل و پادشاهی‌های منطقه خلیج فارس» است.

این پیوند از طریق خرید سهام ۱۵۰ میلیون دلاری شرکت «افینیتی پارتنرز» (Affinity Partners) کوشنر مستقر در میامی در واحد خدمات خودرو «گروه شلومو» (Shlomo Group) اسرائیل ایجاد شده است.این گروه اسرائیلی در خودروسازی، ساخت و ساز، املاک، مستغلات و کشتی سازی فعالیت دارد و شرکت مادر آن «شملتزر هلدینگ» مالک بخشی از کارخانه تنها کشتی سازی داخلی برای نیروی دریایی اسرائیل است که قایق‌های موشک‌انداز «سائر» را می‌سازد.

کوشنر در مصاحبه با نیویورک تایمز مدعی شد که در بخش دریایی گروه شلومو سرمایه گذاری نکرده است. عاصی شملتزر رئیس این شرکت اما به نیویورک تایمز گفت که می‌خواهد تجارت خود در بخش اجاره خودرو را از طریق عربستان سعودی به خلیج فارس گسترش دهد. او عضو هیئت مدیره شرکت کشتی سازی اسرائیل است.کوشنر همزمان با خروج ترامپ از کاخ سفید در سال ۲۰۲۱، شرکت افینیتی پارتنرز را تاسیس کرد و در مدت کوتاهی توانست ۳ میلیارد دلار برای این شرکت جذب کند.

به گزارش نیویورک تایمز، عربستان ۲ میلیارد دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد و امارات و قطر هر کدام ۲۰۰ میلیون دلار در آن پول گذاشتند. طبق اسناد ماه مارس افینیتی پارتنرز، ۹۹ درصد از پول‌های این شرکت متعلق به سرمایه گذاران خارجی بوده است.امارات متحده عربی، مغرب و بحرین در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری ترامپ، روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی کردند و جنگ غزه سبب قطع روابط آنها با این رژیم نشده است.

بنا بر گزارش وبگاه آمریکایی «آکسیوس»، داماد ترامپ در ماه دسامبر ۲۰۲۳، میزبان ضیافت ناهار نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با تجار یهودی در نیویورک بود که در آن افرادی از قبیل «بیل آکمن» حضور داشتند. آکمن رئیس شرکت پرشینگ اسکوئر است که سرمایه گذاری زیادی در بازار سهام اسرائیل انجام داده است.صندوق سرمایه گذاری داماد ترامپ تا به امروز تنها ۱۰ سرمایه گذاری به ارزش حدود ۱.۲ میلیارد دلار، عمدتاً در خارج از آمریکا انجام داده است. کوشنر در یک شرکت تبلیغات آنلاین مستغلات مستقر در دبی، یک مرکز در کالیفرنیا برای اجاره صفحه‌های خورشیدی و یک شرکت آلمانی تجهیزات بدنسازی سرمایه گذاری کرده است.بزرگترین سرمایه‌گذاری شرکت او در گردشگری بالکان بوده که بیش از یک میلیارد دلار برای یک هتل و مجتمع مسکونی در صربستان و مراکز تفریحی مجلل در سواحل آلبانی را در برمی‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 1
    غزه محل آزمایش سلاح‌های ساخت اسرائیل است ٢۵% صادرات سلاح‌های ساخت اسرائیل فقط به کشورهای عربی است، و این کشورهای مسلمان که خریدارهای بزرگ هستند را شامل نمیشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس