ریشی سوناک: اسرائیل درباره مرگ کارکنان ما در غزه توضیح دهد

سوناک که در پی کشته شدن امدادگران این کشور در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه تحت فشار فزاینده‌ای از سوی افکار عمومی قرار دارد، گفت که برای تحریم تسلیحاتی اسرائیل با متحدان لندن رایزنی می‌کند.

به گزارش مشرق، ریشی سوناک روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی گفت: آنچه درخصوص امدادگران ما رخ داد، زمانی که با از خودگذشتگی کمک‌ها را به داخل غزه منتقل می‌کردند، یک فاجعه غم‌انگیز است. من بارها گفته‌ام که آنچه در غزه روی می‌دهد غیرقابل تحمل است، رنجی که مردم در این منطقه تحمل می‌کنند درست نیست و نخست وزیر نتانیاهو باید اقدامات بیشتری را صورت دهد تا این وضعیت را بهبود بخشد.

وی در خصوص احتمال تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی گفت: ما در این زمینه یک روند طولانی داریم که دیوید کامرون وزیر امور خارجه جزئیات آن را بیان کرده است. ما این مسائل را طبق یک روند خیلی روشن بررسی می‌کنیم و موضع ما در نتیجه ارزیابی اخیر تغییری نکرده است.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به اینکه متحدان این کشور نیز مجوز فروش سلاح به اسرائیل را تعلیق نکرده‌اند، افزود: اما ما به گفت‌وگو درباره این مسائل با متحدان‌مان ادامه می‌دهیم.

سوناک افزود: اما مایلم به این نکته که بارها اعلام کرده‌ام، اشاره کنم که اوضاع انسانی در غزه وخیم است و امیدوارم همه مردم به کارهایی که ما برای کاهش وخامت اوضاع انسانی صورت می‌دهیم افتخار کنند. ما اکنون نیاز داریم که حجم کمک‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

وی عنوان کرد: من در نهایت مایلم که شاهد توقف موقت درگیری‌ها باشم تا به دنبال آن گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) خارج و کمک‌های بیشتری وارد شود و از این بستر برای رسیدن به آتش‌بس پایدار استفاده کنیم.

یافته‌های یک نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که مردم این کشور خواهان توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی هستند. قانون‌گذاران انگلیس هفته پیش هم طی دو نامه جداگانه به دیوید کامرون وزیر امور خارجه این کشور، چنین درخواستی را مطرح کردند. ۱۱۴ تن از نمایندگان مجلس انگلیس دهم فروردین طی نامه‌ای مشترک به کامرون تاکید کردند: از اسرائیل بخواهید که مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده نکند. همچنین یک ضرب الاجل در عرض چند هفته و ترجیحا چند روز برای اسرائیل تعیین کنید تا به دستورات دیوان بین المللی دادگستری از جمله تسهیل دسترسی کامل به کمک های بشردوستانه، پایبند باشد، در غیر این صورت با عواقب جدی برای روابط انگلیس و اسرائیل مواجه خواهد شد.

حزب ملی اسکاتلند، لیبرال دمکرات و مشاور پیشین امنیت ملی انگلیس هم از جمله احزاب و عناصری هستند که تعلیق فوری مجوزهای فروش سلاح به اسرائیل را خواستار شده‌اند. حزب کارگر بعنوان دومین حزب پرجمعیت انگلیس هم می‌گوید که اگر وکلای دولت معتقدند رژیم اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض کرده است، فروش سلاح به این رژیم باید متوقف شود.

مجموعه این تحولات نشان می‌دهد که موضوع تحریم تسلیحاتی اسرائیل به سطح جدیدی‌ از نگرانی‌ها در انگلیس تبدیل شده و در صورت تداوم جنگ غزه، دولت لندن به ویژه در آستانه انتخابات سراسری با انتخاب‌های دشواری روبرو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    2 0
    دروغ
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    1 2
    سلطان گندم حجاریانه
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    1 0
    هندی خود فروخته حرمزاده که ذره ای شرف در وجودش نیست و با مسلمانان حتی در خود هند هم بشدت مشکل دارند و خدمتگزاران یهود هستند و ان شاءالله تعالی روزی خواهد رسید که خواری و ذلت خیانتکاران به خودشان بازخواهد گشت و آنروز دیر نیست .
  • کارمند ساده IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    1 0
    دزدان دریایی آنگلوساکسون و چاقو کش های خبیث ، اعتمادی نبوده و نیست....
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 1
    عورباقعه را ابپز کردن اونها علیه ما انجام می دهند و خیلی وقته که انجام شده ..
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    1 0
    انگلیس قحط الرجاله که تو میمون را گذاشتند نخست وزیر!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس