بوکس

رئیس فدراسیون بوکس: نیاز به زمان داریم تا با اجرای برنامه‌های تدوین شده، فاصله‌مان با بوکس روز جهان و آسیا را کم کنیم.

به گزارش مشرق، فدراسیون بوکس در سال گذشته روزهای پرکاری را پشت سرگذاشت و این مساله در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت. فدراسیونی که امسال علاوه بر تلاش برای کسب سهمیه المپیک پاریس، در تمامی رده‌های سنی، مسابقات داخلی و آسیایی را در پیش دارد.

بر این اساس، گفت‌وگوی با سیدروح‌الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس را در زیر می‌خوانید:

سال پرکار و سختی را در پیش دارید. در این خصوص صحبت می‌کنید.

بله دقیقه همینگونه است. تمرینات تیم‌های جوانان، امید و بزرگسالان در تعطیلات عید ادامه داشت و سپس اردوی نونهالان نیز آغاز شد. از ۱۵ فروردین هم تیم روسیه به تهران آمد تا با تیم ملی بزرگسالان ایران تمرین مشترک و دیدار تدارکاتی داشته باشد. مسابقات آسیایی در تمامی رده‌ها، پیکارهای کشوری در رده‌های سنی مختلف و چندین برنامه سنگین دیگر داریم.

حضور تیم روسیه در کشورمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

روسیه تیم قدرتمند و مطرحی در سطح جهان است و قطعا این اردوها به تیم ما کمک خواهد کرد. پس از این اردو، ۱۰ بوکسور تیم بزرگسالان راهی تورنمنت قرقیزستان می‌شوند. در واقع در پایان این تورنمنت، ترکیب هفت وزن ما برای مسابقات گزینشی المپیک که اوایل خرداد در تایلند برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد. همچنین هماهنگ کردیم تا تیم ایران، ۲ هفته زودتر به بانکوک برود و آنجا کمپ تمرینی را با چند کشور داشته باشد و سپس وارد مسابقات گزینشی شود.

حسینی: اجازه نمی‌دهم کاری زمین بماند/ باید بجنگیم و فاصله‌مان را با بوکس دنیا کم کنیم

چقدر به کسب سهمیه المپیک پاریس امیدوار هستید؟

می‌توانستیم در ایتالیا سهمیه بگیرم که کمی بدشانس بودیم. ما هرکاری می‌توانستیم برای آماده‌سازی تیم ملی انجام دادیم. بوکسورها نیز با تلاش فونتانا سرمربی تیم ملی و سایر همکارانش در کادرفنی به شرایط خوبی رسیده‌اند. امید زیادی داریم تا در تایلند سهمیه المپیک را گرفته و کمک حال ورزش ایران باشیم.

حضور مربیان کوبایی، تاکنون چقدر تاثیر گذار بوده است؟

ببینید، فونتانا از بهترین مربیان جهان است که او را پس از چند ماه مذاکره و تلاش جذب کردیم. فونتس دیگر مربی کوبایی نیز تلاش زیادی انجام می‌دهد. همچنین مقدمات حضور هرناندز را هم فراهم کردیم تا او به‌عنوان سومین مربی کوبایی وارد تهران شده و به بوکس کشورمان کمک کند. آنها علاوه بر حضور در تیم‌های ملی، به افزایش دانش روز مربیان کشورمان هم کمک می‌کنند. می‌خواهیم بهره کاملی از جذب آنان ببریم.

شما همیشه به تیم‌های پایه اهمیت زیادی می‌دهید. در این عرصه موفق بوده‌اید؟

سال گذشته در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به پنج مدال (یک طلا، یک نقره و سه برنز) رسیدیم که واقعا ارزشمند بود. محمدصالح مصباحی نفراتی از قزاقستان و ازبکستان را در مسیر رسیدن به طلا شکست داد. همیشه از اهمیت تیم‌های پایه صحبت کرده‌ام و در برنامه‌هایی که اجرایی کردیم، مشخص است که چقدر به تیم‌های پایه اهمیت می‌دهیم. اکنون تعداد زیادی از بوکسورها در اردوی تیم‌های ملی هستند.

حسینی: اجازه نمی‌دهم کاری زمین بماند/ باید بجنگیم و فاصله‌مان را با بوکس دنیا کم کنیم

اکنون اردوی تمامی تیم‌های ملی ما در رده‌های سنی مختلف در حال برگزاری است. در مجموع نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان، بیش از ۱۰۰ بوکسور و مربی در اردوی تیم‌های ملی هستند. این تعداد، هزینه بسیار گزافی نیاز دارد، اما همه چیز را به جان خریده‌ایم چون می‌خواهیم آینده بوکس را تامین کنیم. در این مسیر درخواستی از خانواده بوکس و علاقه‌مندان به ورزش دارم.

آنها به فدراسیون اجازه بدهند تا برنامه‌های خود را اجرایی کند، چون فدراسیون بوکس چند سال درجا زده و واقعا از بوکس روز جهان و آسیا عقب است. ما، مربیان‌مان، بوکسورها و همه، نیاز به زمان داریم. مطمئن باشید در بازی‌های آسیایی ژاپن و المپیک آمریکا، شرایط متفاوتی از بوکس را خواهید دید. تمامی‌ تیم‌های ملی ما در سال جاری، قهرمانی آسیا را در پیش دارند که باید به آن، انتخابی المپیک در تایلند و جهانی جوانان در کرواسی را اضافه کنیم.

بودجه فدراسیون کفاف مسابقات کشوری، اردوها و اعزام‌ها را می‌دهد؟

بودجه فدراسیون نهایتا کفاف دو تا سه اعزام را می‌دهد، در حالی‌که ما سال سال گذشته، ۱۱ اعزام داشتیم که فکر می‌کنم امسال این تعداد بیشتر شود. با این حال من و حسین رحمتی مدیر تیم‌های ملی، اجازه نمی‌دهیم کاری زمین بماند. باید تلاش کنیم، بجنگیم و زمان داشته باشیم تا بوکس ایران فاصله‌اش از جهان و آسیا را کم کرده و به شرایط ایده‌ال برسد.

صحبت پایانی.

نباید در ورزش نتیجه‌گرا باشیم. زمانی در همین فدراسیون، تیم‌های جوانان و امید اصلا تشکیل نمی‌شد یا به مسابقات قاره‌ای و جهانی اعزام نمی‌شدند، اما در این یک سال و نیم، هر رویدادی بود تیم‌ها را فرستاده‌ایم. تیم‌های نونهالان و نوجوانان را تشکیل داده‌ایم. حتی مسابقات خردسالان کشور را هم برگزار می‌کنیم. قبول دارم نتیجه هم مهم است، اما نیاز به زمان داریم و مطمئن باشید اگر برنامه‌های ما در آرامش اجرا شود، تا سه سال آینده وضعیت متفاوتی خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس