رایزنی السیسی و نخست‌وزیر دولت رام الله درباره آتش‌بس در غزه

رئیس‌جمهور مصر و نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین درجریان دیدار با یکدیگر به بررسی تلاش‌های بی‌وقفه برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه پرداختند.

به گزارش مشرق، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با محمد مصطفی، نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره دیدار کرد.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، رئیس جمهور مصر درجریان این دیدار برای دولت جدید فلسطین موفقیت در تلاش‌ها برای تحقق خواسته‌های ملت فلسطین آرزو کرد.

السیسی بر تداوم حمایت مصر از مسأله فلسطین و تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور مصر در جریان این دیدار تلاش‌های مضاعف کشورش در راستای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا و نیز ارائه کمک‌های بشردوستانه به اندازه کافی برای پشت سرگذاشتن بحران کنونی این باریکه را مورد بررسی قرار داد.

در همین راستا، نخست‌وزیر جدید فلسطین نقش تاریخی و مسؤولیت مصر در ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به رغم موانع و سختی‌های پیش روی آن را ستود.

رئیس‌جمهور مصر و نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار نسبت به تداوم تنش نظامی و گسترش دایره درگیری‌ها بر مخالفت خود با کوچ اجباری فلسطینیان و نابودی مسأله فلسطین تاکید کردند.

در همین راستا، مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر در جریان دیدار با همتای فلسطینی خود در قاهره درخصوص تلاش‌های کشورش در راستای برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.

نوزدهمین کابینه فلسطین به ریاست «محمد مصطفی» در ماه مارس در ساختمان دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام‌الله، مراسم تحلیف را مقابل محمود عباس ادا کرد.

رژیم صهیونیستی با وجود اینکه شورای امنیت قطعنامه‌ای را درباره لزوم برقراری آتش‌بس در ماه رمضان صادر کرد، و با وجود اینکه این رژیم به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری احضار شد، به حملات خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

حملات این رژیم علیه غزه که از هفتم اکتبر تاکنون با حمایت آمریکا ادامه دارد، ده‌ها هزار شهید و زخمی برجای گذاشته که بیشتر آنها را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند، همچنین این حملات موجب ویرانی گسترده نوار غزه و زیرساخت‌های آن و بروز قحطی شده که این امر جان‌ کودکان غزه را تهدید می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس