در مورد عفاف و حجاب واقعاً وضع خوبی نداریم

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در مورد عفاف و حجاب واقعاً وضع خوبی نداریم، گفت: باید با به کارگیری قوانین فعلی در راستای بهبود وضع عفاف و حجاب اقدام کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در ادامه نشست‌های هم‌اندیشی مستمر خود با اقشار و گروه‌های مختلف مردمی و نخبگانی، یکشنبه شب گذشته نوزدهم فروردین ماه جاری با جمعی از مدیران مسئول رسانه‌های کشور دیدار و به مدت حدود سه ساعت، سخنان و دغدغه‌های آنان را استماع کرد.

رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در این مراسم، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این محفل به گرد هم نشسته‌ایم تا نقد و نقادی کنیم و دلسوزانه و خیرخواهانه نواقص و کاستی‌ها را برطرف سازیم؛ من شخصاً از شنیدن نقدها خوشحال می‌شوم و آن‌ها را در راستای رفع نواقص و کاستی‌ها به کار می‌بندم. البته قدر مسلم چنانچه بخواهیم فارغ از نقدها و کاستی‌ها، از نقاط قوت نظام بگوییم، سخن و مطلب برای گفتن و نوشتن بسیار بیشتر از نقدهاست.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: قطعاً به قوه قضائیه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم؛ ما ادعا نداریم که در تراز نظام در همه بخش‌ها ارتقا پیدا کرده‌ایم، لذا خود را محتاج نقد و رفع نواقص می‌دانیم.

رئیس عدلیه گفت: اختلاف نظر و اختلاف سلیقه همواره بوده و هست و خواهد بود؛ مهم آن است که علی‌رغم این اختلاف نظرات و اختلاف سلیقه‌ها بتوانیم در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم و این اختلافات سبب سو استفاده دشمنان نشود. گاهی مشکلی برای فردی پیش می‌آید که اگر چه همفکر من نیست، اما هم‌وطن من است و دوستدار نظام است؛ در اینجا باید به او کمک کنیم تا بر مشکلش غلبه کند نه اینکه، چون همفکر و هم‌جناح من نیست، خدای‌ناکرده بر مشکلش بیفزاییم و یا از مشکل او احساس شعف کنیم.

قاضی‌القضات تصریح کرد: آیا احساس نمی‌کنید که در کشور بد اخلاقی وجود دارد و در خیلی از مواقع، خودی‌ها را ناراحت می‌کنیم و در خیلی از موارد چیزهایی را می‌نویسیم و می‌گوئیم که سبب رنجش دوستان و خوشحالی دشمنان می‌شود؛ چگونه باید این نقیصه را رفع کنیم؟ نباید از اینکه امروز شایعه یا مطلبی در قبال فردی منتشر شد و آبروی او ریخت خوشحال باشیم.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: مشی من آن است که وقتی مطلبی را در رسانه‌ای می‌بینم و نسبت به آن، نظری مثبت و یا منفی دارم با مسئول مربوطه در آن رسانه تماس می‌گیرم؛ در مقطعی در رسانه‌ای، مطلبی در مورد من کار شده بود که در آن مطلب به جز یک مورد، بقیه موارد ناصحیح بود و آن یک مورد هم که صحیح بود، عبارت بود از نام و نام‌خانوادگی من، که در ابتدای مطلب درج شده بود؛ من همین موضوع را طی تماسی با مسئول مربوطه در رسانه مزبور در میان گذاشتم. القصه، مقصودم از بیان این مطلب آن بود که در مواقعی، نه بخشی، بلکه سرتاسر مطلبی که در یک رسانه کار می‌شود، خالی از صحت و درستی است؛ قطعاً این امر با اصول روزنامه‌نگاری و اصول حرفه‌ای خبر در تنافی و تضاد است.

رئیس دستگاه قضا افزود: بعضاً مطلب یا خبری به نقل از فردی منتشر می‌شود که با کنکاش و مداقه در اصل ماجرا، پی می‌بریم که نحوه تنظیم خبر و مطلب مزبور به گونه‌ای بوده است که مقاصد و یا اغراض تنظیم‌کننده و منتشرکننده خبر، به نقل از فردِ مورد اشاره، بیان و عرضه شده است؛ این امر، اصلاً مطلوب و حرفه‌ای نیست که ما حرف خودمان را از زبان دیگری مطرح کنیم و در این راستا، به صداقت و امانتداری در انتقال کلام پایبند نباشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز وضعیت امنیت روانی جامعه خوب نیست؛ این امنیت را چه کسی به هم می‌زند؟ این امنیت از کدام ناحیه به هم می‌خورد؟ آیا در همه این موارد دشمنان دخیل هستند؟ آیا همه این موارد از ناحیه یک طیف خاص صورت می‌گیرد؟ بدون تردید در وهله نخست باید رفع عیوب و نواقص را از خودمان شروع کنیم و همگان به حفظ و تقویت امنیت روانی جامعه یاری رسانیم. در خیلی از مواقع خود ما از طریق رسانه‌ها و تریبون‌هایی که در اختیار داریم امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کنیم لذا در این زمینه باید بسیار مراقب بود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: امروز به سبب اقتدار بالای نظام جمهوری اسلامی، دشمن کاملاً از اقدام نظامی علیه کشور ما ناامید است، لذا به توطئه‌چینی و اختلاف‌افکنی و تهدید امنیت روانی مردم در داخل دلخوش کرده است؛ باید بسیار هوشیار باشیم و بدانیم که وقتی دشمن به تعریف و تمجید از ما می‌پردازد، قطعاً یک اشکال و نقصی در ما وجود دارد.

رئیس دستگاه قضا افزود: ظرفیت بسیار بزرگی در اختیار شما اهالی و اصحاب رسانه وجود دارد و شما با نوشتار و گفتار و مواضعتان می‌توانید در جهت تحکیم وفاق و همبستگی اجتماعی اقدام کنید و دشمن را ناامید سازید.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به موضوع هیئت منصفه دادگاه مطبوعات اظهار کرد: قطعاً هم به لحاظ تجربی و هم به لحاظ قانونی، استقرار هیئت منصفه در دادگاه مطبوعات امری مفید و نافع است؛ البته ممکن است شما بعنوان اصحاب رسانه معتقد باشید که باید در تعداد یا نحوه تعیین اعضای هیئت منصفه تغییراتی ایجاد شود که در این زمینه هم حتماً از نظرات شما استقبال می‌شود و برای دور جدید هیأت منصفه می‌توان با بررسی نظرات و پیشنهادات جدید، تصمیم گیری شود.

رئیس قوه قضائیه خطاب به مدیران رسانه‌ها گفت: کلیه نامه‌های مردمی واصله به دفاتر رسانه‌ای‌تان را به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه برسانید و ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در حد توان و مقدورات قانونی به این نامه‌ها ترتیب اثر دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: چندی پیش یکی از هم‌صنفان شما اهالی رسانه که من او را از ایام قدیم می‌شناختم به من پیامک زد و مشکلی را طرح کرد و خواستار ملاقات با من شد؛ من در آن لحظه در مسیر نماز جمعه بودم؛ نشانی منزل او را گرفتم و بعد از نماز جمعه، شخصاً به دیدار او رفتم و یک مقام قضائی را پیگیر رفع مشکل او کردم. این یک نمونه بود؛ قطعاً من نمی‌توانم شخصاً به تمامی این درخواست‌های ملاقات جامه عمل بپوشانم؛ البته اگر بتوانم قطعاً مشتاق این کار هستم؛ در همین راستا کلیه نامه‌ها و پیامک‌هایی که از ناحیه اقشار مختلف مردم به من می‌شود مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرند.

در مورد عفاف و حجاب واقعاً وضع خوبی نداریم

رئیس عدلیه در بخشی از سخنانش در این نشست صمیمی، به مقوله عفاف و حجاب و سیر ناظر بر تدوین لایحه مربوطه در این زمینه نیز گریزی زد و گفت: در قضیه عفاف و حجاب وضع خوبی نداریم؛ اگرچه در این رابطه یک سلسله اقداماتی انجام شده، اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم؛ تاکید بنده از همان ابتدا آن بود که باید با به کارگیری قوانین فعلی (قوانین ناظر بر بر مسؤولیت اتحادیه‌ها، صنوف، اماکن و ….) در راستای بهبود وضع عفاف و حجاب اقدام کنیم. در فروردین سال گذشته من جلسه‌ای را با حضور مسؤولان ذی‌ربط در این حوزه تدارک دیدم و در آن جلسه، کلیه قوانین موجود ناظر بر بهبود وضع عفاف و حجاب را احصاء و ابلاغ کردم و تاکید کردم که چنانچه به همین قوانین موجود عمل شود، مشکلات این حوزه تا میزان مؤثری مرتفع می‌شود؛ علی‌ایحال در شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوه قضائیه مکلف به تدوین لایحه‌ای در این رابطه شد و ما لایحه‌ای معطوف به هدف را در ۹ ماده تنظیم کردیم که آن ۹ ماده در دولت به ۱۵ ماده و در مجلس به ۷۱ ماده تبدیل شد و هنوز هم به سرانجام نرسیده است؛ علی‌ایحال کماکان معتقدم که با عمل به همین قوانین موجود، می‌توان وضعیت عفاف و حجاب را تا قبل از تصویب قانون مربوطه در این حوزه بهبود بخشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    35 39
    در مورد تورم و گرانی و بازار هم وضع خوبی نداریم فقط به چشمتون نمیاد
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      16 15
      واقعا
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      39 18
      این روش که هربار بحث حجاب میشه سریع گرونی مطرح میشه چندساله نخ نما شده یه کم خلاقیت به خرج بدید
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      2 26
      دقیقا
    • DE ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      17 27
      پیشنهاد من اینست که در این شرایط جنگی پشت جبهه را بیش از این تضعیف نکنید. پیش از هر چیز به نان، کار و مسکن مردم فرودست برسید، فاسدین، اختلاسگران و رانتخواران را سرکوب کنید. وضعیت فرهنگ واقعی جامعه (نه شعار های عوامفریبانه)، بویژه در صدا و سیمای میلی را سر و سامان دهید. در آنصورت هنجارهای جامعه عرفی تر میشود. جز این سخنان فصلی برای رد گم کردن است.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      31 4
      یکی عوامل اصلی وضع حجاب و جولان فواحش زرا همین دم دستگاه خودته کمتر نقش بازی کن همه میدونیم امثال تو راضی به این وضع هستن
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      7 21
      ایجاد تورم و فقر روشی برای بقا و پوشاندن ناتوانی ها است
    • US ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 81
      این روش که هربار بحث حجاب میشه سریع گرونی مطرح میشه........ پاسخ: اتفاقا برعکسه اولويت مردم وضع معيشته تا حجاب
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      5 0
      شما بفرمایید بخاطر عملکرد ضعیف ق ق کجا وضع خوبی باقی مانده - مجرمان اقتصادی مثل حسین فریدون و مهدی هاشمی آزادند و از مجازات و اعدام حسین هدایتی و بابک زنجانی و بقیه مفسدان اقتصادی دانه درشت خبری نیست - ق ق برای تضعیف پلیس برای سرهنگ جوانمردی با وجود انجام وظیفه اش برایش حکم اعدام صادر کرده - با دخالت ولایتی در مجموعه ق ق قاتل عجمیان آزاد شده - قاتلان آرمان علی وردی که با میلگرد جمجمه آرمان را سوراخ کردند اعدام نشدند - خانمی که گوشت بدن آرمان را با ناخنگیر کنده بود هنوز اعدام نشده و به لطف ق ق چند وقت دیگه آزاد میشه و می تونه مجدد جنایت کنه - بخاطر عطوفت با تروریستها ، تروریستها آنقدر جسور شده اند که امروز 5 شهید دیگر از نیروی انتظامی داشتیم - در بزرگراه صدر به لطف عطوفت همکارانتان در ق ق و عدم مجازات و برخورد قاطع با اراذل، راه مردم را در بزرگراه صدر بسته اند و در روز روشن با کارد به جان مردم میفتند و زور گیری می کنند و ... - بله آقای اژه ای اینها را گفتم که بدانید مردم مشکلاتی را که ق ق ایجاد کرده دارند تحمل می کنند. شما هم اگر از ضعف و ناتوانی ق ق گلایه دارید بفرمایید چون مردم بجز شنیدن اظهار عجز و ناله شما فعلا کاری از دستشان بر نمیاد و خجالت نکشید از اینکه بشما یاد آوری کنیم که تمام مشکلات بخاطر عدم انجام وظایف شما و ق ق برای حفظ امنیت مردم است.
  • مسیحا IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    40 37
    خدارو شکر که در باقی زمینه ها بعد بارسلونا اولیم از معیشت و اقتصاد مردم تا امنیت و اوضاع کاسبی و .......
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    53 22
    در مورد عفاف و حجاب واقعاً وضع خوبی نداریم. چون واقعا فکر نمی کنید سخنرانی بس است! پس کی اقدام اساسی می کنید! مگر رهبری در دیدار رمضانی نفرمودند که دولت و قوه قضائیه در مسئله حجاب به وظیف قانونی خود عمل کنند.
    • US ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      19 66
      اکثریت مخالف برخورد هستند
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      8 8
      عاقلان امنیت کشور متوجه شدند که لایحه حجاب و عفاف توسط مزدوران خارجی حمایت و هدایت می شود.
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 1
      کم سخنرانی کن حجاب مسعله ای نیست که بخوان امنیت مردم رو باهاش زیر سوال ببرن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    34 6
    همان سال قبل و هنگام پیشنهاد این قانون جدید خیلی ها به شما گفتند که این قانون اجرائی نیست ولی کو گوش ...! لا اقل حالا که خودتان هم متوجه شدید دیگر هر چه سریعتر دست به کار شوید و نگذارید زمان باقیمانده به سرعت از بین برود!
    • US ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      29 9
      باید قاطعانه برخورد بشه
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    58 14
    باز هم حرفهای همیشگی و تکراری! الان دو ساله که وضعیت زننده ای بر فضای جامعه اسلامی و ایرانی ما به طرز ناشایستی از سوی گروهکهای هنجار شکن وابسته به سرویسهای اطلاعاتی غربی و عبری حاکم شده، اما شما هنوز از اعتقادات خود از فلان قانون و فلان لایحه می گوئید در حالی که ما شاهد هیچ اقدام مثبت ، موثر و نتیجه بخشی از سوی شما نیستیم!
    • US ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      9 47
      آره همه چی غربی و عبریه کلا هر چی مخالف تفکرات اقلیتی شماست مال سرویس های بیگانست. خخخخ
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      18 2
      11:2 نه داداش! یهودیها 90 درصد رسانه های اصلی جهان وتقریبا همه بانکهای آمریکا واروپا ونیز اکثریت سیاستمداران آمریکا واروپا را در اختیار ندارند! همینطوری کتاب پروتکلهای یهود که صد سال قبل نوشته شده! همه اش اجرا شده! کبک هم باشی ،برفی نمونده سرتو زیرش کنی !
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    26 5
    خسته نباشی بعد یکسال و نیم این شد حرف؟
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 1
    دقیقا
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    11 33
    مشکل اینه که بحث حجاب و نحوه مواجهه با اون دیگه جنبه امنیتی پیدا کرده.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    37 8
    باید قوه قضاییه با برخورد قاطع این مشکل رو حل کنه
    • US ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      3 37
      تکبیرررر
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      1 12
      تک تیر
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    13 26
    کی گفته که حجاب و عفاف با هم برابرند؟ یعنی هر کسی که حجاب نداشت بی عفاف است؟
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      34 7
      دقیقا. کسی که همه چیزش انداخت بیرون فکر می‌کنی دلیلش چیه؟خودنمایی واسه کی و چی؟
    • TR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      8 31
      لزوما هر کسی که حجاب دارد عفیف نیست
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      20 2
      اونی که نیم لخت میاد بیرون از سر حیا و عفت نه بی عفتی! گرفتی ما رو؟
    • DE ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      22 0
      اجرای قوانین برای اینه جلو بی عفتی ،عدم امنیت بانوان در مقابل اراذل و اوباش ، جرایم خانوادگی و خشونت رو بگیره.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    10 34
    شما اقتصاد را درست کنید و عدالت را اجرا کنید، مطمئن باشید بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی برطرف خواهد شد. اگر فقر از در وارد شود، ایمان از پنجره خارج خواهد شد.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      40 3
      طرف از فرط فقر! کلی لوازم ارایش میخره ولباسهای انچنانی!!!!! ثروتمندان بزک کرده ترند یا فقرا؟!
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    46 6
    قاطبه مردم حرفشون همینه ولی تو مسئول کجای کاری بس نیست،هر چی حرف زدید
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    40 6
    با جریمه و این حرفا کار به جایی نمی برید برخورد قاطع انجام بدید
  • ج IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    35 7
    چه عجب متوجه عمق فاجعه شدید
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    30 8
    چه عجب بالاخره صدات دراومد
  • هادی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    44 4
    عجب مملکتی داریم. به جای اینکه بیاد گزارش بده و عملکردش رو توضیح بده داره شعار میده.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    18 5
    لطفا عملکرد قوه قضاییه را بیان فرمایید؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    10 18
    کاش در مورد اختلاس و معیشت و عقب ماندگی کشور و فساد و وضع داغون محیط زیست و.... تعارف نداشتی
  • خان داداش IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    29 6
    در چه چیزی وضعیت خوبی داریم آخه؟مسکن ، خودرو، کار، بیمه، درمان و دارو، ارز و طلا ، ازدواج و فرزند آوری حتی عدالت و عدم تبعیض.....
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    43 3
    کار از نقد گذشته استاد! قوه ی قضاییه گند زده
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    4 6
    عفاف وحجاب یه شبه وضعش این طور نشده وضربتی هم کاری از پیش نمیره باید تمام نهادهای جامعه از دولت ،اموزش پرورش،خانواده،صداوسیما ونخبه های حوزه ودانشگاه همه یه یاعلی بگن بییان وسط میدون ✌️🇮🇷
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    17 5
    حاجی تازه فهمیده که وضع حجاب خرابه
    • ضیا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      5 1
      فقط وضع حجاب خرابه - در مابقی زمینه ها با لای ده هستیم از بیست
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    33 5
    متاسفانه فرصت طلائی برخورد با پدیده بی حجابی در سایه غفلت یا تغافل مسئولین ذیربط از دست رفته است این پدیده مخرب اجتماعی آرام آرام در شرف تبدیل شدن به هنجار هست و مسئولین کما کان در این اندیشه که آیا قانون فعلی برای مقابله با آن کفایت دارد یا خیر گرفتارند. روز گذشته به عینه شاهد بودم که پرستار یکی از بیمارستان های مطرح خصوصی(نام بیمارستان محفوظ است) پس از اتمام و تحویل شیفت کاری، به راحتی روسری خود را کنار زد و محل کار خود را ترک نمود!!
  • یک دوست IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    20 4
    جناب اژه ای واقعا جای تاسف دارد که در مملکتی که ادعا اسلام و قرآن دارد، مملکتی که برای هر وجبش خون شهیدی ریخته شده است، مملکتی که مسولانش ادعا مملکت امام زمان (عج) را دارد، کارش با جای برسد که پدیده پلشت ولنگارانه بدحجابی به معضل بزرگش تبدیل شود.
  • یک دوست IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    24 4
    جناب اژه ای متاسفم برای شما و سایر دستگاه هایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در حوزه فرهنگ مسؤلیت دارید ولی به همه چیز گند زدید...اختلاس، دزدی، قتل و غارت، ولنگاری و کثافت کاری... نتیجه خدمات ارزشمندتان شد برای مردم
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    22 6
    واقعا برای این مسولین بی کفایت متاسفم. دیگه الان باید تو خیابان‌ها بگردی با حجاب پیدا کنی
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      2 30
      حجاب با فرهنگ سازی قوی درست می شه .دوخت لباسهای شیک و پوشش دار وعرضه به بازار می تونه جوابگو باشه واین که رسانه ای عکس وفیلمهای محجبه ی تمیز .کماکان الان بهترازقبل شده وبیشتر رعایت می شه
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 2
    بی خیال
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    3 1
    آها در مورد چپاول بیت المال و رانتخواری و اشرافیگری و نجومی بگیری و ویژه خواری پستهای متعدد در سالهای مختلف فارغ از شایستگی مسئولین و خانواده هشون وضعیت خوبه نه؟
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    8 0
    خوب نقد به خودتون هم دارید!حالا کی قراره این نقد رو ! در عمل درست کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    10 0
    وقتی فهمیدم که شما با آقای رفسنجانی روابط حسنه داشتید ،از قوه قضائیه کلا قطع امید کرده ام.لطفا با این حرفها بیشتر از این ما را آزار ندهید! خبرنگار باید بگوید ،نقد به قوه قضائیه وارد است! شما مثل اینکه رئیس این دستگاه هستید ها!
  • ضیا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 5
    در چه موردی وضع نسبتاً خوبی داریم حاج آقا یا فقط حجاب رو می بینید
  • کارشناس IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    4 11
    همه چیز عالیه عالی فقط حجاب مونده درست بشه.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    4 32
    حدیث داریم که فقر به کفر می انجامد چه برسد به بی حجابی . تناقض رفتار و گفتار در مسئولان و مدعیان دین ( لم تقولون ما لا تفعلون ) سبب دین گریزی نسل جدید شده است ، تا عیب خودمان نپذیریم و خودمان را اصلاح نکنیم و دست از فرافکنی و حواله دادن به دشمن برنداریم ، با زور و قانون زورمدارانه و بدون پشتوانه دینی و مردمی چیزی درست نمی شود. آیه و حدیثی پیدا کنید که جریمه سه میلیونی برای بی روسری بودن در نظر گرفته . اگر رضاخان توانست با زور چادر از سر مردم بردارد شما هم می توانید با زور روسری به سر آن ها کنید .
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      25 3
      قران کریم رسما برای حجاب ،آیه دارند.اگر به حدیث متوسل شده اید ،قرآن کریم برای عمل کردن،جلوتر است.دشمن که چهار دهه با ماهواره ودو دهه با فضای مجازی دارد سم پاشی علیه عفت وغیرت ایرانی میکند را ندیدن ،یا از سر جهل است یا از سر عناد با ایران.با استدلال شما،قوانین مجازات دزدی هم هست و باز دزدها دزدی میکنند! چطوره قانون راهنمائی رانندگی ومجازات سرقت رو برداریم؟!چون همیشه عده ای آن را رعایت نمیکنند!
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      24 2
      چون فقر هست ! پس باید با بی حجابی، فساد رو زیاد کنیم؟! خودت خنده ات نمیگیره؟ کسی که با بی حجابی دارد،خانواده ها را از هم میپاشدوفرزندان را از نعمت پدر یا مادر محروم میکند ، دستش برسد ،هر تعدی دیگری را هم به حقوق دیگران خواهد کرد.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    15 1
    صد گفته چون نیم کردار نیست
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    4 22
    جناب اژه ای وضعیت اقتصادی که سرمنشا تمام فسادهاست رو حل کنید مطمئن باشید حجاب سهله ،حتی اعتقادات هم بالا میره مشکل ما اقتصاد است و بس
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 1
    در مورد اختلاس و رانت و سواستفاده کردن و دزدی چی
  • GB ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    7 0
    از روزی که آمدی به قوه جرمو خلاف ده برابر شده, اگه نمیتونی چرا استعفا نمیدی؟
  • علی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    7 0
    الحمدالله فقط در قضیه بخو ربخور اختلاس وضعیت خوبی داریم دیگر هیچ.
  • 123 IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 13
    قطعا باید با بی حجابی برخورد شود چون تمام اختلاسها و فقر و فلاکت مردم ناشی از بی حجابی هست و لذا اگر این مشکل حل شود تمام سختیهای مردم ایران حل خواهد شد.
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      20 0
      در زندگی بشری فقط یک موضوع است که درمان همه دردهاست وآن هم تقوای الهی داشتن مسئولین ومردم است. ولی همانطور که مثلا با رعایت قوانین راهنمائی ورانندگی، همه مشکلات مردم حل نمیشود! یا عدم رعایت آن مسلما مشکلات بیشتری ایجاد میشود. حجاب وبی حجابی هم همینطور.
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      18 0
      در زندگی بشری فقط یک موضوع است که درمان همه دردهاست وآن هم تقوای الهی داشتن مسئولین ومردم است. ولی همانطور که مثلا با رعایت قوانین راهنمائی ورانندگی، همه مشکلات مردم حل نمیشود! یا عدم رعایت آن مسلما مشکلات بیشتری ایجاد میشود. حجاب وبی حجابی هم همینطور.
    • AE ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
      0 0
      شب بخیر
  • سید فروزان CH ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    14 1
    جدی میفرمایبد جناب اژه ای ؟؟؟؟؟؟ برفرض هم قوانین تصویب شود ، مشکل قوه قضاییه و شخص جنابعالی است ، سرهنگ خدمتگزار مملکت را به اعدام محکوم ،قاتل مدافع امنیت کشور را عفو .شرم بر این قوه قضاییه ، روحت شاد خلخالی
  • رامین IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 46
    جناب آقای ارژه ای آیا در تمام زمینه ها حساس هستین اینهمه فساد فقط حجاب رو میبینین اینهمه دزدی بیکاری تورم چرا تو این زمینه ها حساس نیستین
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      57 0
      میبینم که بازم مثل همیشه این مردها هستند که بیشتر دنبال حق برهنگی زنها هستن! برهنگی جزو فرهنگ ما نیست بفهمید غربزده ها سریع به اقتصاد و آلودگی هوا و دلپیچه و آشپزی و جیب بری و... نپیچید!
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    در بورس هم وضع خوبی نداریم ...
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 31
    دلیل عدم برخورد با نابهنجاری های اجتماعی ،یکی از دلایل آن نارضایتی مردم در مسائل اقتصادی است.دراین شرایط هر نوع برخورد نه تنها اوضاع را بهتر نمی کنه بلکه بدتر هم می کنه . این یک کار فرهنگی می خواد . یه نگاه به کارمندان ادارات ، مدارس و ... دور و برتان کنید . کدام یک پوشش مناسبی را پرای آنها تعریف شده است ، اگر هم باشد به قانون عمل نمی شود . این ها عوام تأثیر گذار بر فرهنگ جامعه هستند.
  • FR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 22
    لطفا مشکلات کشور رو به چند تا بی حجاب تقلیل نده چون مردم گول نخوواهند خورد. یا وضع کشور و قانون گذاری کیلویی رو درست کنید یا اینکه ما خودمون قانون رو درست خواهیم کرد. اگر قرار باشه فقط حجاب موضوع اصلی باشه من خودم میرم بی حجاب ها رو با حجاب میکنم ولی حتما جلوی قانون های کیلویی و مافیایی اداره شدن کشور را خواهم گرفت.
  • FR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 1
    مردم هیج موقع دیگر اجازه نخواهند داد این سیستم مافیایی بره سیستم مافیایی دیگه بیاد.چون بلوف های شما دیگه نمیگیره
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 0
    فقط حرف می زنید
  • حامد IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 0
    بی تدبیری، بی برنامگی
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 59
    ماکه پول ترکیه و اروپا وتایلند نداشتیم خداوندطوری رقم زد ایرانم مثل اونجاها بشه خواهشا عوضی بازی درنیارین بزارین ملت راحت باشن،من که عشق می کنم میرم خیابون این وضعیت رامیبینم روحیه ام میره بالا وبه نظرم ایران اینطوری زیباتره اونیکه دوست داره حجاب میزاره اونیکه نه نمیزاره واقعا آزادی چقدر زیباو گرانقدره
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      37 1
      اونی که نداری فقط پول نیست، به نظرم علاوه بر آن، عقل، ایمان، ناموس، شرافت و حیا هم نداری...
  • h IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    1 0
    یه کاخ صورتی بزنید خیال خودتون احت کنید
  • عباس IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    زمینه و ساحت های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و امنیتی و ...در یک ستون معرفتی در هم تنیده اند .غفلت و یا انحراف و یا التقاط در یک زمینه می تواند بستر های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. در این ستون معرفتی و جهان بینی و ایدئولوژیک عده کثیری از مسئولین منکر شیوه مدیریت اقتصادی جامعه به روش اسلامی شدند و اصلا وجود چنین مدلی را منکر شدند آنان وجود مدل اقتصاد اسلامی مبتنی بر عدالت را منکر شدند به علت چسبندگی این لایه به لایه های دیگر کم کم فرهنگ اسلامی نیز انکار خواهد شد. کفاف و عفاف با هم هستند ولی بجای کفاف عده ایی به عمد حجاب گذاشتند و شد آنچه که نباید می شد.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    فقط در مورد عفاف و حجاب واقعاً وضع خوبی نداریم؟ مثلا در چه موردی خوبیم؟...در قوه قضائیه خیلی خوبیدا؟
  • US ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    1 0
    به سلبرتی های ززآ باج ندید نصف مشکل حل میشه! نمیشه که از یه طرف عادل فردوسی پور با خیال راحت بی حجابی را تبلیغ کنه از اون طرف با مردم عادی بخاطر بی حجابی برخورد کنید. اینها ماندنشان از رفتنشان ضررش بیشتره پس ماندنشان را به حساب وطن دوستی یا جذب حداکثری نزارید
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    آقای اژه ای وآقای رادان ، در قرآن خداوند بی حجابی را بازگشت به دوران کفر وجاهلیت اعلام کرده ، آقای رادان زیرکی کنید و موی سر زن ودختر بی حجاب را از ته با ماشین اصلاح نمره صفر بزنید ،مطمئن باشید با این روش تا ۷۰ درصد جلو ترویج بی حجابی گرفته می شود چون حداقل ۶ ماه طول می کشد موی سر آن زن یا دختر دوباره بلند شود تا بتواند دوباره با موهایش در بین مردم خود نمایی کند بعد ۶ ماه اگردوباره بی حجابی کرد دوباره موهایش را با نمره صفر بزنید بار سوم قطعا دیگر بی حجابی را تکرار نمی کند چون اگر آن زن شوهر داشته باشد شوهرش راضی نمی شود تا مدت طولانی با زن کچلش سپری کند و شوهر او را مجبور می کند که حجابش را رعایت کند و اگر دختر باشد چون دختران به موهایشان وزیبایشان خیلی اهمیت می دهند با یک بار تراشیدن دیگر روسری از سر بیرون نخواهد کرد وخیلی از دخترها حساب کار دستشان می آید واز ترس کچل شدن روسری از سر بر نمی دارند ، زنان کچل هم در دوره کچلی از بیرون امدن در مکانهای عمومی با کله کچل خجالت خواهند کشید نتیجتا مجبور خواهد بود روسری سرش کند وتا شش ماه خیال شما از این زن راحت است و عمل زشتش خنثی شده واگر دختر کچل بیرو ن آید زیبایی ندارد که بخواهد خود نمایی کند ،این یک نسخه زیرکانه و منطقی و شرعی وقانونی برای جلوگیری از گسترش بی حجابی است ونیاز به این همه بگیر وببند وارشادهای مسخره بی حاصل و جرایم ندارد. ولی اجرای اینکار نیاز به جسارت وشجاعت وقاطعیت برخورد با زنان ودختران بازگشت کننده به دوران جاهلیت دارد ونباید از عکس العمل و شارلاتان بازی این زنان ودختران بازگشت کننده به دوران جاهلیت قبل اسلام ترسید و نیروی انتظامی باید با قاطعیت این روش را اجرا واز احکام دین مبین اسلام حراست کند وگرنه جامعه ایرانی به دوران جاهلیت و بی حجابی وکفر وبی دینی بازخواهد گشت .روش‌هایی که نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابی در پیش گرفته نه تنها جلو گسترش بی حجابی را نگرفته بلکه بی حجابی بیشتر هم شده‌. با این روش ملت و حکومت ومذهبیون و نیروی انتظامی تا حد زیادی از شر زنان ودختران بی حجاب خلاص می شوند‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس