کد خبر 1591330
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
هوا در تعطیلات سه روزه عید فطر چطور است؟

طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه (تعطیلات عید سعید فطر) در بیشتر مناطق کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی استان‌ها با شدت بارش‌ها مواجه خواهیم بود.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز دوشنبه ۲۰ فروردین در شمال‌غرب و غرب سواحل دریای خزر رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد تگرگ و در برخی مناطق سردسیر و ارتفاعات شمال‌غرب بارش برف پیش‌بینی شده است.

همچنین در برخی از مناطق غرب، جنوب‌غرب، ارتفاعات البرز و سپس در برخی مناطق شرق و شما شرق کشور به صورت پراکنده بارش رخ می‌دهد.

روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) در شمال‌غرب و غرب کشور و برخی مناطق جنوب‌غرب بارش باران پیش‌بینی می‌شود. در برخی مناطق امتداد زاگرس جنوبی و در استان فارس و کرمان بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

روز چهارشنبه (۲۲ فروردین) با ورود سامانه بارشی و با تقویت فعالیت آن در غرب و شمال‌غرب، برخی مناطق مرکزی کشور، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و در استان‌های تهران، البرز و مازندران بارش برف رخ خواهد داد؛ در این روز بارش‌ها در لرستان، شمال‌شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان و البرز شدت خواهد داشت.

روز پنجشنبه (۲۲ فروردین) سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود. در شمال‌غرب، برخی مناطق غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال‌شرق و برخی مناطق شرق کشور بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف رخ می‌دهد.

شدت بارش‌ها روز پنجشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

دریای خزر طی پنج روز آینده مواج و متلاطم است. همچنین سواحل خلیج فارس در همسایگی بوشهر و خوزستان و نیز شرق دریای عمان روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج خواهد بود.

با توجه به ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه به استان تهران، از این روز تا روز جمعه بارش در سطح استان پیش‌بینی شده است. همچنین فردا (دوشنبه) کاهش دما، روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه افزایش دما و مجدداً از روز پنجشنبه تا شنبه آینده کاهش نسبی دما در سطح استان تهران رخ خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    1 0
    تعطیلات سه روزه عید فطر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      1 0
      پرت وپلا گفته
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 1
    اکثر روز های تعطیلات روزها باران یا برف
  • م IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 1
    کرمان با ابرهای بارور کردن بهار باران فایده ندارد بیش از ضرر به کشاورز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس