کد خبر 1591156
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی جهان دیپلماسی در مطلبی با عنوان انتقاد بی‌سابقه از اسرائیل در دولت بریتانیا به اظهارات اخیر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا پرداخت که همزمان با گذشت شش ماه از آغاز جنگ غزه منتشر شد، گفت که ما همچنان از حق اسرائیل برای شکست دادن تهدید حماس و دفاع از امنیت آن دفاع می‌کنیم، اما کل بریتانیا از حمام خون شوکه شده است، ما از کشتن قهرمانان شجاع بریتانیایی که برای نیازمندان در غزه غذا حمل می کردند، وحشت زده شده ایم.

هفت امدادگر، از جمله سه انگلیسی، دوشنبه گذشته در حملات پهپادهای اسرائیلی پس از نظارت بر تخلیه محموله کمکی که توسط یک کشتی از قبرس حمل می شد، در نوار غزه کشته شدند.

سوناک در این راستا نیز گفت که این جنگ وحشتناک باید پایان یابد. گروگان ها باید آزاد شوند. کمک ها باید سرازیر شوند.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که کودکان غزه به یک آتش بس فوری بشردوستانه نیاز دارند که منجر به آتش بس طولانی مدت و پایدار شود» و افزود که این «سریع ترین راه برای آزادی گروگان ها و ارسال کمک است»

این به نفع اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌هاست – که همگی مستحق زندگی در صلح، عزت و امنیت هستند – و همان چیزی است که ما برای رسیدن به آن به کار خود ادامه خواهیم داد.

همزمان دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز به روزنامه ساندی تایمز گفته است که حمایت بریتانیا از اسرائیل بدون قید و شرط نیست و مرگ امدادگران از آشپزخانه مرکزی غم انگیز است و می شد از آن جلوگیری کرد.

کامرون با اشاره به احتمال گسترش «گرسنگی دسته جمعی» در غزه، از رژیم صهیونیستی خواست به قوانین بشردوستانه بین المللی پایبند باشد و وعده های خود برای باز کردن مسیرهای کمک رسانی را عملی کند.

وزیر امور خارجه انگلیس رژیم صهیونیستی را یک «قدرت اشغالگر» توصیف کرد که در قبال ساکنان غزه مسئولیت دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    تحلیل ابکی یا خبر بی خودی بود
  • US ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    نا راحت نشويد چوپ حماقت خودتان را ميخوريد .تازه اول كار است صبر كنيد تا آخر و عاقبت حماقت و حمايت از از شيطان هاى وحش را ببينيد.
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    اسرائیلی ها آدم خور هستند که سلاح مدرن دارن
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    اسراییل با اتکا ب امریکا دست ب هر کاری میزند، غافل از انکه ان دوران ب پایان رسیده و یا ب پایان نزدیک شده است. در گذشته هم یهود بارها طغیان کرده و بومیان بالاخره متوجه شدن و انها را بیرون رانده اند. اما این بار ماهیت انها پنهان شدنی نیست گمان میکنند و القا کرده اند که مسیحیان برای همیشه هم پیمان با انها باقی خواهند ماند. دقت نداشتند که سر انها ب این ساده گی کلاه نمیرود، زمانیکه انها را در ضرر شریک میدانی در منافع هم انها خود را شریک میدانند با سهم بیشتر.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    لعنت بر ذات پلیدتان که هر کجا پای منحوستان رسید تخم جنگ و کشتار و آوارگی کاشتید.
  • حسن حسینی IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اتفاقا برعکس جناب کامرون حمایت شما از اسراییل بی قید و شرط بوده هست و خواهد بود چون کشورتان مستعمره صهیونیست هاست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس