جوزپ بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در انتقاد از مواضع رژیم صهیونیستی، بازگشایی برخی کریدورهای جدید جهت ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه را جهت جلوگیری از گرسنگی غیرنظامیان فلسطینی ناکافی دانست.

به گزارش مشرق، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر باز کردن برخی از کریدورها جهت ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را مورد انتقاد قرار داده و آن را «برای جلوگیری از گرسنگی ناکافی دانست».

به گزارش آناتولی، بورل در همین رابطه در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) نوشت: در پی محکومیت گسترده کشتار هفت تن از کارمندان آشپزخانه مرکزی جهانی از سوی ارتش اسرائیل و افزایش فشارهای بین‌المللی، اسرائیل کریدورهایی را برای کمک‌های بشردوستانه باز خواهد کرد.

وی سپس در مورد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که ماه گذشته به تصویب رسید، خواستار آتش‌بس فوری در ماه مبارک رمضان شد و در ادامه نوشت: قطعنامه الزام‌آور ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل باید اجرایی شود.

رژیم صهیونیستی در جریان حمله هوایی به امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی پس از مواجه شدن با حجم گسترده‌ای از انتقادات جهانی، دو تن از نیروهای خود را اخراج و سه نفر دیگرشان را هم توبیخ کرد و در ادعایی عنوان کرد: این حمله یک اشتباه جدی بود.

با این حال سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی خواستار ایجاد یک کمیسیون مستقل برای تحقیق در مورد کشتار نیروهای امدادی خود شده و در انتقاد از مواضع رژِم صهیونیستی هم عنوان کرد اسرائیل نمی تواند به صورت قابل اعتمادی در مورد این ماجرا تحقیق کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    تروريست ها دعوا کنند، ابلهان باور کنند!!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 0
      آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس