دو شیفت کار پرستاری در تهران برای پرداخت اجاره خانه

معاون توسعه ومنابع سازمان نظام پرستاری گفت: در حال حاضر با بحران واقعی در معیشت پرستاران مواجه هستیم.

به گزارش مشرق، یوسف رحیمی افزود: وضعیت درآمدی پرستاران پاسخگوی هزینه‌های آنها نیست، طبق آمارهای رسمی و غیر رسمی که وجود دارد برای اجاره یک واحد آپارتمان به صورت میانگین در شهر تهران ماهیانه ۲۲ میلیون تومان باید اجاره پرداخت شود، در صورتی که درآمد یک پرستار ماهانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: پرستار ساکن تهران با دو شیفت کار کردن فقط می‌تواند هزینه اجاره خانه را پرداخت کند و در معیشت روزانه خود دچار مشکل می‌شود.

معاون توسعه سازمان نظام پرستاری افزود: هر روز ما شاهد این هستیم که بیمارستان‌های تهران خالی از پرستار می‌شوند، در واقع پرستاران یا تغییر شغل می‌دهند یا به مهاجرت روی می‌آورند.

رحیمی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت معیشت پرستاران اصلاً خوب نیست و با یک بحران واقعی در خصوص معیشت پرستاران روبرو هستیم که دولت هم به این نتیجه رسیده که باید توجه ویژه‌تری به پرستاران کند، امیدواریم که سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی وضعیت معیشتی پرستاران نیز باشد.

وی در خصوص مهاجرت پرستاران افزود؛ طبق آمارهایی که از مهاجرت پرستاران داریم حدود یک چهارم یا حتی بیشتر از خروجی دانشکده‌های پرستاری در حال مهاجرت هستند.

رحیمی بیان داشت: وقت آن رسیده هرچه سریع‌تر برای معیشت پرستاران فکر کنیم، گاهی برای گروه‌های مختلف چه در حوزه سلامت چه در خارج از حوزه سلامت؛ مزایایی پرداخت می‌شود، اما وقتی به حوزه پرستاری می‌رسد، احساس می‌شود میان اجرای حقوق و منافع پرستاران و تصمیم‌گیران فاصله وجود دارد. امیدواریم در سال جدید، دولت، وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و…، نشان دهند که می‌خواهند با پرستاران همکاری کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    4 0
    خدا لعنت کنه کسانی که برای تامین مسکن این مردم کم کاری یا کار نمی کنند.
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      2 1
      با ارایه این آمار قیمت ها میخواهند موجب گرانی مسکن شوند . میانگین 22میلیون تومان اجاره مسکن را کدام بی وجدانی از خود در آورده است ؟ اگر کسی درآمدش کم باشد در مناطق جنوب شهر خانه اجاره میکند چرا قیمت ها را بالا میبرید ؟ فکر میکنید جاسوس ها شاخ دارند یا دم ؟کسی که این اراجیف را میگوید هم ...
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 1
      22میلیون اجاره؟ خوب مگر مجبورن برن بالا شهر خونه بگیرن. بقیه مردم مگ بیشتر می گیرن که دارن با همین وضع زندگی می کنند
    • US ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      1 0
      مساله اینجاست که کسی که این همه درس خونده و تخصص کسب کرده چرا باید درآمدش این باشه؟
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    5 1
    کشور ثروتمنده ولی مثل فقرا زندگی میکنن
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 0
      اگر اجاره ۲۲ میلیونه،چرا حقوق کارگر و کارمند ۱۰ میلیونه؟! پس فقط پرستاران مشکل ندارند...
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 0
    برای تزریق آمپول و سرم حداقل ۸۰۰ هزار ت از سال گذشته گرفتند
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 2
    نمی خواهد بیشتر از این پرستاران را شرمنده رسیدگی های وتوجهات وزارت بهداشت کنید بجای این شعارهای بیهوده وتکراری تسهیلاتی برای امکان مهاجرت پرستاران فراهم کنید بیشتر ممنون خواهند بود
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      1 1
      باشه وقتی برای سایراقشار اینکارعملی شد نوبت به پرستارها هم میرسه! پرستارها که تافته جدابافته نیستن!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    2 1
    کسی که خونه نداره مگه مجبوره تهران زندگی کنه؟خب به شهرهای کوچک بروندکه هزینه زندگی کمتراست! با جیب خالی و پز عالی که نمیشه زندگی کرد.حالا که تهران ساکن هستنددولت که مجبورنیست هزینه های زندگی اینا را کاملا تامین نماید.درشهرهای کوچک هم حقوقهاکمترازتهران است ولی دارن زندگی میکنن
    • US ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
      0 0
      آیا در شهرهای کوچک امکانات و فرصت های شغلی به اندازه تهران هست؟ قطعا نخیر
  • Ti IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    ی راهکار دادن زمین و وام هست به کارمندان نیازمند هم قیمت ملک کاهشی می شود و دست دلال و رانت خوار بریده می شود ، و هم ساخت و ساز رونق می گیرد ، وگرنه دادن زمین به انبوه ساز ها و دلال ها نتیجه عکس می دهد چون آنها هدفشون سود آوری هست ولی اگه ی ملک به ی نیازمند داده بشود حمایت هم بشود چون خانه را برای خودش می سازد مقاوم خواهد ساخت .و دولت با دادن سوبسید مستقیم مصالح ساختمانی به هر فرد که خانه اش را می سازد کمک بزرگی به ملت خواهد کرد در غیر این صورت همه برنامه ها دلال بازی و رانت خواری هست .
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 1
    ۲۲ میلیون دروغه
  • مجید از وین اطریش AT ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    0 0
    سال جدید یعنی چه؟ این یک وضع فوری هستو نمیتواند صبر کند اقای رییسی برای مردم سلامتی برادر و خواهر و خانواده شان از نون شب واجبترست اگر کسی از نبود پرستار و درمان صدمه ببیند دیگر جبران پذیر نیست. اگر میخواهید دوباره به ریاست جمهوری برسید زود اقدام کنید همین حالا تا چندین هزار افراد تحصیل کرده با پول این ملت خدمات خود را به کشور دیگری رایگانه ندهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس