استرالیا: عاملان حمله به کاروان امدادی در غزه را باید پاسخگو کرد

استرالیا امروز شنبه با توجه به حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به یک کاروان خیریه در غزه اعلام کرد آنهایی که مسئول کشته شدن امدادگران «آشپزخانه مرکزی جهانی» هستند را باید پاسخگو کرد.

به گزارش مشرق، پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا در جمع خبرنگاران در آدلاید با اشاره به این حمله رژیم صهیونیستی که در جریان آن هفت امدادگر از ملیت‌های مختلف کشته شدند، گفت: بدیهی است که یک قصور مرگبار وجود داشته است. نمی‌توان آن را کنار زد و نمی‌توان روی آن سرپوش گذاشت.

وانگ اضافه کرد: من باور دارم هر استرالیایی به غیر از این از ما انتظار ندارد که به درخواست برای شفافیت و پاسخگو کردن ادامه دهیم. مردم ابراز نگرانی کردند که چه اتفاقی در رابطه با امدادگران بشردوستانه افتاده است.

وی در ادامه خواستار اقدام عملی و شفاف از سوی ارتش رژیم صهیونیستی شد درحالیکه این رژیم فقط دو تن از افسران خود را به علت نقض مقررات ارتش برکنار کرده است.

وزیر خارجه استرالیا خاطر نشان کرد که وی و ریچارد مارلس معاون نخست وزیر این کشور با همتایان اسرائیلی خود در تماس بوده تا بر انتظارات دولت کانبرا تاکید کند.

اظهارات وانگ در گفتگو با خبرنگاران نشان می‌دهد که به نظر دولت کانبرا پس از ارائه نتیجه تحقیقات رژیم صهیونیستی در مورد حمله منجر به کشته شدن زومی فرانکوم استرالیایی و شش نفر دیگر، قانع نشده است.

وی اظهار داشت: پس از اینکه به صورت شفاهی به ما اطلاع رسانی شد ما تاکید کردیم که اطلاعات کافی را دریافت نکردیم تا انتظاراتمان را بر آورده کند. می‌خواهیم به شفافیت و پاسخگویی هر تحقیقی اطمینان کامل داشته باشیم.

در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد سربازانی را اخراج کرده که اطلاعات مهم را به درستی مدیریت نکرده‌اند. سه نفر دیگر نیز به دلیل نقششان در حمله به کاروان امدادگران توبیخ شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    خودتو نخود هر آشی نکن
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    خر خودتونین ما میدونیم جنگ زرگری چیه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس