کد خبر 1590274
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳

راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما ارزان

آیا خیلی وقت است که به فکر سفر به مقصد مورد نظرتان هستید، اما پول کافی برای خرید بلیط هواپیما ندارید؟ یا شاید هم بتوانید پول بلیط هواپیمای خود را بپردازید اما هزینه‌های دیگر سفر نظیر هتل، ترانسفر رفت‌وبرگشت، بازدید از جاذبه‌ها، امتحان کردن تفریحات و خرید وعده‌های غذایی برایتان سنگین است و احتمالاً ناامید و سرخورده شده‌اید.

درست است که بدون پول نمی‌توانید به سفر بروید؛ اما راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها بتوانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. یکی از این راه‌ها پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان ‌قیمت است. در این مقاله قصد داریم به شما اطلاعات ارائه کنیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما برای سفر به مقصد مورد نظرتان را پیدا کنید.

عوامل تأثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما

قبل از آنکه بخواهید به دنبال بلیط ارزان‌قیمت هواپیما باشید لازم است که با عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیما آشنا شوید. در ادامه این عوامل را مشاهده می‌کنید:

  • شرکت‌های هواپیمایی
  • نوع بلیط (سیستمی یا چارتری)
  • کلاس پروازی
  • مقصد سفر
  • زمان سفر
  • روش خرید بلیط

در ادامه مقاله هر کدام از این عوامل را بیشتر توضیح می‌دهیم و می‌گوییم چگونه با آگاهی از تأثیر آنها بر روی قیمت بلیط هواپیما می‌توانید بلیط ارزان قیمتی را خریداری کنید

انتخاب ایرلاین مناسب

یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی بلیط هواپیما ایرلاین است. در سفرهای داخلی شما می‌توانید از ایرلاین‌های مختلفی استفاده کنید که ازجمله آن‌ها می‌توان به آتا، معراج، ماهان، قشمایر، کیش‌ایر و ایران‌ایر اشاره کرد. قیمت بلیط هواپیمای هر کدام از این ایرلاینها در یک تاریخ و به یک مقصد هم کمی با یکدیگر فرق می‌کند.

راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما ارزان

برای سفرهای خارجی به‌خصوص سفرهایی که به کشورهای نزدیک به ایران انجام می‌شود، شما می‌توانید از ایرلاین‌های داخلی و خارجی، گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که برای سفرهای خارجی، هزینه بلیط هواپیما برای ایرلاین‌های داخلی ارزان‌تر از ایرلاین‌های خارجی میشود.

انتخاب بلیط هواپیمای لحظه آخری

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما نوع بلیط است. نوع بلیط شامل بلیط سیستمی و چارتری می‌شود. بلیط های چارتری توسط آژانس‌های چارتر کننده به بازار عرضه می‌شود؛ درحالی‌که بلیطهای سیستمی مستقیماً توسط ایرلاین‌ها به فروش می‌رسد. به طور معمول قیمت بلیط های سیستمی باثبات‌تر از بلیط‌های چارتری است.

بلیط لحظه آخری به آن دسته از بلیط هواپیما گفته می‌شود که در یک روز مانده به شروع پرواز قیمت کمتری پیدا می‌کند. بیشتر اوقات بلیطهای لحظه آخری از نوع بلیطهای چارتری هستند. با پیدا کردن این دسته از بلیط‌ها می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.

انتخاب کلاس پروازی ارزان‌قیمت

کلاس پروازی هواپیما شامل کلاس اکونومی (اقتصادی)، بیزینس (تجاری) و فرست می‌شود. کلاس اکونومی یا اقتصادی ارزان‌ترین کلاس پروازی است که شما می‌توانید انتخاب کنید. در اکثر پروازهای داخلی تنها این کلاس ارائه می‌شود. برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی نظیر ماهان و ایران‌ایر کلاس بیزینس را نیز در پروازهای داخلی ارائه می‌کنند. اما در سفرهای خارجی شما می‌توانید به سراغ ایرلاین‌های خارجی بروید که کلاس فِرست را نیز به مسافران عرضه می‌کند.

راهنمای جامع خرید بلیط هواپیما ارزان

برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود به سراغ کلاس اکونومی بروید.

انتخاب مقصد ارزان‌قیمت

یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید با پول کمی که در اختیار دارید، به سفر بروید انتخاب مقصد ارزان‌قیمت است. شما می‌توانید به سراغ خرید بلیط هواپیما برای سفر به شهرهای داخلی ایران بروید. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، می‌توانید کشورهایی نظیر ترکیه، ارمنستان، امارات متحده عربی و قطر را انتخاب کنید. هر چه مقصد سفر شما نزدیک‌تر به ایران باشد، قیمت بلیط هواپیمای آن نیز کمتر میشود.

انتخاب زمان مناسب برای سفر

یکی از عواملی که با آگاهی از آن می‌توانید بلیط ارزان‌قیمتی را پیدا کنید، زمان است. با آگاهی از فصل خلوتی و شلوغی سفر در یک مقصد خاص، شما می‌توانید بلیط ارزان‌قیمت آن مقصد را پیدا کنید.

فصل خلوتی سفر به زمان‌های گفته می‌شود که میزان تقاضا برای سفر به آن مقصد کاهش پیدا می‌کند. به طور مثال فصل زمستان فصل خلوت سفر برای جزیره کیش و شهرهای شمالی است.

فصل شلوغی سفر به زمان‌های گفته می‌شود که میزان تقاضا برای سفر به مقصد خاص افزایش پیدا می‌کند. فصل تابستان در جزیره کیش و استانبول فصل شلوغ سفر به حساب می‌آید.

نکته: منظور از فصل لزوماً یک فصل خاص نظیر بهار یا تابستان نیست و ممکن است یک روز یا یک هفته نیز شامل فصل خلوت یا شلوغ سفر در یک مقصد خاص شود.

فصل خلوت سفر شامل زمان‌هایی می‌شود که آب‌وهوای آن مقصد بد می‌شود. از طرفی فصل شلوغی سفر زمان‌هایی است که آب‌وهوای معتدلی در آن مقصد وجود دارد یا مراسم و جشنواره‌های فرهنگی خواستی که برای گردشگران جذاب است، آغاز می‌شود.

با انتخاب زمان مناسب برای خرید بلیط هم در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی میکنید و هم از سفر خود نهایت لذت را میبرید. به طور مثال فصل بهار، بعد از تعطیلات نوروز، زمان مناسبی برای سفر به اکثر مقاصد داخلی به حساب می‌آید. همچنین اوایل فصل پاییز که آب‌وهوا آن‌قدر سرد نشده است و از تعطیلات تابستان نیز عبور کردهایم نیز زمان مناسبی برای سفر به اکثر مقاصد داخلی است.

ارزان‌ترین راه برای خرید بلیط هواپیما

برای‌آنکه بتوانید بلیط هواپیمای ارزان‌قیمت را پیدا کنید، به وب‌سایتی نیاز دارید که با استفاده از موتور جستجوی هوشمندی که دارد، از میان چند ده وب‌سایت عرضه‌کننده بلیط هواپیما میگردد و نتایج جستجو را در یک لیست و یک صفحه به شما نمایش دهد. سفرمارکت این کار را برای شما می‌کند. با مراجعه به وب‌سایت و اپلیکیشن آن و وارد کردن اطلاعات اولیه خود می‌توانید لیستی از بلیط هواپیما عرضه شده توسط ۵۵ وب‌سایت و آژانس گردشگری معتبر را در یک صفحه و یک‌جا مشاهده کنید.

با مقایسه قیمت، امکانات و خدمات هر بلیط در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را انتخاب کنید.

همچنین در بخش «تقویم قیمتی» شما می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را در روزهای آینده پیدا کنید. با انتخاب گزینه «قیمت» از بالای لیست نتایج جستجو، می‌توانید این لیست را از ارزان‌ترین به گران‌ترین بلیط مرتب کنید.

در بخش فیلترها این امکان برای شما وجود دارد که ایرلاین موردنظر، نوع بلیط (سیستمی یا چارتری)، بازه قیمتی و کلاس پروازی را انتخاب کنید. درنتیجه با انتخاب گزینه‌های بخش فیلترها بر اساس اطلاعاتی که به شما ارائه کردیم می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را در لیست نتایج جستجو مشاهده کنید.

جمع‌بندی

اگر به دنبال ارزان‌ترین بلیط هواپیما هستید، لازم است که با عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی بلیط این وسیله نقلیه آشنا شوید. به طور مثال شما می‌توانید به سراغ ارزان‌ترین ایرلاین‌ها، ارزان‌ترین کلاس پروازی یا بلیط لحظه آخری بروید یا مقصد سفر و زمان سفرتان را طوری انتخاب کنید که قیمت بلیط هواپیما شما کاهش پیدا کند. همچنین با انتخاب شیوه مناسب برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس