به گزارش مشرق،کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی به مقاله انتقادی منتشر شده در روزنامه وال استریت ژورنال نسبت به به رویکرد سیاست خارجی بایدن پرداخت و نوشت:

حمله هوایی اخیر اسرائیل که منجر به کشته شدن هفت امدادگر شد، تنش‌ها را در سمت چپ حزب دموکرات آمریکا تشدید کرده و از طرفی هم لفاظی‌های سخت‌تر وی در قبال اسرائیل، خطر بیگانه‌کردن یهودیان آمریکایی نسبت به دولت آمریکا را به دنبال داشته است.

طبق یادداشت وال استریت ژورنال، حمله اسرائیل که منجر به کشته شدن هفت امدادگر در غزه شد، آخرین نمونه از یک مشکل سیاسی مداوم برای بایدن است و اعتراض دموکرات‌های ترقی‌خواه در کنگره را برانگیخت و درخواست‌های آنان برای آتش‌بس و تعلیق کمک‌های ایالات متحده به اسرائیل بیشتر شده است.

همچنین مراسم برنامه ریزی شده بایدن در کاخ سفید که قرار بود در ماه رمضان با رهبران مسلمان و عرب برگزار شود، تحت شعاع اعتراضات به سیاست‌های حمایت از اسرائیل قرار گرفت. برخی از رهبران مسلمان آمریکا با اشاره به ناامیدی مستمر خود از کمک بی‌قید و شرط دولت بایدن به اسرائیل، دعوت به شرکت در این افطاری را رد کردند و برخی از فعالان این مراسم را تحریم کردند و در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

از سوی دیگر، بایدن در ماه های اخیر علناً از عملیات اسرائیل در غزه انتقاد کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا خواستار آتش‌بس موقت برای اجازه کمک‌های بیشتر به غزه شد. او همچنین هشدار داده است که طرح‌های اسرائیل برای حمله به رفح، جایی که حدود 1.6 میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، از «خط قرمز» عبور خواهد کرد و اسرائیل را وادار کرده تا از نشست‌های سطح بالا با دولت بایدن کنار بکشد.

لفاظی‌های سخت‌تر بایدن در قبال اسرائیل، جایگاه وی را نزد یهودی‌های آمریکایی که از حمله اسرائیل حمایت می‌کنند و معتقدند بایدن تحت فشارهای سیاسی از درون حزب خود تسلیم می‌شود، به خطر انداخته و به گفته یک فرد آشنا، هفته گذشته، رهبران فدراسیون‌های یهودی آمریکای شمالی در دیدار با مقامات کاخ سفید و شورای امنیت ملی ابراز نگرانی کردند که لفاظی‌های دولت در انتقاد از اسرائیل، جایگاه یهودیان در آمریکا را به شدت متزلزل می‌کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Puyamotlaq IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 0
    حسبنا الله و نعم الوکیل مرگ بر صهیونیست مردم فریب .
  • متفکر US ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 1
    دقیقا مشابه رفتار جمهوری اسلامی در مورد ارزش های اجتماعی اسلام هست. شاید اینجوری کمی آقایون تامل کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس