کد خبر 159004
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۰

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس از احداث مترو آمل- رودهن ظرف 5 سال آينده خبر داد.

به گزارش مشرق ، عزت‌الله يوسفيان‌ملا نماينده مردم آمل و لاريجان در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر و با بيان اينکه اقدامات مطالعاتي و اجرايي احداث مترو آمل تا رودهن در بودجه سال 1391 کشور صورت پذيرفته است، گفت: به دليل ضعف‌ راه‌هاي ارتباطي در شمال کشور، طرح احداث مترو آمل تا رودهن به وزير راه و ترابري سابق ارجاع شد که بهبهاني با آن موافقت كرد اما به دليل مسائل پيش‌آمده تا كنون مسكوت ماند.

وي در ادامه تصريح کرد: بر اساس اين طرح، مترو از آمل به لاريجان و از آنجا به رودهن و سپس به تهران متصل مي‌شود و ساخت و تكميل آن به 700ميليارد تومان اعتبار نيازمند است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پايان با بيان اينکه درصورت تخصيص اعتبار، ساخت اين پروژه پنج سال به طول خواهد انجاميد، خاطرنشان کرد: عمده مشکل اين طرح عبور از رشته كوههاي البرز بوده كه در کارشناسي‌هاي اوليه احداث 30 کيلومتر تونل براي آن پيش‌بيني شده است و بخشي از آن در سطح زمين احداث خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اول بزرگراه تهران شمال رو تموم کنید. الباقی پیشکش.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    0 0
    خجالت بکشید از این تبعیض ها. میدونید چند ساله متروی شیراز راه نبفتاده؟ آقایون بسه تا کی تبعیض؟ من هیچ وقت به این بی عدالتی ها راضی نیستم و هیچ وقت از حق خودم از این بیت المال نمیگذرم. حالا آقایون برن برای سفر به شمال مترو راه بندازن.
  • mohammadreza ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    0 0
    بستگی داره پیمانکارش چین باشه یا شهرداری تهران یا قرار گاه خاتم الانبیا
  • محمدعلي كُروني ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    0 0
    ساليان متمادي بحث حمل سريع مسافر و کالا با کمترين آثار منفي زيست‌محيطي و ايمني و آسايش بيشتر نسبت به خطوط جاده‌اي در کريدور تهران- شمال، با طرح احداث يک مسير ريلي سريع‌السير مطرح بوده است، که اين مهم بدون احداث تونل، آن هم از نوع تونل‌هاي عميق و طويل ريلي با توجه به وضعيت توپوگرافي منطقه درطول مسير مذکور ميسر نبوده و با احداث اين طرح مي‌توان يک سيستم ريلي سريع‌السير مسافري و باري مطمئن ايجاد کرد.طرح احداث تونل ريلي البرز نخست در سال 1387 در مجمع شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه مطرح و اجازه مطالعات اوليه در حد اوان پروژه گرفته شد و نتيجه اوليه آن براي طرح در كميته زيربنايي دولت ارسال گرديد. علي‌رغم اينكه طرح مطالعه اتصال ريلي به مازندران يكي از مصوبات استاني سفر رئيس جمهور به استان مازندران نيز بوده است و مطالعات انجام شده شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه توسط استانداري نيز تاييد و بدين منظور ارسال شده است، متأسفانه تا بحال خبري از نتيجه آن بدست نيامده است. مطمئناً مفيد خواهد بود كه برنامه‌ريزان و سياسيون كشور نسبت به ارائه نتايج مطالعات فاز صفر كه فازي مهم و بحراني براي چنين پروژه‌هاي عظيم عمراني است حساس باشند. لذا براي اجراي چنين پروژه‌هايي كه هزينه‌هاي زيادي را به كشور و مردم تحميل مي‌كند، بايد بصورت افراطي نسبت به كيفيت مطالعات و اجرا حساس بود. در همين راستا كتاب عبور از البرز (كندوكاوي در مسائل توسعه پايدار ايران) تاليف مهندس محسن هاشمي و مهندس علي كُروني، خلاصه‌اي است از مطالعات اوليه فاز صفر يا اوان پروژه تونل طويل ريلي البرز كه با هدف بررسي مشخصات فني، عملياتي و هزينه‌هاي طرح و همچنين نشان دادن موانع و مشکلاتي که اين قبيل پروژه‌ها بايد بر آنها فائق آيند چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس