کد خبر 1589935
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی حقایق آمریکا در مطلبی به موضوع فروش جنگنده، موشک و کیت های هدایت جدید آمریکا به اسرائیل که در پولیتیکو منتشر شده است پرداخت و نوشت:

دولت آمریکا در حال نهایی کردن فروش بسته جدید تسلیحاتی به اسراییل است. این تسلیحات شامل فروش 50 فروند جنگنده اف-15 و 30 فروند موشک هوا به هوای میانبرد AIM-120 و تعدادی مهمات ضربتی مستقیم مشترک موسوم به JDAM (کیت هدایت کننده بمب سقوط آزاد) که بمب های غیر هدایت شونده (Dumb Bomb) را به بمب های هدایت شونده دقیق تبدیل می‌کند ، است. ارزش جنگنده های F-15 این بسته تسلیحاتی به تنهایی تا 18 میلیارد دلار براورد شده است.

بزرگترین فروش تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل در راه است

این معامله بزرگترین فروش تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل از زمان 7 اکتبر و جنگ علیه غزه است.

بایدن در آستانه موافقت با این معامله است و این اقدام در حالی صورت می گیرد که دولت وی برای مشروط شدن ارسال سلاح به اسرائیل با فشار مواجه است.

چند روز قبل از انتشار این خبر، واشنگتن پست در گزارشی اطلاع داده داده بود که دولت بایدن در حال پیشبرد فروش یک بسته تسلیحاتی قدیمی برای اسرائیل، شامل بیش از 1800 بمب 2000 پوندی MK-84 و 500 بمب 500 پوندی MK-82 است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 1
    خیلی احمقند... لطافت پیروز است...
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    7 0
    گلوبالیستها یا اربابان پول و ثروت اسرائیل مترسک اونجا نشانند از ایران هم یه لولو درست کردند تا مظلوم نمایی کنند و سلاح بفروشند عربها و کشورهای منطقه رو غارت کنند همه اینها در سطح بالا توسط یکسری هدایت میشود دوست و دشمن و ... فقط این وسط در ایران عده ای کمی مخلص از بازی اینها اطلاع و خارج شدند و داستان داره لو میره
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    0 1
    با این بسته اسراییل قصد حمله ای بزرگ به رفح را دارد .
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
    0 1
    خوب همچنان از نطرتون کاری نکنیم تا کاملا قوی بشه و به ایران حمله بکنه ؟؟؟؟؟مثل راسک هم اتفاق بیفته دیگه خودتون می دونید ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس