جنگ غزه را باخته‌ایم/ اوضاع امنیتی اسرائیل هر روز بحرانی‌تر می‌شود

یک روزنامه صهیونیستی می‌گوید ایران در حال آماده شدن برای فاز بعدی جنگ فرسایشی علیه اسرائیل در جبهه‌های مختلف منطقه‌ای است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به سفر اخیر رهبران حماس و جهاد اسلامی به تهران و حملات مقاومت عراق و یمن و حزب‌الله علیه مناطق صهیونیست‌نشین در فلسطین اشغالی نوشت: برخلاف اسرائیل که طرحی برای مرحله بعدی جنگ غزه ندارد، ایران خود را آماده فاز جدید برخورد نظامی در چند جبهه مختلف با اسرائیل می‌کند. ایران نفوذ خود را در صحنه فلسطین حفظ کرده و این برآورد را دارد که اسرائیل قادر به نابودی توانایی‌های نظامی و سران حماس نیست و به تدریج مانند لبنان در «باتلاق غزه» فرو خواهد رفت.

در حالی که مذاکرات برای معامله گروگان‌ها در بن‌بست است و اسرائیل نشانه‌هایی از «باتلاقی» شدن جنگ خود در نوار غزه احساس می‌کند، به نظر می‌رسد که در ایران آماده‌سازی برای دوره پس از جنگ در حال انجام است.

روزنامه «جروزالم پست» اسرائیل هم با اشاره به حملات اخیر نیروهای مقاومت عراق به بندر ایلات و بلندی‌های جولان اشغالی نوشت: افزایش حملات پهپادی به اسرائیل توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه نشان می‌دهد که قابلیت‌های جنگ نیابتی ایران در حال افزایش است.

به نوشته جروزالم پست این تهدیدها پس از آن صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد ایران تلاش کرده است تا همزمان دایره ناآرامی‌ها را به اردن و کرانه باختری نیز گسترش دهد. گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های مورد حمایت ایران، اعتراضات اخیر ضد اسرائیلی در اردن را مورد توجه قرار داده و همچنین هشدار گروه‌هایی در کرانه باختری را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین برجسته کرده است.

جروزالم پست با اشاره به سفر اسماعیل هنیه و زیاد نخاله رهبران حماس و جهاد اسلامی به تهران نوشت: سفر رهبران فلسطینی به تهران نشانه‌ای از احتمال ورود جنگ غزه به فاز بعدی و جدید است. دیدارهای این دو رهبر فلسطینی از تهران در زمانی خاص انجام می‌شود.

این آخرین هفته ماه رمضان است که به نام «روز قدس» شناخته می‌شود. دیدار هنیه و نخاله از تهران همچنین در آستانه شش ماهگی عملیات طوفان الاقصی صورت می‌پذیرد و این دیدار احتمالا خبر از مرحله جدیدی از درگیری‌ها را می‌دهد. در گذشته، این نوع ملاقات‌ها در دوره‌های تشدید تنش وجود داشته است. این گروه‌ها همچنین جلسات بیشتری را برای هماهنگ کردن جبهه‌های متعدد علیه اسرائیل در چارچوب راهبرد « وحدت جبهه‌ها» علیه اسرائیل برگزار کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس