کد خبر 1589537
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

فرماندهان پیشرو و راهبرد محاصره اسرائیل

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و ترور چند نفر از دیپلمات ها و فرماندهان ایرانی، فاز تازه ای از جنگ گسترده جاری در منطقه است و باید با شدت عمل به آن پاسخ داده شود.

در عین حال باید عنایت داشت که نوع این جنایات، واکنشی نافرجام در برابر پیشروی دائمی جبهه مقاومت و تنگ کردن روز افزون حلقه محاصره علیه رژیم صهیونیستی بوده است. از ترور شهید سلیمانی در بغداد، تا ترور شهید موسوی و سپس شهید زاهدی و همرزمانش در دمشق، هدف اصلی توقف روند پیشروی جبهه مقاومت و محاصره اسرائیل بوده، اما واقعیت میدان، گواه آن است که در این مصاف بزرگ، موفقیت با فرماندهان میدانی جبهه مقاومت، و شکست برای رژیم اسرائیل بوده است.

فرماندهان ایرانی از جمله آنها که ظرف چند ماه اخیر به شهادت رسیدند، گواه آن هستند که ایران بی وقفه و پیگیر و در عمق میدان جنگ، راهبرد عملیات ترکیبی برای به زانو در آوردن رژیم اشغالگر را پیش می برد.

واقعیت این است که جنایت های اسرائیل نتوانسته و بعد از این هم نمی تواند تدارکات دائمی ایران برای زدن ضرباتی هر چه عمیق تر و کاری تر به موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی را عقب براند. این طراحی ترکیبی در حالی در منطقه ای به وسعت عراق و سوریه و لبنان و یمن و کرانه باختری و غزه در حال اجراست، که تا یکی دو سال قبل، باور پذیر و قابل تصور نبود. اما اکنون روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اذعان می کند ایران در جنگ اخیر، اسرائیل را به باتلاق کشانده است:

«برخلاف اسراییل که طرحی برای مرحله بعدی جنگ در غزه ندارد، ایران خود را آماده فاز جدید برخورد نظامی در چند جبهه مختلف با اسراییل می کند. ایران نفوذ خود را در صحنه فلسطین حفظ کرده و این برآورد را دارد که اسراییل قادر به نابودی توانایی های نظامی و کادر رهبری حماس نیست و به تدریج مانند لبنان در باتلاق غزه فرو خواهد رفت... اسراییل نشانه‌هایی از "باتلاقی" شدن جنگ در غزه را احساس می‌کند»

مرور ارزیابی تحلیلگران مختلف صهیونیست ظرف چند ماه اخیر، بر این چیرگی راهبردی ایران شهادت می دهد:

منوشه امیر سردبیر رادیو اسرائیل: «ایران، نیروهای مقاومت را در عمق خاورمیانه به گونه‌ای چیده که اسرائیل را به محاصره دربیاورد. اسرائیل نمی‌تواند در جبهه‌های مختلف و برای زمان طولانی بجنگد».

نفتالی بنت نخست وزیر سابق اسرائیل: «اسرائیل ۳۰ سال است در دام اختاپوس افتاده. استراتژی ایران، هوشمندانه و ساده است: تسلیحاتی را که اسرائیل را از همه طرف محاصره می ‌کند، مستقر کند. ما را خسته می کند، در حالی که تقریبا هیچ بهائی نمی ‌پردازد. مسئله، انتشار اقداماتی نیست که علیه ایران انجام داده ‌ایم، بلکه ایران از طریق حماس و حزب ‌الله و حتی حوثی ‌ها، ما را اسیر خود کرده. من در جنگ دوم لبنان با بازوهای ایران، جنگیدم و دوستانم را از دست دادم. دولت ‌های ما طی چند دهه فقط حرف زده‌، اما کاری نکرده اند. ایران، در حال جنگ همه ‌جانبه علیه اسرائیل است و از همه جهت ضربه می‌ زند. هم خود می ‌جنگد و هم از هر طرف ضربه می ‌زند».

یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: «نتانیاهو توانایی تعیین اهداف مشخص برای ادامه جنگ در غزه را ندارد... با حملاتی از ۷ جبهه متفاوت رو به رو هستیم که ایران آنها را راهبری می‌کند«.

زوی‌هاوسر، رئیس سابق کمیته نظامی کنست: «ضربات اسرائیل، تاکتیکی است؛ اما ایران به شکل راهبردی ضربه می‌زند. اسرائیل در حلقه محاصره ایران افتاده و این حلقه، هر سال تنگ‌تر شده است».

آنچه درباره ارزیابی راهبردی از وضعیت میدان گفته شد، هیچ مغایرتی با ضرورت تلافی قاطع جنایت اخیر اسرائیل ندارد و باید بر شدت و وسعت ضربات ترکیبی فعلی افزود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    5 0
    ضعف اطلاعاتی شدید و درز اطلاعاتی...خیلی راحت شناسایی میشن و براحتی محل جلسات و ساعت و افراد حاضر در جلسه مشخص میشن...پس حفاظت اطلاعات چکار میکنه؟؟؟ی جلسه ساده بدون تلفات نمیتونن انجام بدن اگه جنگ بشه چکار می‌خوان بکنن؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    2 0
    بابا جاسوس تو سوریه است تمام
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      0 0
      اتفاقا تو سوریه نیست تو همین ایران است با چهره انقلابی که راپورت میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس