کد خبر 1589161
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
رومانی و بلغارستان

رومانی و بلغارستان پس از سیزده سال انتظار، به طور محدود به حوزه شنگن پیوستند؛ این عضویت ورودی‌های هوایی و دریایی را شامل می‌شود اما مرزهای زمینی را در بر نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق از تارنمای خبری شبکه تلویزیونی یورونیوز، بلغارستان و رومانی روز یکشنبه به منطقه شنگن اروپا پیوستند و اکنون اتباع و دارندگان ویزای این دو کشور می‌توانند به طور آزادانه از طریق هوایی و دریایی بدون کنترل مرزی سفر کنند.

پذیرش بلغارستان و رومانی در منطقه شنگن، پس از سیزده سال انتظار انجام می شود.

با این حال، این عضویت محدود است، زیرا اتریش عضویت کامل این دو کشور را به حوزه شنگن وتو کرد و این اقدام به این معنی است که عضویت جدید در مسیرهای زمینی اعمال نخواهد شد، وین استدلال کرد عبور زمینی منجر به سفر بیشتر پناهجویان به اروپا خواهد شد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت: این یک موفقیت بزرگ برای هر دو کشور و یک لحظه تاریخی برای منطقه شنگن بزرگترین منطقه رفت و آمد آزاد در جهان است، ما با هم در حال ساختن یک اروپای قوی‌تر و متحدتر برای همه شهروندان خود هستیم.

منطقه شنگن اکنون از ۲۹ عضو تشکیل خواهد شد که ۲۵ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین هستند.

دولت رومانی اعلام کرد: قوانین شنگن برای چهار بندر دریایی و ۱۷ فرودگاه از جمله فرودگاه اوتوپنی بخارست، بزرگترین فرودگاه این کشور، اعمال خواهد شد.

پلیس مرزی و افسران مهاجرتی برای حمایت از مسافران در مرزها و ایستگاه‌ها مستقر خواهند شد و بررسی‌های تصادفی برای شناسایی افرادی که مدارک جعلی دارند، صورت خواهد گرفت.

در ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۲) کرواسی با شکست رومانی و بلغارستان به بیست و هفتمین عضو شنگن تبدیل شد و بعد از آن به اتحادیه اروپا پیوست.

توافق‌نامه شنگن که به برداشته شدن مرز بین ۵ کشور اروپایی (آلمان، بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ و هلند) انجامید و امکان مسافرت بدون روادید بین این کشورها را فراهم کرد. به تدریج کشورهای دیگری به این توافق‌نامه پیوستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    ورود این دو کشور را به شنگن به همه ایرانیان مهاجر تبریک عرض می کنم.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      0 0
      البته حواستون باشه که وقتی کشوری عضو شنگن میشه، قوانین ویزا و مهاجرت و ایناشم همش تغییر میکنه، دیگه به اون راحتی قبل نیست و باید قوانین محدوده شنگن رو اجرا کنن.
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    برا مهاجران ایرانی راحت تر شد هم رفتن به این دو و مدتی اقامت در این دو کشور نزدیک ایران و بعد باز شدن رفت و امد زمینی به سایر کشورها
  • ZA ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    مبارکشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس