کد خبر 1588783
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بیم موج ویدئویی درباره اثبات چرخش زمین به کمک یک دوربین تخصصی منتشر و در توضیحات آن نوشت:

در این ویدئو که در کشور نامبیا، آفریقا ضبط شده با استفاده از یک پایه ردیابی استوایی در یک دوره ۲۴ ساعته چرخش زمین نشان داده شده است.

دوربین بر روی یک پایه استوایی نصب شده است که یک پایه تخصصی با محور قابل تنظیم و تراز با محور چرخشی زمین است. این به دوربین اجازه می دهد تا حرکت ظاهری اجرام آسمانی را در حین چرخش زمین دنبال کند.

پایه استوایی ۳ محور دارد که چرخش زمین را خنثی می کند و برای فیلمبرداری اجسام آسمانی مناسب است.

هنگام استفاده از دوربین نجومی تثبیت شده، سیستم ردیابی دوربین چرخش زمین را جبران می کند. در نتیجه، اجرام آسمانی، مانند ستارگان، ثابت می مانند یا در یک الگوی قابل پیش بینی در میدان دید دوربین حرکت می کنند. این پدیده نتیجه چرخش زمین است و توانایی دوربین برای ردیابی اجسام بدون اینکه آنها از کادر خارج شوند شواهدی از این چرخش ارائه می دهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 0
    چرا اینجوری میچرخه زمین متوجه نشدم !؟
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      0 4
      چاخان میگن بابا اگه این دوربین تثبیت شده بود چرا از زمینی که میگن نمیدونم با چه سرعتی داره دور خورشید میچرخه جا نموند ؟؟؟!!!! چتو فقط برا این مورد تثبیت شده بود ؟؟ ممکنه گردی زمین طرح بسیار کثیفی باشه که با اهداف مشخص برخی مثلا دانشمندای حقه باز مطرح کردند الان تمام مردم کم کم دارند متوجه میشن
    • DE ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 0
      😂😂😂چون زمین گرد است
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 0
    همون "آونگ فوکو" از همه چیز بهتره.
  • US ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    5 13
    واقعا با این حیله جدید دیگه قانع شدیم، و هزاران دلیل و چالشی که گردش زمین رو زیر سئوال میبره رو از این ببعد نادیده میگیرم. به مغز خودتون زیاد فشار نیارید، دوربین مخصوص هم که روی یک موتور دوار، یا بعدا با گردش حول محور در برنامه‌‌های کامپیوتری اینجوری جلوه میکنن نیاز نیست. یک ماهیتابه را پر از آب کنید، سپس ان را در دست گرفته و با سرعت ناچیز تنها چند‌متر بر ثانیه ماهیتابه را به چپ یا راست حرکت دهید، خواهید دید که تمام آب ماهیتابه بلافاصله در مسیر خلاف حرکت ماهیتابه به بیرون خواهد ریخت (بدلیل نیروی عکس العمل و تفاوت خواص مکانیکی در اجسام و سلب و مایعات...). زمین را ماهیتابه فرض کنید و دریاها را آب درون ماهیتابه، با این تفاوت که زمین با سرعت تقریبا ۱۷۰۰ کیلومتر بدور محور خود و با سرعتی بمراتب بیشتر بدور محور خورشید، و با سرعتی بمراتب بیشتر بدور محور کهکشان... که به سرعت نهایی چندین میلیون کیلومتر در ساعت می‌رسد در حال حرکت است و هیچ آبی از طرف دیگر دریاها به بیرون نمی‌ریزد. تعقل برای انسان چیز خوبیه. لطفا دلیل احمقانه گرفتاری آب دریا در جاذبه زمین رو که از این عمل جلوگیری میکنه رو نیارید که در اینصورت به نادانی بیشتر اعتراف کردید. جاذبه رو هنوز نتوننستن ثابتش کنن، و برای رفع اشکال نظریه نیوتن که توسط انحراف سالانه سیاره عطارد از محور گردش بدور خورشید نقض شد و برای نجاتش یکبار انشتین برای رفع اشکالاتش مجبور شد نظریه نسبیت عام خودش رو بر اساس انحنای پارچه ۴ بعدی فضا (سه بعد)-زمان(بعد چهارم) ارائه بده، و بعدها کوانتومیستها برای رفع اشکالات نظریه انشتین به تئوری وجود ذره موهومی گراویتون یاذره پیشنهادی برای جاذبه در دل اتم‌ها رو بیارن که هنوز موفق نشدن نمیتونه اولا بعنوان یک مجهول غیر قابل اثبات دلیل اثبات چیز دیگه ای باشه، دوما بفرض وجود، اگر حتی جاذبه نیوتونی رو بصورت میدان جاذبه در نظر بگیریم، میدان اثرش طبق قانون جاذبه بر ماهیتابه و آب درون اون هم باید یکسان عمل کنه، نمیتونه به آب داخل دریاها اعمال بشه ولی به آب داخل ماهیتابه اعمال نشه تازه به ماهیتابه باید بیشتر هم باشه (جاذبه ماهیتابه +جاذبه زمین). قوانین فیزیک اگر قانون باشن هرگز نمیتونن نقض بشن، و اگر حتی یکبار نقض بشن از وجاهت علمی ساقط میشن. لطفا طوطیوار هر چیزی رو بعنوان سند اثبات چیزی تکرار نکنید.
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      4 4
      آره زمین تخت گرا ادامه بده
    • آدرین DE ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      3 1
      زر مفت که کنتور نداره. ده تا مغالطه تو بیست تا جمله کردن جز از احمقی مث خودت برنمیاد
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      4 1
      بله، آب ماهیتابه میریزه ولی اگر به دور زدن خودتون بدون لرزش دست و با سرعت ثابت همچنان ادامه بدهید، در نهایت به مرحله ای خواهید رسید که آب داخل ماهیتابه نه تنها بیرون نمی‌ریزد و در پایدارترین وضعیت ثابت می‌ماند و اگر سرعت را مجددا تغییر دهید و یا بایستید باز از تعادل خارج و تغییر مکان می‌دهد یا می‌ریزد، در مورد زمین هم همین نکته صادق است، علت اینکه آب دریا علیرغم سرعت زیاد زمین دیگر جابجا نمیشه بخاطر اینه که به تعادل رسیده و اگر زمین هم مثل ماهیتابه تغییر سرعت دهد آن موقع است که با سونامی عظیمی مواجه خواهیم شد.
    • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      5 2
      برای این که متوجه بشی داستان چیه، یه سطل رو پر از آب کن، دسته‌اش رو بگیر و هر جور که خواستی مثلاً دور سرت بچرخون. آبش ریخت؟ نه، چرا؟ چون نیروی جانب مرکز مانع ریختنش شد، جاذبه هم کاری مشابه میکنه
    • US ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      3 5
      در جواب منتقدین، اشکال نداره، ازتون به دل نمیشه گرفت، از جملاتی که نوشتید که حتی یک استدلال علمی هم درش نیست، میشه به سطح سواد کورتون رو حدث زد که مشخصا کیهانشناسی، کوانتوم مکانیک و مکانیک کلاسیک و مکانیک سیالات رو درک نمیکنه، و دانشتون از زمین و فضا در حد کتب علوم پنجم ابتدایی هست و با داشتن حد اکثر ۱۰ خط سواد درحد پنجم ابتدایی در این زمینه تعصبی به مطلبی که جهلتون بهش میلیاردها برابر دانشتون هست پیدا کردین. اهل خرد اما میفمن من چی گفتم.
    • US ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 2
      در جواب ۲۳:۵۶، تو هنوز سواد خوندن هم نداری چه رسد به علوم اینچنینی. گردش زمین چه ارتباطی به زمین تخت کارایی یا زمین گرد گرایی دارد، هنوز معنای مفاهیم تئوریک هیلیوسنتریزم یا زخورشید ،مرکزی و ژیوسنتریزم یا زمین مرکزی رو نفهمیدی و اون رو با زمین تخت گرایی و کروی گرایی قاطی میکنی. هر وقت بزرگتر شدی بیا نظر بده.
    • US ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 2
      در پاسخ به آدرین: دقیقا همینطوره که یکی مثل تو بدون اشاره به مورد مغالطه، و نوع مغالطه، و اثبات مغالطه، متنی رو به داشتن ده مغالطه متهم کنه بدون ارائه حتی یک دلیل. به کار شما سفسطه میگن.این یعنی آوردن عمدی مغالطه برای اثبات نظر غلط به دیگران یا فریبکاری. خب البته سواد علمیت در حد زمین و فضا که نیست امیدوارم بودن در فلسفه و منطق و اپیستمولوژی چیزی بدونی، که اون جا هم ضایع کردی.
    • US ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 2
      پاسخ ۰۲:۴۷. بهت تبریک میگم، تو امروز شاخه جدیدی از علم فیزیک اختراع کردی. یعنی شما فرمودید که اگر شتاب صفر باشد و ولاستی یا سرعت ثابت باقی بماند ساختار چند وجهی مولکولهای آب که در ثانیه میلیاردها بار تشکیل و فرومیپاشن از غلطیدن بر روی همدیگر در خلاف مسیر اعمال نیرو باز می‌ایستند و عملا قانون عمل و عکس‌العمل نیوتن رو دفن کردی رفت، سوای شخم زدن مکانیک سیالات. عقل کل، یک توپ پشمی خیس تنیس رو به سر یک دریل بزن، بعد دریل که دور ثابتی داره رو روشن کن، صرفنظر از لحطه اول که دریل شاب میگیره و به حرکت در میاد، در مابقی زمان شاب دریل صفر هست و به ادعای شما آب باید به تعادل برسه و بدیل نیروی گریز از مرکز و نیروی عکس‌العمل به هوا نپاشه، اما متاسفم برات، چون میپاشه، و این تا زمانیکه دیگه نیروی گریز از مرکز و عکس العمل با نیروی پیوستگی و چسبندگی به تعادل برسه (توپ تقریبا خشک میشه و فقط نم داره) این کار تکرار میشه. بر همین اساس ماشینهای خشک کن یا لباس شویی در اثر دوران با سرعت ثابت از لباسها آب غیر میکنن، اگر حرف شما درست بود، هیچ لباسی در لباسشویی آبگیری نمیشد. چرا مثل طوطی بدون درک حرف میزنی؟
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 1
    حرکت چرخشی هست نه دورانی
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 1
    خوب بود از مدل دوربین هم می گفتید
  • ... IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 0
    اصلا زمین مثلثه چه سودی برا شما داره اصلا شما هرشکلی که دوست داری هست خیالت راحت شد تخت یا کروی فرقی نداره سعی کنیم زندگی کنیم انسانیت به یادگار بزاریم به مراتب کمال برسیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس