کد خبر 1588725
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جهان دیپلماسی در مطلبی با عنوان وخامت اوضاع در غزه و صدور قرار موقت تکمیلی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری، قحطی در غزه در حال وقوع است ، نوشت:

به دنبال درخواست آفریقای جنوبی (6 مارس) از دیوان بین‌المللی دادگستری، با توجه به وخیم‌تر شدن شرایط زندگی فلسطینیان در غزه به ویژه گسترش قحطی،گرسنگی، دیوان امروز قرار موقت تکمیلی صادر کرد.

اما نکات مهم درباره این موضوع این است که،شناسایی وخیم‌تر شدن اوضاع از سوی دیوان و دلیلی بر اینکه رژیم‌ اسراییل قرار موقت قبلی را اجرا نکرده‌است.

دیوان خاطر نشان کرده است که شرایط فاجعه بار زندگی فلسطینیان در نوار غزه، به ویژه با توجه به ادامه دار شدن وضعیت و محرومیت گسترده از مواد غذایی و سایر نیازهای اولیه که فلسطینیان در غزه، وخیم تر شده است.

فلسطینی‌ها در غزه دیگر تنها با خطر قحطی مواجه نیستند بلکه قحطی در حال وقوع است.

عناصر مهم قرار موقت جدید؛ تاکید بر قرار قبلی مورخ ۲۶ ژانویه

رژیم اسراییل با توجه به تعهدات خود بر اساس کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی و با توجه به بدتر شدن شرایط زندگی فلسطینیان در غزه، به ویژه گسترش قحطی و گرسنگی باید اقدامات زیر را انجام دهد:

الف) با همکاری کامل با سازمان ملل متحد، تمام اقدامات لازم و مؤثر را برای تضمین بدون تأخیر ارائه بدون مانع خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه ضروری، از جمله غذا، آب، برق، سوخت، سرپناه، توسط همه ذینفعان، البسه، الزامات بهداشتی، و همچنین تجهیزات پزشکی و مراقبت های پزشکی برای فلسطینیان در سراسر غزه، از جمله با افزایش ظرفیت و تعداد نقاط عبور زمینی و باز نگه داشتن آنها تا زمانی که لازم باشد انجام دهد.

ب)اطمینان حاصل کند که ارتش رژیم اسراییل اقداماتی را که نقض حقوق فلسطینیان در غزه، به عنوان یک گروه حفاظت شده تحت کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی، از جمله با جلوگیری از تحویل کمک های بشردوستانه مورد نیاز فوری؛ انجام نمی دهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 2
    چشم اونایی که دستور ۷ اکتبر رو دادن روشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس