تاکید رئیس جمهور بر جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مخاطب اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب دولت بوده، لذا جذب حداکثری مشارکت مردم از الزامات تحقق شعار سال دانست و گفت:همه مسئولان موظفند برنامه اجرایی تحقق شعار سال را ارائه کنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز (یکشنبه، ۵ فروردین) در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۳، تقارن ماه مبارک رمضان با آغاز سال نو و بهار طبیعت را فرصتی ارزنده‌ برای ایجاد تحول فردی و اجتماعی و حرکت به سمت تعالی و کمال دانست و با اشاره به شعار سال افزود: آنچه امسال تحت عنوان جهش تولید مطرح شده، با رشد تولید تفاوت داشته و یک گام فراتر از آن است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مخاطب اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب در تحقق جهش تولید دولت است، بررسی راهکارهای جهش تولید و نیز جذب حداکثری مشارکت مردم از طریق میدان دادن به بخش خصوصی را از الزامات تحقق شعار سال دانست و افزود: همه مسئولان مرتبط موظفند برنامه اجرایی دقیق و کارشناسی شده تحقق شعار سال را با لحاظ وظایف و مأموریت‌های زیر مجموعه‌های خود، تدوین و ارائه کنند.

رئیسی همچنین تهیه پیوست رسانه‌ای برای برنامه‌های اجرایی را ضروری دانست و از رسانه‌ها و مسئولان اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مختلف خواست، جاذبه‌های مشارکت در تحقق جهش تولید را در بخش‌های مختلف برای مردم تبیین کنند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت واگذاری تصدی‌گری‌های دولتی به مردم، وظیفه اصلی دولت را هدایت، نظارت و حمایت دانست و تصریح کرد: بخش‌های اقتصادی دولت باید برای حمایت و توانمندسازی بخش خصوصی پس از مشارکت آن‌ها در پروسه جهش تولید نیز برنامه دقیق داشته باشند.

رئیسی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت افزایش بهره‌وری، از مسئولان دستگاه‌های دولتی خواست به ارتقای بهره‌وری در دولت مردمی و رسیدن به شاخص ۳.۵ اکتفا نکرده و برای بالابردن بیش از پیش بهره‌وری برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از حمایت‌های مستمر رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به دولت مردمی، به گلایه ایشان از مشکلات معیشتی مردم اشاره وتصریح کرد: همانطور که رهبری معظم هم فرمودند این مشکلات همچون غباری مانع از دیده شدن خدمات و تلاش‌های دولت می‌شود، بنابراین تلاش مضاعف همه مدیران دولت برای بهبود وضعیت معیشت جامعه امری ضروری است.

رئیسی در ادامه به موضوع مهم نظارت بر روند قیمت‌گذاری و جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها پرداخت و با ناکافی دانستن تعیین قیمت صرفا براساس شیوه عرضه و تقاضا افزود: در شرایطی که سوداگری و دخالت دشمن برای ایجاد اخلال در بازار وجود دارد، نظارت دولت در مواقع لازم برای احقاق حقوق مردم ضروری است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت بررسی تغییر قیمت کالاها در ستاد تنظیم بازار، مسئولان این ستاد را مکلف کرد در این زمینه به شکلی تصمیم‌گیری کنند که به هیچکدام از طرفین تولیدکننده و مصرف‌کننده اجحاف نشود.

رئیسی در پایان سخنانش با ضروری دانستن حفظ و تقویت وحدت و انسجام در بخش‌های مختلف جامعه از جمله در دولت و مجلس و قوه‌قضائیه و دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها و همچنین در عرصه عمومی جامعه، از همه مسئولان خواست در تمام اقدامات خود این ضرورت را لحاظ کنند.

در جلسه امروز هیأت دولت، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با بیان اینکه با وجود تنگناهای بودجه‌ای، در سال ۱۴۰۲ پرداخت‌های عمرانی دولت با حدود ۲۰ درصد رشد نسبت به سال قبل به ۳۰۲ همت رسید که بالاترین میزان تخصیص منابع عمرانی است، از رسیدن سهم درآمدهای پایدار غیرنفتی به ۷۵ درصد کل درآمدهای دولت خبر داد که نشان از کاهش وابستگی بودجه به نفت در راستای مقاوم‌سازی اقتصادی است.

همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را با سختی، اما توأم با آرامش پشت سر گذاشتیم، از تحقق ۹۵ درصدی سر جمع منابع درآمدی بودجه سال گذشته خبر داد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز از رشد چشمگیر مرجعیت علمی و نیز دانشمندان یک و ۲ درصد کشور خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مستندات علمی بین‌المللی کشور افزایش چشمگیری داشت و مجلات تحت نمایه بین‌المللی کشور در مجموع در ۲ سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته‌اند.

زلفی‌گل، از مشارکت ۳۵ درصدی محققان بین‌المللی در تولید کتاب‌های بین‌المللی و نیز دیپلماسی علمی کشور خبر داد و افزود: مجلات برخط جمهوری اسلامی ایران به رتبه ششم و مجلات زبان فارسی نیز از رتبه ۱۱ به رتبه نهم در عرصه جهانی ارتقا یافته‌اند.

وزیر علوم همچنین از عرضه بیش از هزار محصول جدید دانش‌بنیان در نمایشگاه ایران ساخت و افزایش قابل توجه مشاغل و قراردادهای دانش‌بنیان با بخش صنعت در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته همچنین ۷۵ اقدام بزرگ برای اولین بار در تاریخ علمی کشور انجام شده که تأسیس معاونت فناوری و نوآوری، تأسیس صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری، تأسیس سامانه نظام ایده‌ها و نیازها و تأسیس سامانه جریان اقتصادی نوین برخی از مصادیق آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • هادی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    10 0
    چشم قربان. امر دیگه ای نیست؟
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    10 0
    استادبدون اینکه خندش بگیره این حرفا رو زد
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    10 2
    چشم عباس آقا
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      4 5
      لعنت خدا بر علی اکبر رائفی پور
  • خ IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    12 4
    منظورش اینه که با رویه گرون کنید
  • مهدی US ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    10 1
    جناب با گفتن ‌ شعار های دستوری مسئله گرانی حل نمی شود. مسئله موقعی حل میشود که یک تیم اقتصادی و مدیران انقلابی و کارامد و‌جهادی و قوی داشته باشی نه یک تیم فشل که نه از مدیرت و نه از اقتصاد و نه جهادی چیزی می دانند. با این فرمان که شما پیش می روی دلار به ۸۰ و‌گرانی چند برابر خواهد شد.
    • بهنام IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      7 0
      مدیران را درست آمدی آنهم مدیرانی که اول بروند از مدیران بانک مرکزی طالبان یاد بگیرند که تورم را چگونه میتوان کنترل کرد
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      7 7
      با دستور حل نمیشه ولی با اقتدار چرا. ما به یک قاضی رای دادیم که اقتدار از دست رفته دولت برگرده نه اینکه مثل دوره روحانی دولت از الیگارش ها و سرمایه دارن مال مردم خور خواهش کنه!
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 0
    بااین دستورنبایدنگران رشد قیمت بودبلکه شاهدجهش قیمت خواهیم بود.چون رشدباجهش فرق داره
  • توفیق IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 0
    واقعا
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 2
    خخخخخ
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 0
    سه نکته در سخنان رییس جمهور اول تاکید کردند جلوی افزایش قیمتها دوم از افزایش بی رویه سوم مخاطبین هم باید به افراد زیر دست خود تاکید کنند که در نهایت مجری آخری چه مقدار انجام بدهد خدا می داند
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 4
    احسنت جناب رییسی الان تازه دارید به راه درست بر میگردید. یک نه بزرگ به لیبرالیسم اقتصادی نفوذ کرده در بدنه کارشناسی دولت بگویید و انها را برکنار کنید وضعیت امروز مردم نتیجه تز های آنهاست همون هایی که در دوره روحانی هم تز میدادند
  • 262 IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    6 0
    جناب رییس جمهور وقتی شما اجاره مغازه ها ، کرایه حمل و نقل ، مالیات بر ارزش افزوده و ... بدون ضابطه بالا میبرید فکر میکنید کاسب چه جوری باید جنس بفروشد تا بتواند جنس را با قیمت جدید خریداری کند با توجه به افزایش لحظه ایی جنس در بنگاهها
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 0
    سر منشاء همه گرانیها خود دولت مردان هستند در خود جستجو کنید و برای ریشه کن کردن همه این بی برنامه گیهای اقتصادی از خود شروع کنید همان کسانیکه با پستهای حساسشان دارند تجارت بین المللی انجام می دهند
  • کارشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 2
    دولت نوسانشو از بورس گرفت حالا بریم منفی
  • ب GB ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    4 0
    رشد قیمت‌ها با دستور ریس متوقف شد الحمدلله
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    5 0
    تو این مملکت مدیران فقط وفقط شعار می دهند بعد از تعطیلات عید ببین چگونه قیمت ها بالا می روند.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    به امید اینکه حقوق های صد میلیونی ناحقی که نا اهلان رانتی میگیرند سرطان بشه برای خودشون و بچه هاشون ، ان شاء الله سودای میلیاردی بازار های بیت کوین و رمز ارز خارجیشون که مالیاتش رو هم نمی دند سرطان شه برای خودشون و بچه هاشون، بیت کوین سلاح انتخابات امریکاس برای نابودی اقتصاد ایران و کشورهای درحال توسعه . به امید شفافیت نفت و بانک ایران
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    شفافیت حقوق و استخدام ایران خودرو وسایپا را برقرار کنید ، شفافیت و نظام حقوق دهی صنایع را مشخص کنید ، حق سهامداران را از صنایع بگیرید
  • ناصر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 1
    اگر یارانه نقدی حذف شود وشارژ اعتباری خانوار دوبرابر شود ومردم ملزم بشوند تا یک ماه شارژ اعتباری خود را هزینه کنند مطمئن باشید اثر گذار است
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    2 0
    به امید اینکه حقوق های صد میلیونی ناحقی که نا اهلان رانتی میگیرند سرطان بشه برای خودشون و بچه هاشون ، ان شاء الله سودای میلیاردی بازار های بیت کوین و رمز ارز خارجیشون که مالیاتش رو هم نمی دند سرطان شه برای خودشون و بچه هاشون، بیت کوین سلاح انتخابات امریکاس برای نابودی اقتصاد ایران و کشورهای درحال توسعه . به امید شفافیت نفت و بانک ایران.
  • راس IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    جدی میفرماید،!!!!
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    1 0
    فعلا که مالیات بر ارزش افزوده 1 درصد گران شد، به نظر می رسد گرانی از بخشنامه های دولتی شروع و به بخش های دیگر سرایت می کند، ضمن اینکه فولاد و پتروشیمی که مواد اولیه را گران به تولید کننده می فروشند، بخش خصوصی محسوب نمی شوند ...
  • DE ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    2 0
    مگه نگفتی مشکلات با دستور حل نمیشه ؟؟ باز که دستور دادی !!
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    1 0
    خوش قبلا گفت دستوری نمی شود.. کاملا درسته چیزی دستوری ارزان نمی شود اما براحتی و با یک دستور همه چیز گران می شود..
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 1
    همین که گفته بی رویه قیمتها گران نشود یعنی دستور داده یک رویه ای برای افزایش قیمت ها بیابند... خیالتان راحت همه چیز گران می شود...
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    جناب دکتر رئیسی، اساسا بنا به عادت گذشته دستوراتی را مبذول می فرمایند به عنوان نمونه تکمیل و تحویل مسکن مهر تا پایان سال ۱۴۰۰، بررسی و حل مشکلات اینترنت، رفع فقر مطلق، مدیریت قیمت اقلام خوراکی و ...... مستحضر باشید اداره کشور نیازمند تدبیر و تخصص می باشد و صرف اتخاذ دستورات با چاشنی هیجان و اطلاعات نادرست به مانند سنوات قبل کاری از پیش نمی برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس