کد خبر 1587463
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰
مردم کلاهبرداری سایبری را کجا گزارش دهند؟

سامانه مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتای فراجا با شماره ۰۹۶۳۸۰ آماده پاسخگویی به مشکلات و کلاهبرداری‌های اینترنتی است.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس فتای استان گفت: کلاهبرداران با ارسال لینک های جعلی تحت عنوان کالابرگ یارانه و سهام عدالت نسبت به خالی کردن حساب مردم اقدام می کنند.

سرهنگ عمرانی فر با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری از هر فرصت و بهانه‌ای برای سوءاستفاده از مال و اطلاعات مردم استفاده می‌کنند افزود: ممکن است این لینک ها از مخاطبان تلفن همراه شما هم ارسال شود و از کلیک بر روی این لینک ها بپرهیزید به دلیل اینکه بدافزار هستند و حساب شما را خالی می کنند.

وی تاکید کرد: مردم همچنین از واریز وجه (بیعانه) جهت خرید در هرگونه صفحات مجازی نظیر دیوار، اینستاگرام و ... جدا خودداری کنند و چرا که این روش جدید کلاهبرداری است و بعد از واریز وجه کلاهبردار گوشی خود را از دسترس خارج می کنند.

رئیس پلیس فتای استان گفت: سامانه مرکز فوریت های سایبری پلیس فتای فراجا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در اختیار مردم است تا در صورت کلاهبرداری با این شماره تماس بگیرند و گزارش دهند تا در اسرع وقت حساب کلاهبر مسدود و پول بازگشت داده شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    متاسفانه سایت پلیس فتا یا لود نمیشه، موقعی هم که لود میشه فرایند ثبت تخلف و شکایت انقدر سخته که چند بار خواستم گزارش تخلف بدم ولی در نهایت بعد از تلاش زیاد بیخیال شدم.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    4 0
    جواب نمیدن خودتون خسته نکنید
  • مهدی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 0
    چند بار با شماره اعلام شده که تلفن گویا هم هست تماس گرفتم و پس از قریب یکساعت پشت خط بودن موفق به صحبت و گزارش با کارشناس یا فردی در پلیس فتا نشدم .لذا از ارسال گزارش منصرف شدم
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 0
    باید 110گزارش ها را دریافت کند وگرنه مردم بیکار نیستند که چند بار تماس بگیرند و آخر پشیمان شوند . منفک. میکردم جواب منرا ندادند ولی متوجه شدم جواب خیلی ها را پلیس فتا نمی‌دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس