کد خبر 1587450
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
یادداشت شریعتمداری با عنوان

این حجم انبوه و گسترده از تبلیغات علیه جمهوری اسلامی قبل از همه نشانه جایگاه عظیم و برجسته آن است چرا که اگر اینگونه نبود، این همه سر و صدا و هیاهو برای مقابله با انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن چه ضرورتی داشت؟!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی نوشت:

۱ــ «انگاره» تصویری از واقعیت است که واقعی نیست. از انگاره در عملیات روانی برای تحریف واقعیت استفاده می‌کنند با این توضیح که به جای واقعیت ها، انگاره‌ها را پیش روی مخاطبان می‌گذارند و مخاطب با این تصور که انگاره همان واقعیت است، برداشت و تصویر غلطی از واقعیت پیدا می‌کند. انگاره برای آن که به جای واقعیت بنشیند، باید با واقعیت شباهت‌هایی داشته باشد. مانند «سراب» که ظاهری شبیه به «آب» دارد.

از مولای بزرگوارمان حضرت امیرالمومنین علیه السلام است که «اگر باطل با حق آمیخته نمی‌شد، حق بر جویندگان آن پنهان نمی‌ماند و اگر حق را با باطل نمی‌پوشاندند، زبان دشمنان از طعنه بریده می‌شد. ولی [معاندان]بخشی از حق و بخشی از باطل را درهم می‌آمیزند و چنین است که شیطان بر دوستان خود تسلط پیدا می‌کند و تنها کسانی که الطاف الهی شامل حالشان شده باشد، نجات پیدا می‌کنند … فتنه ها، اینگونه پدید می‌آیند.» (خطبه ۵۰ نهج البلاغه)

۲ــ رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود ضمن تاکید بر این نکته که «امروز منافع ملّی ما و افق روشن آینده‌ی ما وابسته به امید و ایمان است»، گلایه داشتند که «خب، از آن طرف انسان می‌بیند بعضی افرادِ به نظر بنده غافل، منفی‌بافی می‌کنند؛ هم وجود امید در جوان‌ها را انکار می‌کنند، هم سعی می‌کنند امید را از دل‌ها زایل کنند! چرا؟ این کار به نفع چه کسی است؟ قلمش را به کار می‌اندازد برای اینکه استدلال کند که به آینده نمی‌شود امیدوار بود! این‌ها وجود دارد؛ این‌ها یک چیزهایی است که بنده خودم می‌بینم.

مقاله می‌نویسد، استدلال می‌کند که به آینده نباید امیدوار بود؛ خب چرا؟ چرا با این‌همه عوامل امیدزا نباید امیدوار بود؟ مثل اینکه کمین گرفته‌اند که روح امید را در جوان‌ها از بین ببرند و بمیرانند. سال‌ها است دشمن این کار را دارد می‌کند [امّا]موفّق نشده. سال‌ها است با تبلیغات گوناگون، با انواع و اقسام ترفندهای تبلیغی و رسانه‌ای و مانند این‌ها دارند تلاش می‌کنند، ضعف‌های ما را بزرگ‌نمایی می‌کنند. خب ما در کشور ضعف‌هایی داریم، آن را ده برابر بزرگ می‌کنند؛ پیشرفت‌هایی داریم، آن‌ها را مسکوت می‌گذارند، گاهی انکار می‌کنند.»

۳ــ سال هاست که علاوه بر ده‌ها رسانه رسمی وابسته به دولت‌های آمریکا و اروپا، نظیر بی بی سی فارسی، VOA، شبکه تلویزیونی فارسی زبان دویچه وله آلمان، ایندیپندنت، یورو نیوز، رادیو فردا، رادیو زمانه هلند و … صدها شبکه تلویزیون ماهواره‌ای و هزاران کانال در فضای مجازی و برخی از سایت‌ها و روزنامه‌های وابسته به غربگراهای داخلی نیز ماموریت نا امید کردن مردم از آینده انقلاب را برعهده دارند.

۴ــ این حجم انبوه و گسترده از تبلیغات علیه جمهوری اسلامی قبل از همه نشانه جایگاه عظیم و برجسته آن است چرا که اگر اینگونه نبود، این همه سر و صدا و هیاهو برای مقابله با انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن چه ضرورتی داشت؟!

حضرت امام ــ رضوان الله تعالی علیه ــ خطاب به آمریکا که سعی داشت جایگاه برجسته انقلاب اسلامی را انکار کند، می‌فرمودند: «اگر می‌گویید اتفاق مهمی نیفتاده است، پس چرا این همه هیاهو می‌کنید»؟! و حضرت آقا خطاب به دشمنان که ادعا می‌کردند انقلاب به بن بست رسیده است! می‌فرمودند: «گاهی می‌گویند جمهوری اسلامی به بن بست رسیده، اگر این ادعا درست است، کسی که به بن بست رسیده خودش از پا می‌افتد و به زمین می‌خورد پس چرا این همه برای به زمین زدن او هزینه می‌کنید»؟!

۵ ــ حضرت آقا در سخنان نوروزی امسال به نکته‌ای اشاره کردند که باید آن را گلایه از برخی نابلدی‌ها در عرصه تبیین و خبر رسانی تلقی کرد. ایشان بعد از ابراز ناخشنودی از کینه توزی دشمنان در وارونه نمایی واقعیات‌ها (بخوانید انگاره‌سازی)، فرمودند: «حالا دشمنان کتمان می‌کنند، بعضی‌ها هم بیانش را درست بلد نیستند.»

این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را می‌توان بر ضرورت شناخت ترفندهای دشمن و راه‌های علمی و حرفه‌ای مقابله با آن تلقی کرد. حضرت امام (ره) می‌فرمودند؛ دنیا تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است و چنین است بیشترین تلاش دشمن برای مقابله با این فرهنگ الهی، روی دو نقطه متمرکز شده است. اول؛ پیشگیری از رسیدن این پیام به گوش ملت‌ها و دوم؛ تحریف واقعیت جذاب این گفتمان.

از حضرت امیر علیه السلام است که می‌فرمایند «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا» … آدم‌ها دشمن جهل خویش‌اند. به بیان دیگر با انگاره مخالفت می‌ورزند و نه با آموزه‌های واقعی. بسیاری از این طیف، اگر از واقعیت خبر داشته باشند نه فقط با آن مخالفت نمی‌ورزند، بلکه با پای جان به سویش می‌شتابند و …

۶ــ زنان مصر، زلیخا را ملامت می‌کردند که چرا دل در گرو برده‌ای از اهالی کنعان نهاده و عاشق بیقرار یوسف (ع) شده است؟! زلیخا در پی این شماتت، با حضور زنان مصر مجلسی آراست و به دست هریک از آنان چاقوی تیز و برنده‌ای داد.

هنگامی که یوسف به دستور زلیخا در آن مجلس حضور یافت، زنان مصر چنان محو جمال او شدند که بی اختیار دست‌های خود را بریدند و … «فَلَمَّا رَأَیْنَهُ أَکْبَرْنَهُ وَقَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ وَقُلْنَ حَاشَ لِلَّهِ مَا هَٰذَا بَشَرًا إِنْ هَٰذَا إِلَّا مَلَکٌ کَرِیمٌ … و آن هنگام که [زنان مصر]او را دیدند، بسیار بزرگش یافتند و [به جای ترنج]دست‌های خود را بریدند و گفتند حاش لله که او نه از جنس آدمیان، بلکه فرشته حُسن و زیبائی است.» گرش ببینی و دست از ترنج بشناسی روا بود که ملامت کنی زلیخا را.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    14 17
    آفرین ! اینها منشوری از انگارهای رنگا رنگ در دست دارند و دائم آنرا میچرخانند !!
    • ایرانی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      21 17
      درود بر تنهاترین سردار جهاد تبیین، حاج حسین شریعت.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      8 13
      شاپور بختیار با همراهی فرح پهلوی رفتند صدام را سیخ زدند برا براندازی انقلاب به ایران حمله کنه و صدام خر هم جنگی راه انداخت که چند هزار میلیارد خسارت به دوکشور و چند میلیون کشته و زخمی اسیر برجا گذاشت احتمالا دستمزدشهم نیمی از خوزستان خرمشهر ابادان و اینا بوده
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      8 4
      مقاله جالبی بود
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    32 22
    جناب شریعتمداری منتظر واکنش شما نسبت ماجرای زمین ازگل هستیم .ایشالا که اون هم کار دشمن باشه
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      25 29
      زمین خواری در حوزه علمیه ازگل یک دروغ بزرگ است / حجت الاسلام کاظم صدیقی باید از فرد افشاکننده شکایت کند ولی سوال ما اینه که چرا قوه قضاییه با افرادی که به همین راحتی دروغ می گویند و آنرا در جامعه پخش می کنند برخورد نمی کند؟
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      13 18
      19:11، حضرات مترصد و منتظر نشسته برای یافتن فساد و فریاد وامصیبتا سردادن، جماعت همیشه سر کار و بازیچه دست دشمن, اظهارات آقای صدیقی رو ببین، ماجرا عکس چیزی بوده که در رسانه ها منتشر شد. باشد تا عبرت بگیرید و اینقدر زود بازیچه دست جریان آلوده غرب گرا و دشمنان بیرونی قرار نگیرید.
    • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      9 8
      باید بافساد قاطعانه مبارزه کرد و باید با تهمت زنندگانی که آبروی یک مومن را میبرند هم قاطع وبدون ترحم مبارزه کرد. در هر صورت فساد از هر نوعی برای جامعه مضر است .
    • ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      6 1
      عجب
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      11 12
      درتاریخ کشور ایران بردن آبروی شخصی مومن کاری بسیار متعفن و پست از انسانهای حقیر است
  • هوشنگ IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    2 13
    همین که هیچ ابرانی کارفرما صاحبکار ارباب من نیست برای من کافیه 😂😂😂😂😂
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      6 1
      هوشنگ جون چندوقت بود که نبودی. نگرانت شدم. تروخدا هر روز بیا از این حرفای خوشمزه بزن. کسی که مردم رو بخندونه جاش تو بهشته.(ضمنا تماشای مستند "زندگی پس از زندگی"_هر روز ساعت 5 عصر از شبکه 4_ رو فراموش نکن. معرکه س.)
  • هوشنگ IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    9 17
    هیچ چیز شما ایرانی جهان سومی به درد نمی خوره
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      11 3
      فقط ساکت شو، همین. کاش حداقل معنی این کلمه جهان سوم رو می دونستید، ساختن راکتور، پرتاب ماهواره به فضا و ...، مگر ذهن حقیر شماها جهان سوم باشه. خبرگزاری مشرق، بارها متن های من رو در روشنگری و دفاع از نظام و انقلاب بوده سانسور کردی، این متن رو هم نمی دونم نشون می دی یا نه، ولی هر توهینی مثل این رو درج می کنی. حقیقتا مرحبا.
  • هوشنگ IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    18 13
    نظری در مورد سمند ۶۸۰ میلیونی نداری ؟ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    • یک بنده خدا IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      5 3
      برای این حقیر هم مدتی است جای سوال جدی است چگونه است که نوشتن نظر دفاعی و مستند و بدون اساعه ادب حذف می شود و نظرات بی منطق و ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی اجازه منتشر شدن نمی یابد ؟!
  • هوشنگ IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    14 11
    فعلا آقازاده ها سخت در حال دوشیدن تیغ زدن شما هستند خود تو هم یکی از قربانیان هستی 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    14 3
    عملکرد از همه مهمتره، عملکرد مسئولین و کسانی که جایگاه و تریبون دارند به شدت در اعتقادات و اعتماد مردم به نظام تاثیر داره.ومردم هم انتظار دارند در صورت ارتکاب جرم ویا تخلف با این قشر بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی صورت بگیره در صورتی که سیستم قضائی بسیار کند برخورد میکنه.حالا منظورم رو با واکنش مردم به تحلیل جناب شریعتمداری در بخش نظرات همین مطلب بیشتر درک میکنید.
  • طاهری IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    12 17
    درود و سلام بر دانشمند محترم جناب شریعتمداری که انصافا یک تنه سوهان اعصاب آمریکائیان است.
  • زهرا IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    8 7
    باتشکر از برادر شریعتمداری که همیشه روشنگری می کنند اما چرا آدمهای خوب گروهی عمل نمی‌کنند و همدیگر را تقویت نمی کنند ولی مافیاهای با هم هماهنگ و پشتیبان هم عمل می کنند تلویزیون که دست مافیا است ادارات همینطور و ..... اینها که خیلی دارند جلو می روند پس کی باید جلوی آنها را بگیرد؟
  • سعید IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    10 6
    دلار صد هزار شد امیدمون بیشتر هم میشه.
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    15 5
    مردم ایران سال به سال از یکطرف فقیرتر از طرف دیگر از دین زده تر میشوند چرا؟
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      6 7
      هههههه. اولین علامت فقر و فلاکت مردم گرسنه و بدبخت ایران!!! تردد 25 میلیون خودرو در روز اول فروردین هست و خلوت شدن تهران. همه گدا گشنه های تهران که نون ندارن بخورن!! با ماشین های میلیاردی خودشون یا رفتن شمال جوج بزنن یا رفتن اصفهان و شیراز و یا مشهد. فقط 4 میلیون نفر رفتن مشهد. فکر نمی کنم هیچوقت و در هیچ تعطیلاتی نیویورک اینطور مثل تهران خلوت بشه.اینا علامت فقر و فلاکت !! مردم ایرانه. #از مخ خداداد استفاده کنیم #گوسفند ماهواره نباشیم#اونچیزی که با چشمامون می بینیم باور کنیم نه اونچیزی که مزدور بیشرف ماهواره میگه# یه فرقی با خر داشته باشیم!وگرنه خر BBC میشیم.
    • فرزاد IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      3 4
      تهران 25 میلیون جمعیت نداره که فقط روز اول عید !!!! 25 میلیون خودرو توش تردد کنن اونم به قصد سفر !
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      3 5
      تهران 25 میلیون جمعیت نداره که فقط روز اول عید !!!! 25 میلیون خودرو توش تردد کنن// اون کجا گفته این 25 میلیون تردد تو تهرون بوده جیگر؟ این 25 نیلیون تردد تو کل ایران بوده جیگر. چشمات آلبالوگیلاس می چینه جیگر(جیگر با تعبیر ایرج طهماسب)
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 5
    درود و سلام خدا
  • سیدمحمدمهدی IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    4 5
    و من الله التوفیق. سخن حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام را این گونه در جامعه می توان یافت که مردم بی ایمان با جهالت با نفس و دیگر انسان های بی خبر دشمنی می نمایند ... . نصر من الله و فتح قریب مرگ بر آمریکا مردم فریب .
  • سیدمحمدمهدی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 4
    و من الله التوفیق. سخن حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام را این گونه در جامعه می توان یافت که مردم بی ایمان با جهالت با نفس و دیگر انسان های بی خبر دشمنی می نمایند ... . نصر من الله و فتح قریب مرگ بر آمریکا مردم فریب .
  • IQ ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    4 2
    وارد یکی بدو با روحانی نشو لطفا
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    9 2
    وقتی کسانی می گویند ماجرا فساد نیست و با افشا کننده باید برخورد شود مو بر بدنم سیخ میشود.
  • GB ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    15 3
    یک مشت مزخرف - انکار واقعیت با اشاره های غیر مربوط و استناد های بی پایه.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    11 8
    سربار قلم!
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      10 6
      عالی، احسنت؛ زیباترین کامنتی که در یک قرن اخیر، چاپ شده. به زیبایی هر چه تمام، ایشان را توصیف کردین
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    14 5
    حرف مفت زدن بسه دیگه کارنامه تون رو بگید ،عملکردتون چیه؟ چه کاری برای مردم کردید
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      7 19
      انقلاب اسلامی "ایران آفتابه ساز" شاه بیشرف رو به "ایران رآکتورساز و ماهواره ساز" تبدیل کرد. در زمان شاه بابای شما 95 درصد دهات ایران نه آب لوله کشی داشتن نه برق و نه جاده آسفالته و نه مدرسه و نه درمانگاه. حالا همه اینارو دارن. در زمان شاه بابای شما 70 درصد مردم ایران بیسواد بودن و حالا بیشتر از 95 درصد باسوادن. سدسازی و جاده سازی و غیره و غیره. اینا همه در بازگشت استقلال ایران هیچه.پای صحبت های مزدورای بیسواد ماهواره که بشینی بهت می قبولونن که "مردم گرسنه ن! مردم نون ندارن بخورن!" ولو با چشمات دیدی که 5-4 میلیون نفر از جمعیت تهران رفتن مسافرت و تهران خلوت شد.(دوستت داشتم که برات اینقدر وقت گذاشتم)
    • مهرداد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      12 5
      در پاسخ به IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵: چند سالته بابا جان ؟ اینهایی که گفتی مال زمان قاحاره ، شما هنوز به سلاحها و ساخته های رضا شاه کبیر و شاهنشاه آریامهر افتخار می کنید و تمام طرحهایی که دارید اجرا می کنید بازمانده آن دوران است یه مثالش ساخت 20 هزار مگاوات برق اتمی که قرار بود دهها سال پیش افتتاح میشد
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      4 5
      خخخخخخخخخخخ لابد شوووووهر دادن اذربایجان کردستان کل سیستان بلوچستان چابهار شمال خراسان خوزستان خرمشهر هم مثل بحرین دشت ناامید ارارات قرهسو اروند جزو طرح های رضاشاه کبیر و بچه فراری چمدونیش بوده که اینا هنوز نتونستند اجراش کنند و باید ده ها سال قبل عملی میشد و الان فقط کویر نمک بعنوان ایران در نقشه جغرافیا باقی بود
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      3 6
      مردم خودشان باید برا خودشان کار کنند اینقدر از هم کلاهبرداری رشوه پارتی بازی بیحجابی بیعفتی دروغگویی نکنند حکومت وظیفه حفظ تمامیت ارضی استقلال سیاسی امنیت داخلی و خارجی اموزش بهداشت مسکن مناسب ((( اگر رای کنسرتی بیبیسی اینتراشغالی به کلید ساز و عباس اخوندی مانع نشود ))) تامین مایتاج ارزاق انرژی و ..... را دارد که با توجه به فشارها و تحریم فلج کننده استکبار جهانی درحد معجزه دارد انجام میده مثلا روزی 150 میلیون لیتر بنزین مفت یا تولید 10 میلیون تن گندم ولی مثلا الان زرگرها برا فرار از مالیات اعتصاب کردند جا داشت مردم پشت حکومت میامدند بازار تظاهرات تا حکومت قویا با اینا برخورد کنه
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      4 9
      به ساخته های اریامهر افتخار میکنند برو عمو الزایمر گرفتی چندسالته دهه 60 تهرون یادت نیست ؟ مینیبوس های دودی خیابونهای تنگ پیکان ژیان رنو کاپتولاسیون حق توحش مستشارهای یانکی که هوس میکردند همه جوره باید خدمت بهشون میکردی نکنه میخوای بگی پهلوی نبود الان بیابان بود اردشیر زاهدی که نظر دیگری دارد
    • FR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
      2 6
      اقا مهرداد عزیز زمان پهلوی ها و در اخر حکومت پهلوی دوم تعداد زن های شاغل در شهر نو تهران بیشتر از خانم های دانشجو در دانشگاه تهران بود حداقل کمی تاریخ پنجاه سال حکومت پهلوی را بخوانید روزی شش میلیون بشکه نفت فروش میرفت پهلوی ها رفیق فابریک و نوکر امریکا و انگلیس بودند اما به گفته ارسنجانی وزیر وقت دربار پهلوی بیش از هشتاد درصد مردم گرسنه و نیمه گرسنه بودند بگفته ارتشبد رزم آرا ایرانیان فقط در صنعت لولین سازی ( افتابه سازی ) مهارت داشتند کدام تولید علم در زمان پهلوی ها وجود داشت جز صنعت وابسته مونتاژ حتی گندم هم وارد میگردیم در حالی که در اواخر قاجار ایران جز صادر کنندگان گندم بود یک صادرات تک محصولی و خام فروشی نفت داشتیم و از شیر مرغ تا جان ادمیزاد را وارد میکردیم انهم به قیمت بالا ... فقط تاریخ معاصر ایران را از شبکه های ماهواره ای ضد ایران و فضای مجازی دست بیگانگان بدون تحقیق و پژو هش نپذیریم اما همه این ها باعث نگفتن و نپرداختن به مشکلات اقتصادی و ایجاد فاصله طبقاتی نمیشود البته که متاسفانه در همین جمهوری اسلامی ایران دولت هایی با رای مستقیم و اشتباه مردم روی کار امدند که باعث و بانی و مسببین وضعیت موجود بیکاری مشکلات اقتصادی کوچک تر شدن سفره مردم تفاوت فاحش طبقاتی اقازاده گری نجومی بگیری مدیران اختلاس ، گرانی مسکن و ده ها مورد دیگر میباشد متاسفانه وقتی مردم فریب شعارهای تو خالی و لیستی رای دادن به جریان های تمامیت خواه اشرافی زده بی دغدغه میشود شاهد روزبروز سخت تر شدن مشکلات خواهیم بود و مطمئن باشید که از بیگانگان و تسلیم انان شدن هیچ آبی برای مردم و کشور گرم نخواهد شد شک نکنید بیگانگان منتظر ضعیف شدن ایران برای لیبیزاسیون و سوریه زاسیون کردن ایران بصورت هزار بار فاجعه بار تر از انها میباشند.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    6 9
    درود خدا برحاج حسین سرداربزرگ جنگ نرم
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    4 8
    جالب بود
  • خارجی IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    این حجم از هجمه جنابعالی علیه آمریکا هم نشونه ی چیزی هست آیا؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس