کد خبر 1587340
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۹

به گزارش مشرق،وحید یامین پور در مطلبی با عنوان ‍ ‌ ‌ظرائف سلوکی ازدواج در کانال خود در ایتا نوشت:

اهل معرفتی میفرمود : ما در طریق سلوک الی الله ، سالک مجرد نداریم . همچنین به این نکته اشاره می فرمودند که سالک مجرد ، تا نقطه ای توان پیشرفت سلوکی دارد و پس از آن بال سیر روحی او با ازدواج آغاز می گردد.

البته لازم به تذکر است که هر فرد با توجه به موقعیتی که داراست ، نیازمند یک نوع برنامه ریزی و تربیت است ، لکن در مجموع این قاعده در مورد سالکین جاری و ساری است و تشخیص آن نیازمند استادی خبیر و آگاه است.

ازدواج موفق نیازمند توسل و استغفار است ؛ همچنین طبق فرمایش بسیاری از بزرگان خواندن نماز جعفر طیار در تسریع این امر بسیار کمک می کند.

لازم به ذکر است که مطالعه کتاب در زمینه ی ازدواج بسیار و بسیار موضوع مهمی است فلدا در این زمینه کتاب " نیمه ی دیگرم " را توصیه می کنیم.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست ، بزرگی میفرمود : زمان تربیت فرزند از تولد او آغاز نمی گردد ، بلکه از زمان بلوغ هر فرد و چه بسا از زمان تولد هر پدر یا مادر آینده ای آغاز می گردد.

فلذا باید متدکر شد که خودسازی و تهذیب نفس و دفع رذائل نفسانی را در یک شب نمی توان آغاز کرد و چه بسا آنها نیازمند مقدمات بسیاری است ؛ بنابراین هر فرد بایستی در این زمینه برای خود برنامه ریزی هایی داشته باشد و رعایت این موضوع مهم را جزو مقدمات ازدواج ببیند و قدم اول در این مسیر را شناخت گناهان و آشنایی با رساله مرجع و ترک مطلق گناه بداند.

استاد فیاض بخش در زمینه انتخاب همسر می فرمودند : بنده به کسانی که مشاوره جهت انتخاب همسر می خواهند ، توصیه می کنم : کسی را انتخاب کنید ، که وقتی او را دیدید ، یاد خدا بیفتید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    17 1
    احسنت ، یک سری زجر ها و مصائب هست که فقط مردهای متأهل آنرا تجربه می‌کنند و تا آنها را تجربه نکنند به مرحلهٔ سلوک نخواهند رسید!! 😉😉😊😊😊
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    6 5
    شیخ ابوالمجرد الخوشحال المتول در کتاب خود بنام ام المسائل فی الاحوال الخراب المتأهلون می‌فرمایند : زن مستانید تا آزاد و راحت توانید زیست!!
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    7 1
    آخه سالک متاهل شما بفرما اهل سلوک دهه شصت وسط جنگ دنیا آمدند کلی ریاضت کشیدند کنکور ناعادلانه دادند وقتی خواستند برن سر کار آمریکای جنایتکار تحریم کرد دولت هم در کار دولتی رو بست رفتند کار آزاد بکنند وضع اقتصاد خراب شد آخه خارج گود نشستی میگی لنگش کن شما امکانات بدین روزی سه مرتبه اسفار اریعه رو ملت میرن و میان
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      3 2
      منم همیشه میگم، یه یازده میلیارد همینطوری به من بدین تا یه میلیاردشو ببخشم به فقیر فقرا!!! اگه مردی الان تو همین وضعیت یکی از اسفار رو برو و بیا بقیش پیشکش!!
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    5 1
    یک مشت سخنان بیهوده و کاملا"بی معنی و‌ روان پریشانه. وقتی پولی در اختیار نداشته باشید و امنیت شغلی نداشته باشید ،ازدواج کردن بزرگترین اشتباه یک انسان خواهد بود.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      2 2
      اتفاقأ سخنان شما بیهوده هست چون طبق آمار در یین طبقه مرفه در کشور خودمون خیلی کمتر از طبقات پایین تر از لحاظ مالی ازدواج میکنن، اونها که مشکل مالی ندارن، پس دردشون چیه؟؟!
  • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 6
    حضرت معصومه که مجرد بودند
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      2 0
      آخه ی کم تاریخ بخوان بعد حرف بزن. منزل امام کاظم آنچنان در محاصره بنی عباس بود که کسی حتی جرات نداشت به این خانه رفت و آمد کنه چه رسد به اینکه خواستگار دختر آن حضرت باشه و با این خانواده وصلت کنه. البته شاید دلایل دیگری هم باشد که باید مطالعه کنید و دریابید
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    3 0
    همسر باید هم عقیده و هم سبک در زندگی باشد
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      3 0
      بله ولی با توجه به موج تبلیغات و شستشوی مغزی برنامه های ماهواره ای و فضای مجازی، معلوم نیست این هم عقیدگی و هم فکری که در اول ازدواج داشتین باقی بمونه، خیلی فهم و شعور و انعطاف و منطق لازم داره که متاسفانه در اکثریت افراد جامعهٔ جهانی هم یافت می نشود!!!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    جناب یامین پور، اگه مسائل ازدواج جوانان قرار بود با این خزعبلات حل بشه، پس اصلا چه نیازی به پُست معاونت جوانان وزیر ورزش و جوانان بوده که بعدش شما هم بشی مسئولش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس