کد خبر 1587274
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد که وجود اختلاف سلیقه‌ها، نباید در جامعه و در میان نیروهای انقلابی نفرت ایجاد کند.

به گزارش مشرق، «مهدی فضایلی» معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم حفظ وحدت ملی در کشور اظهار کرد: موضوع وحدت، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد تاکید حضرت امام (ره) و پس از ایشان، مورد تاکید و یادآوری مستمر مقام معظم رهبری بوده است.

وی در این باره افزود: به لحاظ مبانی دینی و معرفتی ما و همچنین از منظر ارزیابی‌های عقلی، اگر در جامعه‌ای میان گروه‌های مختلف و مؤثر انسجام و همدلی وجود نداشته باشد، آن جامعه چند قسمتی و منشعب شده و عملاً توانمندی‌ها و استعدادهای آن جامعه، صرف چالش‌های درونی خواهد شد و سستی به وجود می‌آورد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ارتباط میان وحدت و پیشرفت کشور تاکید کرد: طبیعی است که کشوری یکپارچه، منسجم، همدل و متحد می‌تواند در مسیر پیشرفت حرکت کرده و در مقابل دشمنانش ایستادگی کند؛ در غیر این صورت، دشمنان روی شکاف‌ها سوار شده، شکاف‌ها را تعمیق می‌کنند و حتی موجب تشدید نزاع‌های داخلی می‌شوند که قطعاً به نفع آن‌ها و به ضرر کشور خواهد بود؛ این موضوع موجب می‌شود سرعت مسیر پیشرفت کشور کاهش یابد و حتی متوقف شود.

رقابت‌ها و اختلاف سلیقه‌ها نباید موجب ایجاد نفرت شوند

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع اتحاد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری مجدداً بر موضوع اتحاد تاکید کردند تا به عنوان یک ضرورت ملی، مورد توجه همه نیروها قرار بگیرد.

فضایلی گفت: البته اختلاف میان نظرها و سلیقه‌ها می‌توانند در چارچوب منافع ملی تعریف شوند که این امر، نه تنها مضر نیست بلکه می‌تواند مفید هم باشد؛ اما رقابت‌ها و اختلاف سلیقه‌ها نباید در جامعه و از جمله در میان نیروهای انقلابی، نفرت ایجاد کند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: لازم است اختلاف‌ها در چهارچوب مسائل عقلانی و شرعی باشند و افراد از تهمت، دروغ و غیبت پرهیز کنند زیرا موجب ایجاد نفرت و فاصله بین نیروها در کشور می‌شود.

فضایلی افزود: پرهیز از تهمت و دروغ و غیبت، بحثی عمومی است که علاوه بر جامعه شامل دولت، مجلس، جریان‌ها و فعالان سیاسی و رسانه‌ها هم می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    2 0
    اختلاف سلیقه چیه؟ شما موظفی قانون و لجبازی کنی‌. ملت هم موظفند اجرا کنن. قوه قضائیه هم موظفه با کسی که قانون و رعایت نمیکنه طبق قانون برخورد کنه‌. شما به عنوان حاکمیت ول کردی قانون رو. مملکت و یله و رها کردی. شما مقصری بنده خدا. نفرت و اختلاف سلیقه چه صیغه ایه؟ همه جای دنیا اختلاف سلیقه و حتی نفرت هست. ولی یه قانون هم هست. اینجا به ولله قانون اندازه ارزنی اهمیت نداره. نه مسئولش نه مردمش. بیخود نیست داریم به قهقرا میریم. هممون ول معطلیم.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    2 0
    کار از این حرف ها گذشته است
  • DE ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    2 0
    وحدت در حول جیب آقازاده ها. هر حرف مخالف هم نفرت آفرینی محسوب می شه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس