کد خبر 1587171
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی شامات در مطلبی به اظهارات ایلان پاپه، مورخ اسرائیلی پرداخت و نوشت:

در دانشگاه‌های اسرائیل اگرچه بطور رسمی‌ دانشجویان فلسطینیِ شهروند اسرائیل و دانشجویان اسرائیلی با هم هستند، ولی‌ بطور غیر رسمی‌ از هم جدا هستند. همچنین یک بازی قدرت در جریان است. اسراییلی‌ها که ۸۰ در صد جمعیت هستند در قدرت و صاحب امتیاز هستند، و فلسطینی‌ها در اقلیت و بدون امتیاز.

از سال ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۰۰ سه اتفاق مهم روی داد:

هجوم اسرائیل به لبنان، انتفاضه اول، و دومین انتفاضه، و آنچه را که اسرائیل در این سه اتفاق انجام داد را مشاهده کردم. بعد از خودم پرسیدم که "آیا تو هم به این تفکر و آنچه که اسرائیل انجام میدهد معتقد هستی‌؟"

من نمی توانم قبول کنم که چون یهودی‌ها ۲ هزار سال پیش در فلسطین زندگی‌ می کردند، حالا در آنجا حق دارند. نمی توانم قبول کنم که به خاطر اینکه نازی‌ها آن جنایات [هولوکاست] را با یهودیان کردند، اسراییلی‌ها حق دارند این چنین با فلسطینی‌ها رفتار کنند. اسرائیل نه تنها در سال ۱۹۴۸ [سال تأسیس] پاکسازی قومی کرد، بلکه آن را تا به امروز ادامه داده است.

وقتی‌ از سال ۲۰۰۰ میلادی مخالفت خود را با سیاست‌های اسرائیل علنی کردم، دانشگاه من [که در آنجا تدریس می‌کردم] نمی‌ دانست که چکار باید بکند. من و خانواده‌ام تهدید به مرگ شدیم. سرانجام دانشگاه من را اخراج کرد....

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    1 7
    هر مطلب مزخرفی گیرتون میاد منتشر میکنید ، خجالت بکشید بابا ! همه حکومت ها این جوری اند و وقتی نتونند با ابزارهای قانونی مثل دادگاه و … مخالفین رو سرکوب کنند به تهدید و ترور و …. رو میارن پس چنین روشی فقط مخصوص اسرائیل نیست !
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
      4 0
      شما غربگداها خفه خون بگیرین لطفأ!! اگه به این زری که میزنی اعتقاد داری به اون اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشت و اروپایی‌های نوکرشون بگو سیصد تا کانال ماهواره ای درست نکنن تا به ایرانیها بگن فقط حکومت شما اینجوریه، مفهوم شد مزدور کلنگی ؟؟!
  • IQ ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    2 0
    مسیله اینه که چه روسیه و چه امریکا و چه اروپا ضد اسلام مخالف اسلام و هند را هم یادم رفت و همیشه تلاششون در راستای نگه داشتن اسراییل و نابودی اسلام بوده اینو به طور زنیتیکی از همون بازی بزرگ و در بهاییت می بینید .
  • IQ ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    نگفتید هسته سخت قدرت در انگلستان کیست نگفتید که منازعات درونشون چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس