نتانیاهو به پایان خط رسیده است

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با هنیه گفت: برای جهان قابل درک است که نتانیاهو به پایان خط رسیده و صرفا برای بقای خود دست و پا می‌زند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس شب گذشته (پنجشنبه) دوم فروردین ماه در گفت‌وگویی تلفنی، آخرین تحولات فلسطین و غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هنیه در این گفت‌وگو، ضمن ابلاغ سلام‌های گرم خود به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور ایران و تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ایران، آخرین تحولات سیاسی و میدانی در غزه را تشریح کرد.

وی با تأکید بر روحیه و توان بالای رزمندگان مقاومت در ایستادگی در برابر ماشین جنگی و کشتار رژیم صهیونیستی، وضعیت انسانی به ویژه در شمال نوار غزه را بحرانی توصیف کرده و بر ضرورت اقدام فوری جامعه جهانی در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان غزه و مقابله با سیاست اعمال قحطی و گرسنگی از سوی این رژیم علیه ساکنان غزه به ویژه کودکان تأکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین آخرین وضعیت تلاش‌های سیاسی و منطقه‌ای برای توقف نسل کشی و تبادل اسرا را تبیین کرد و با اشاره به شروط حماس که مبتنی بر خواسته مشروع ملت فلسطین است، به سنگ‌اندازی رژیم صهیونیستی در این مسیر اشاره کرده و مسئولیت هرگونه شکست مذاکرات را متوجه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی دانست.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو عنوان کرد: برای جهان قابل درک است که نتانیاهو به پایان خط رسیده است و صرفا برای بقای خود دست و پا می‌زند.

وی افزود: همانگونه که امام خامنه‌ای تأکید کردند، با ایستادگی مردم و مقاومت فلسطین، رژیم اسرائیل در باتلاق جنگ غزه گرفتار آمده است.

وزیر خارجه همچنین هنیه را در جریان آخرین رایزنی‌ها و تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از جمله مشارکت فعال در نشست‌های بین‌المللی در مورد فلسطین قرار داد.

امیرعبداللهیان با انتقاد جدی از شورای امنیت سازمان ملل، بر ضرورت اقدام فوری نهادهای مسئول بین‌المللی در توقف کشتار مردم بی‌پناه و زنان و کودکان غزه و کرانه فلسطین و ارسال فوری و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای همه ساکنان غزه در همه مناطق تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 2
    برخی کشورهای غربی اسرائیل را به عدم ارسال تسلیحات نظامی تهدید کرده اند. این یک تهدید واقعی است؟ بله! اما نه از سر دلسوزی برای مردم غزه، بلکه نگرانند نتانیاهو بخاطر منافع شخصی موجودیت اسرائیل را به خطر بیاندازد. این تهدیدها به این معنی نیست که از اسرائیل حمایت نمیکنند؛ میخواهند نتانیاهو را تحت فشار بگذارند که شاید کنار برود!
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 2
    بلینکن گفته اگه حماس شروط اسرائیل در توافق جدید رو قبول نکنه نمایندگانش از قطر اخراج خواهند شد.یعنی قطر نوکر و نماینده آمریکا و اسراییله
  • کارشناس IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    5 2
    داره شخم میزنه.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 1
    زمزمه هایی از حضور رسمی فرانسه در جنگ اوکراین به گوش می‌رسد. مسأله ای که چین را به واکنش واداشته و ارتش چین از آمادگی دخالت در نبرد با اوکراین در صورتی که فرانسه و ناتو ورود کنند، سخن گفته است. همچنین فرمانده ارتش چین گفته است: اروپا حق ندارد ایران را به دلیل فروش تسلیحات به روسیه تحریم کند!! پس ماهم باید آنهارا به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین آن هم به صورت مجانی تحریم کنیم!
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 3
    تمرکز صحبت بر پایان صهیونیست‌ها و اسرائیل باشد نه فقط نتانیاهو
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 2
    عربستان سعودی، مصر و اردن از جمله کشورهای عربی و اسلامی هستند که از ابتدای جنگ در فلسطین، پایگاه ها و توان نظامی خود را در اختیار آمریکا و به تعبیر بهتر در خدمت به اسرائیل گذاشتند. ارتش‌های این سه کشور علاوه بر در اختیار گذاشتن موقعیت زمینی، هوایی و دریایی خود برای آمریکا، پدافند هوایی خود را مصروف جلوگیری از حملات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن و گروه‌های مقاومت عراق کردند. نقش این کشورها در حمایت از غرب و جنایت علیه فلسطین هیچگاه فراموش نخواهد شد
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 1
    آتش بس در غزه برای محور مقاومت نیز مطلوب است؛ چرا که علاوه بر تحکیم پیروزی فعلی امکان افزایش بی‌ثباتی درون رژیم را ایجاد خواهد کرد که خود زمینه‌ای برای ضربۀ بعدی به رژیم است. اما به نظر می‌رسد دست‌یابی به آتش‌بس برای محور مقاومت این ریسک را نیز به همراه دارد که دشمن امکان تمرکز حواس و برنامه‌ریزی برای وارد کردن یک ضربه را بیابد. در مقام جمع‌بندی به نظر می‌رسد بایستی چین و ایران در مرحلۀ سیاسی به نحوی وارد عمل بشوند که توازنی در منافع فلسطین و محور مقاومت ایجاد شود؛ اما نیل به چنین هدفی به دلیل آن‌که در حال حاضر رژیم، حمایت محور آنگلوساکسونی-هندی را به همراه دارد دشوار خواهد بود. برای دست‌یابی به این هدف، کسب یک حمایت متوازن‌کننده از محور مقاومت توسط یک قدرت بزرگ نظیر چین ضروری به نظر می‌رسد. در واقع ایران و چین نباید به آمریکا اجازه دهند که از دل بحران غزه نظم مطلوب خود را بازتولید کند.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 1
    دور زد
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 4
    خدا نابودش کنه
  • علی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 0
    چگونه است نتانیاهو با شرارتش، با نهاد شیطانی، مانده آبروی جهود و نطام سلطه را با کشتن اطفال و زنان بی دفاع ،از بالا و بمباران ؛ دارد می‌برد و کسی و آدم عاقلی،حتی برای ادامه سلطه و منافع دراز مدت خودشان ، جلوگیر او نیست از حوادث شنیدنی تاریخ است. بمان و بکش ؛ بیداری و پیروزی در پیش مظلومین است.
  • اکبر DE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    0 1
    آتش بس برای محور مقاومت هم تصمیم خوبیه. چون رژیم صهیونیستی به اندازه کافی شکست خورده ، و مقاومت باید تجدید قوا کنه تا برای نابودی کامل رژیم صهیونیستی نیرو و تجهیزات داشته باشه.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    9 0
    والا ما ملت که داریم نگاه میکنیم همه شواهد و قراین داره نشون میده شما به اخر خط رسیدید!
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
      0 5
      از طرف خودت حرف بزن اجنبی پرست ما یعنی چی بگو من مزدور
  • CZ ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    2 0
    بزار رفح رو هم شخم بزنه بعد خخخخخخ
  • JP ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 0
    بابا ازخواب بلند شو چرا خودتون به نفهمی زدید
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 0
    سفیر روسیه در سازمان ملل گفت که ایالات متحده هیچ کاری برای مهار اسرائیل انجام نمی‌دهد. او همچنین واشنگتن را به دلیل صحبت از آتش‌بس مورد استهزا قرار داد و گفت: غزه تقریبا از روی زمین محو شده است!
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
    1 0
    نتانیاهو وپوتین به پایان خط برسند،حماس واوکراین پیروز میشوند
  • DE ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    1 0
    آقای عبدالهایان تا حالا هیچکدام از حرفاش درست در نیومده اگه میخواید اسرائیل از بین بره باید خودمون عمل کنیم بسیج و سپاه بیان تو میدان و برن غزه با صحبت و پیش بینی و ... درست نمیشه یادمه آقای لاریجانی گفت نهایتا ۲۰ روز طول میکشه پس چی شد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس