کرملین: اعزام نیروی نظامی به اوکراین برای غرب عواقب بدی دارد

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در گفت وگو با خبرنگاران گفت که اعزام نیروی نظامی به اوکراین عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: ظهور نیروهای نظامی خارجی در اوکراین با پیامدهای منفی و حتی غیرقابل جبران همراه خواهد بود.

پسکوف این سخنان را در پاسخ به درخواست سوال خبرنگاران درباره واکنش کرملین به اظهارات الکسی گونچار، معاون ورخونا رادا یکی از افراد لیست تروریست‌های شناخته شده مسکو بیان کرد.

وی گفت: استقرار نیروهای نظامی کشورهای اروپایی حتی در مرزهای بلاروس نیز تنش زا و تشدید کننده آن است.

وی تاکید کرد که در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد چنین تصمیمی از سوی کشورهای اروپایی وجود ندارد. پسکوف گفت: ما باید اطلاعات دقیقی به دست آوریم. تا آنجا که من متوجه شدم، هیچ چیز مشخصی در این مورد وجود ندارد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در یک کنفرانس خبری در پاریس، امکان اعزام نیروی نظامی از سوی کشورهای غربی به اوکراین را رد نکرد. مکرون گفته بود که کشورهای اروپایی اعزام نیروی نظامی به اوکراین را در برنامه خود دارند.

بعد از این کنفرانس بیشتر کشورهای شرکت کننده اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به اوکراین برای مبارزه با روسیه ندارند.

پسکوف، پیشتر درباره اظهارات مکرون گفته بود که در صورت اعزام نیروهای غربی به اوکراین، درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

وی همچنین گفت که کشورهای ناتو نیز باید پیامدهای چنین اقداماتی را ارزیابی کرده و از آنها آگاه باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 1
    وراجی نکن مستر سبیل شیربچه های فرانسوی تو راهن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس