کد خبر 1586172
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
ثبت قرارداد اجاره فقط در سامانه خودنویس از سال ۱۴۰۳

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: قرارداد اجاره از سال آینده فقط در سامانه خودنویس ثبت می‌شود.

به گزارش مشرق، هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی‌، گفت: تا پایان امسال به طور کامل سامانه خودنویس را جایگزین سامانه قدیمی سامانه املاک و مستغلات می‌کنیم. تا کنون بیش از ۱۰۷ هزار قرارداد اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان در سامانه خودنویس ثبت شده که قابل استعلا مگیری است.

عباسی افزود: ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تکلیفی را برای ما مشخص کرده است تا مالکین و مستاجرین به طور مستقیم قرار دادهای اجاره، خرید و فروش و پیش فروش خود را در سامانه یا پلتفرم و سکوی خودنویس ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

وی درباره نگرانی مشاورین املاک برای دریافت حق الزحمه گفت: جای نگرانی نیست مشاوران املاکی که در به هم رسانی موجر و مستأجر نقش ایفا می‌کنند می‌توانند از سامانه خودنویس استفاده، و حق‌الزحمه خود را دریافت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اگر مشاوران املاک از طریق سامانه خودنویس اقدام کنند تا حق الزحمه خود را دریافت نکنند درخواست موجر و مستأجر را تأیید نمی‌کنند و از طرفی حق الزحمه مشاوران در قرارداد اجاره درج شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در سامانه املاک و مستغلات که نام تجاری آن خودنویس است که هم مشاورین املاک وهم موجر و مستأجر در صورتی که به توافق برسند می‌توانند درخواست خود در آن را ثبت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس