به گزارش مشرق،کانال تلگرامی سرحدات فرهنگ در مطلبی به موضوع تیک تاک در آمریکا پرداخت و نوشت:

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه ویدئوهای با هشتگ Standwithpales‌tine بیش از ۲.۹میلیارد بار بازدید داشتند، درحالی‌که ویدئوهای با هشتگ حامیان اسرائیل تنها حدود ۲۰۰میلیون بازدیدکننده داشتند.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته اپلیکیشن تیک تاک که بیش از ۱۷۰میلیون کاربر در آمریکا دارد را ممنوع اعلام کرد. براساس این لایحه که باید علاوه بر تصویب در مجلس سنا به امضای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز برسد «بایت دنس» شرکت مادر چینی تیک تاک ۶‌ماه فرصت دارد تا دارایی‌های خود را در آمریکا بفروشد.

داده‌های تیک تاک نشان می‌دهد که هشتگ «فلسطین آزاد» (freepales‌tine) در ۲‌ماه پس از جنگ غزه بیش از ۷۷۰میلیون بار تنها در آمریکا بازدیدکننده داشته است. احتمالا همین مسئله باعث شده تا گروه‌ها و لابی‌گران حامی اسرائیل در آمریکا، تیک تاک را به‌دلیل رویگردانی جوانان آمریکایی از سیاست‌های کاخ سفید در جنگ غزه مقصر بدانند.

واشنگتن پست نوشته که جاناتان گرینبلات مدیر اجرایی سازمان صهیونیستی ضدافترا، در یک تماس تلفنی افشا شده به مشکل تیک تاک در آمریکا اشاره کرده و این اپلیکیشن را عامل شکست دولت آمریکا (و در کنار آن اسرائیل) در جنگ روایت‌ها بر سر غزه خوانده است.

نورسین آتسوگلو گونی رئیس بخش روابط بین‌الملل در دانشگاه فنی یلدز استانبول به خبرگزاری آناتولی می‌گوید: «دولت آمریکا و لابی‌های حامی اسرائیل تیک تاک را به‌خاطر افزایش احساسات ضداسرائیلی در میان جوانان آمریکایی مقصر می‌دانند. هدف آنها حفاظت از منافع اسرائیل است. دولت و نمایندگان آمریکایی با ممنوعیت این پلتفرم‌ها به‌دنبال تحمیل روایت خود هستند، اما با چنین اقداماتی این واقعیت که اسرائیل متجاوز است تغییر نخواهد کرد، چون منابع اطلاعات دیگر به رسانه‌های سنتی محدود نمی‌شود و جوانان از طریق رسانه‌های اجتماعی در معرض نظرات و محتوای مختلف قرار می‌گیرند. آنها به وضوح می‌توانند واقعیت را ببینند و دیگر دروغ‌ها را باور نمی‌کنند.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    4 11
    مستندات محکمی موجوده که تیک تاک در جهت ایجاد نا امنی و اشوب تو امریکا داره فعالیت میکنه.چرا اینستاگرام فیلتره ولی تیک تاک نیست؟چون مال ارباب چینه؟
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      15 4
      مستندات بسیار زیاد و محکمی وجود داره که اینستاگرام داره در جهت ایجاد نا امنی، آشوب، کودتاهای رنگی، تروریزم، فساد مالی و جنسی و.... در کل دنیا فعالیت میکنه، به نظر من کل کشورهای غیر نوکر غرب باید ممنوعش کنن و هرکی با وی پی ان هم بهش وصل شد حکم زندان داشته باشه!! چیه؟ مال اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتونه مشکلی نداره؟؟!
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 1
      این مستندات محمکی که میگید وجود داشت که الان آمریکا دنبال خرید سهام تیک تاک نبود که اجازه فعالیت در آمریکا رو بده.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      2 4
      خب توی امریکا نا امنی و آشوب بشه به تو چه ربط داره؟ پس معلومه اربابت آمریکایی ها هستند که ناراحت آشوب شدی توی آمریکا.
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      1 2
      توچرازورت اومده
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 1
      تیک تاک فیلتره ابله کودن خخخخ
    • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
      1 0
      فیلتره؟دیگه بدتر.خودتون فیلترش کردید و دارید این مزخرفاتو میگید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس