۱۳سال است که آمریکا، انگلیس،فرانسه وآلمان بامارفتاری خصمانه دارند

وزارت خارجه سوریه بر رویکرد خصمانه ۱۳ ساله آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان نسبت به این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه نسبت به بیانیه ۲ روز پیش آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص این کشور واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در این خصوص تاکید کرد که این کشورها در ۱۳ سال گذشته از طریق استفاده ار تمامی ابزارهای جنگی علیه سوریه، به رویکرد خصمانه خود نسبت به این کشور ادامه داده‌اند.

این نهاد دولتی سوری ضمن محکوم‌نمودن بیانیه این ۴ کشور غربی، این اقدام را در راستای تداوم سیاست‌های مخرب این کشورها علیه سوریه، تکرار انتساب اتهامات باطل به این کشور، گسترش تبلیغات برای تخریب چهره سوریه و انحراف دیدگان جهانیان از نقض گسترده حقوق بشر در رابطه ملت سوریه از سوی این ۴ کشور دانست.

در ادامه این بیانیه آمده است: ادعاهای دولت‌های این ۴ کشور مبنی بر توجه آنان نسبت به پایان رنج‌های مردم سوریه، تنها بیانگر دورویی سیاسی و انحطاط اخلاقی آنان برای سرپوش‌نهادن بر آثار فاجعه‌بار اقدامات زورگویانه و غیرقانونی تحمیل‌شده از سوی آنان نسبت به ملت سوریه است.

همچنین وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان تروریست جدایی‌طلب درد و رنج بسیاری از ساکنان شمال شرق سوریه را در پی داشته است، سرقت منابع ملی این کشور از سوی آمریکا به محروم‌نمودن ملت سوریه از بهره‌بردن از منابع خود انجامیده است و تداوم اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه نقض آشکار حاکمیت سوریه و منشور ملل متحد شمرده می‌شود.

علاوه بر این وزارت خارجه سوریه لحن باج‌گیرانه این ۴ کشور غربی در بیانیه آنان را لحنی استعماری دانست که هدف آن در وهله نخست به درازاکشاندن بحران سوریه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ZA ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    وزارت خارجه سوریه چرا درباره بخشیدن پنجاه سال دیگه بندر طرطوس به کفار روس حرفی نمیزنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس