ترور مستشاران ایران در سوریه گویای پیوند صهیونیست‌ها و داعش است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ترور مستشاران نظامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی، به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان یافته میان این رژیم تروریستی با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام جنایتکارانه و متجاوزانه صبح امروز رژیم صهیونیستی در حمله به منطقه مسکونی المزه دمشق را که به شهادت چهار تن از مستشاران نظامی کشورمان و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد، به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک آمیز به اهداف مختلف در خاک سوریه توسط رژیم مجرم و کودک‌کُش صهیونیستی را گویای عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از صد روز گذشته و تلاشی مذبوحانه برای گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست.

کنعانی افزود: شایسته است دولت‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، نسبت به اقدامات متجاوزانه، تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی واکنش صریحی داشته و آن را به طور قاطع محکوم کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، نقش مهمی در کمک به دولت، ارتش و ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور طی سالیان گذشته داشته و همچنان دارند.

کنعانی تصریح نمود: ترور مستشاران نظامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی، به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان یافته میان این رژیم تروریستی با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: بی‌تردید خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروریسم سازمان یافته رژیم جعلی صهیونیستی در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه برای روح بلند این شهیدان والامقام و قهرمانان مبارزه با تروریسم علو درجات نزد خدای سبحان و برای خانواده‌های گرانقدر آنان صبر و شکیبایی مسئلت نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 12
  • کارگر IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    16 1
    ترور مستشاران ایران در سوریه نشانه پیوند روسیه واسرائیل است.روسها هیچوقت دوست ایران نبوده ونخواهند بود
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    9 1
    همچنان به شدت محکوم کنید چون دیگه کاری ازتون برنمیاد فقط بلوف ورجزهای توخالی بودین شما
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    6 1
    جنگ اسراییل با فلسطین هست ولی ما بیشتر از اسراییل کشته میدیم چرا ؟ مستقیم بجنگیم چند صد هزار کشته میدیم ؟
  • محمود IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    3 1
    البته در کشوری مثل سوریه که بعضا هنوز نیروهای نفوذی در دستگاه حاکم هست و هم دفاع هوایی قابل توجهی ندارد.آیا نباید نیروهای مقاومت در پناهگاهای مستحکم و جابجایی دوره‌ای باشند استقرار در ساختمان‌های مسکونی و علامتدار نوعی بی توجهی به امنیت جانی نیروهای نخبه مقاومت هست .هر چند شهادت هنر مردان خداست و آنها به آرزوی خود می رسند اما جایگزینی این نیروهای کلیدی به آسانی قابل جبران نیست
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    4 1
    یک بام و دو هوا
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 0
    بایستی موارد امنیتی بازنگری شود تا هزینه کاهش یابد. پاسخ قطعی است ولی باید هوشمندانه و در کوتاهترین زمان باشد و از تنش رسانه ای علیه کشورمان خودداری گردد.
  • رضا IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 3
    فرمانده محترم سپاه قدس.. لطفاً یک صدم سردار سلیمانی قاطعیت نشان بده ما منتظریم .......
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    5 4
    بشار با اسرائیل هماهنگ بوده
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    چقدر متنفرم از این جمله ی زمان و مکان مناسب
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    شبکه های ترکی دارن مسخره میکنن ضعف ایران رو ... دارن میگن اسراییل هر بار خواسته هر جا و هر کیو خواسته ترور کرده و ایران هیچ وقت نتونسته جواب بده
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    شمشیری که ما از رو بسته ایم برای روز مبادا میباشد
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 1
    راه انتقام حمله مستقیم به اسراییل نیست.ما ۴ گروه نظامی اعم از حسینیون زینبیون فاطمیون و حیدریون رو از محور مقاومت در سوریه داریم.چرا یکی از این ها مثل حزب الله لبنان تجهیز نشدن تا امروز پاسخ اسرایبل رو با موشک بالستیک بدن هم پشتیبان و یار و یاور حزب الله لبنان باشن.واقعا نمیشد یکی از این لشکر ها به موشک های بالستیک و ...مسلح بشه.پاسخ تجاوز به خاک سوریه باید از خاک سوریه داده بشه نه ایران.در این شرایط داشتن یک گروه مثل حزب الله درسوریه له شدت خالیه.حتی میشد حشد الشعبی سوریه رو تشکیل داد.بار کردن جبهه جولان اشغالی در سوریه برای بازپس گیری اون از اشغال اسراییل میتونه به عنوان دستی بر گلوی نجس اسراییل باشه و باعث اتحاد ملت سوریه و جهان عرب بدای بازپس گیری مناطق اشغالی بشه.قطعا تلاش برای گرفتن جولان باعث اوج گرفتن محبوبیت ایران و بشار اسد در سوریه و ملل عرب میشه.باید یک جنبش قوی مثل حزب الله در سوربه ایجاد بشه.سوریه با توجه به ویرانی و در اشغال بودن جولان ممتازترین کشور برای نبرد با اسراییل بود ولی حیف این جبهه ضعیف ترین عضو محور مقاومت شده.
  • عبدالله IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 2
    این حرکت مذبوحانه صهیونیستها نشون داد که ایران به درستی ضربه سنگین و وحشتناکی یه جاسوسان صهیونیستی در اربیل عراق زده است.
  • TR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    7 0
    هجوم وحشیانه حماس به اسراییل در ۷ اکتبر ، گویای پیوند اونا با شما وحشی ها و عربهای زنا زاده ۱۴۰۰ سال پیشه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 1
    برای مستشارهای نظامی ایران در سوریه تمی خواهید پدافند هوایی بزارید؟
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 2
    موثرترین راهکار برای پایان دادن به عملیات تروریستی دشمن پاسخ قاطعانه نظامی سریع و مستقیم به اهدافی در خاک اسراییله . وگرنه اون شده کارش مدام در اوج گستاخی حمام خون راه بندازه بلافاصله مسئولین قطار میشن برای بیانیه محکوم است و انتقام در زمانها و مکانهای موکول به آینده و مبهم ، همه هم با ادبیات تکراری
  • مسعود دیپلمات IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 8
    توصیه من این است که: زدی ضربتی ضربتی نوش کن، یا که حرف مرا بشنو، آویزه گوش کن! بزن ضربت محکم تری بر فرق سرش!، که دردش بیاید سخت تا ..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس