الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت

وزیر کشور عراق گفت که نیروهای مسلح عراق کنترل پایگاه‌های مرزی را که محل استقرار گروه‌های مخالف (تروریست‌های تجزیه‌طلب) دولت ایران بود، برعهده گرفتند.

به گزارش مشرق، عبدالامیر الشمری با بیان این مطلب خاطر نشان کرد که دولت عراق اجازه نخواهد داد حزب کارگران کردستان (پ ک ک) بهانه‌ای برای هدف قرار دادن خاک عراق شود.

وزیر کشور عراق با اشاره به آغاز روند اعطای مجوز حمل سلاح سبک برای شهروندان عراقی و خریداری اسلحه سنگین از شهروندان توسط دولت، تاکید کرد که سلاح باید تنها در اختیار دولت باشد.

پیشتر، تهران و بغداد در مارس ۲۰۲۳ با امضای یک توافقنامه امنیتی در خصوص خلع سلاح گروه‌های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق به توافق رسیدند. در این توافقنامه بر عدم تبدیل خاک عراق به مرکزی برای حضور گروه‌های مسلح یا نقطه شروعی برای هدف قرار دادن همسایگان این کشور و عدم تضعیف حاکمیت عراق تاکید شده است.

الشمری که با العربیه گفتگو می‌کرد، در ادامه اظهار داشت که مرز دهوک در شمال عراق در معرض مداخله نظامی ترکیه است و به منطقه‌ای برای درگیری با «پ‌ک‌ک» تبدیل شده است.

وی افزود: «دولت در خصوص حزب کارگران کردستان با ترکیه هماهنگی کرده است، اما این موضوع به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه از نظر جغرافیایی نیاز به زمان دارد.»

عراق می‌گوید عملیات نظامی ترکیه در شمال، حاکمیت این کشور را نقض می‌کند، اما آنکارا با تاکید بر ضرورت ادامه این حملات برای محافظت از خاک خود، درباره تهاجم جدید هشدار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس