کد خبر 1585232
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
موی سر

سفید شدن مو در اثر از بین رفتن ملانین یا سلول های رنگدانه مو رخ می دهد و عمدتا از ۳۰ سالگی تا اوایل دهه ۴۰ زندگی اتفاق می افتد.

به گزارش مشرق، با بالا رفتن سن و ورود به دوران مختلفی از جمله بلوغ، بارداری و میانسالی رشته‌های موی انسان دستخوش تغییرات مختلفی می شوند و یکی از این تغییرات ناخوشایند خاکستری شدن موهاست. این اتفاق در اثر از بین رفتن ملانین یا سلول های رنگدانه مو رخ می دهد و عمدتا از ۳۰ سالگی تا اوایل دهه ۴۰ زندگی اتفاق می افتد.

بسیاری از ما با سفید شدن موهایمان، سعی داریم آنها را از دید پنهان کنیم و با زیاد شدن این تارهای سفید به رنگ کردن پی در پی موها روی می آوریم. با این حال این روزها بسیاری از افراد با موهای خاکستری خود کنار آمده اند و دیگر به موهای خاکستری و سفید به چشم یک تابو یا ایراد نگاه نمی کند.

علاوه بر این، رنگ کردن مداوم موها اگرچه موجب مخفی کردن تارهای سفید می شود، اما معایبی نیز به همراه دارد که اگر از آنها مطلع شوید، احتمالا موهای خاکستری و طبیعی خود را بیش از قبل دوست خواهید داشت و وقت بعدی آرایشگاهتان را لغو خواهید کرد.

امروز قصد داریم شما را با ۷ مزیت رنگ نکردن موهای خاکستری آشنا کنیم:

۱- داشتن موهایی سالم تر

واقعیت این است که رنگ نکردن موها به حفظ سلامت آنها کمک می کند. رنگ کردن مو با از بین بردن پروتئین های محافظ مو موجب نفوذ بیشتر مواد شیمیایی به تارهای مو و تغییر رنگ آنها شده و در نتیجه رنگ موهای شما را به بهترین نحو ممکن تغییر می دهد. این اتفاق در نهایت منجر به تضعیف تارهای مو، شکنندگی، خشکی و نازکی آنها خواهد شد. از آنجایی که موهای خاکستری نسبت به موهای حاوی رنگدانه آسیب پذیرتر هستند، بیشتر دچار تضعیف و شکنندگی می شوند و در نتیجه رنگ نکردن آنها موهایی سالم تر برای شما به ارمغان می آورد.

۲- بهبود سلامت پوست سر

بسیاری از افراد پس از رنگ کردن موها با خارش پوست سر مواجه می شوند. این اتفاق در اثر وجود یک ماده شیمیایی محرک و آلرژن در رنگ مو به نام پارافنیلن دیامین رخ می دهد. بنابراین با رنگ نکردن موها می توان از بروز این اتفاق جلوگیری کرد.

۳- صرفه جویی در هزینه ها

با رنگ نکردن مداوم موهای خاکستری می توانید در هزینه آرایشگاه رفتن صرفه جویی کنید. علاوه بر این، از خرید ماسک موهای گران قیمت، انواع روغن، نرم کننده و شامپوی مخصوص موهای رنگ شده بی نیاز خواهید شد.

۴- حفظ زیبایی طبیعی موها

موهای خاکستری واقعا زیبا هستند. نوارهای سفیدی به شکل هایلایت که لابه لای موهای مشکی خودنمایی می کنند و ابعاد خاصی به موهای شما می بخشند. می توانید از آرایشگرتان درخصوص نحوه تقویت و زیباتر شدن این تار موهای خاکستری مشاوره بگیرید.

۵- کمک به حفظ محیط زیست

هر بار رنگ کردن موهای خاکستری یا حتی ریشه گیری موها به مصرف مقادیری آب و مواد شیمیایی منجر خواهد شد. بسیاری از رنگ‌ موها حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که با شستشوی مو از موهای ما خارج می شوند. با رنگ نکردن دائم موهای خاکستری می توانید به حفظ محیط زیست نیز کمک کنید.

۶- درخشان تر شدن موها

رشته‌های نقره‌ای مو نور را به طرز شگفت انگیزی منعکس می کنند، پوست شما را روشن تر می کنند و درخشش خاصی به چهره تان می بخشند. رنگ موی خاکستری چهره شما را شاداب تر و ویژگی های مثبت آن را بهتر نمایان می کند.

۷- کاهش نگرانی‌ها

زمانی که تصمیم به رنگ کردن موهایتان می گیرید، ممکن است نگرانی بد رنگ شدن موها یا آسیب دیدن آنها به سراغتان بیاید. رنگ نکردن موهای خاکستری به نوبه خود می تواند جذابیت و اعتماد به نفس شما را تقویت کند و در نتیجه موجب می شود احساس رضایت بیشتری از ظاهر خود داشته باشید و کمتر نگران باشید.

منبع:عصرایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    3 0
    کاش چند رنگ گیاهی بدون عوارض را هم معرفی میکردید.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      0 0
      حنا
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
    1 0
    خوب شد این دلایل پیچیده و خاص رو گفتید وگرنه کسی تا الان همچین چیزهایی به ذهنش نمی رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس