کد خبر 1585019
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

پرکاربردترین و پرطرفدارترین عمل جراحی برای برطرف کردن عیوب انکساری چشم، عمل لیزیک نام دارد. جراحی لیزیک چشم برای افرادی با نمرات پایین تا شدید نزدیک بینی، آستیگماتیسم خفیف تا متوسط و دوربینی با نمرات پایین صورت می گیرد. برای انجام این جراحی، لایه ظریف و بسیار سطحی قرنیه برداشته شده و برای تغییر شکل سطح قرنیه از لیزر استفاده می شود؛ در نتیجه مشکل انکساری چشم برطرف می شود. با جراحی لیزیک می توانید زندگی بدون استفاده از عینک را تجربه کنید و وسعت دیدتان را شفاف و واضح کنید. برای اینکه جراحی لیزیک چشم نتیجه مطلوبی داشته باشد، بهتر است برخی نکات قبل از عمل را رعایت کنید. دانستن و آگاهی از نکات مرتبط با نتیجه حاصل از عمل لیزیک می تواند تصورات منطقی از نتیجه عمل ایجاد کند. در این مقاله از سایت دکتر حمامی قصد داریم درباره نکات مهم قبل از جراحی لیزیک صحبت کنیم.

عمل لیزیک چشم چیست؟

عمل لیزیک چشم، یکی از جدیدترین روش های درمانی برای رفع مشکلات انکساری چشم به شمار می آید. لیزیک از پرطرفدارترین جراحی های چشم به شمار می آید که عیوب انکساری چشم در افراد نزدیک بین، دوربین و آستیگماتیسم را رفع می کند. عمل لیزیک، با نام برش قرنیه به کمک لیزر نیز گفته می شود که قدمتی بیش از ۲۰ سال در جهان دارد. با انجام جراحی، فرد عینک و لنز را کنار گذاشته و دیگر احتیاجی به آن ها نخواهد داشت. در عمل لیزیک چشم، لایه ای بسیار نازک از سطح قرنیه تراشیده شده و سپس به کمک لیزر، این لایه به اندازه مورد نظر خواهد رسید. این جراحی به صورت سرپایی و بی حسی موضعی در مدت زمان کمتر از ۵ ساعت انجام می شود.

نکاتی که قبل از جراحی لیزیک باید بدانیم

نکات عمومی بسیاری وجود دارد که بهتر است افراد قبل از عمل جراحی لیزیک از آن مطلع شوند. با وجود این برای اطلاع دقیق و بهتر توصیه ها لازم است با پزشک متخصص مشورت شود. نکاتی که قبل از جراحی لیزیک باید رعایت شود، شامل موارد زیر هستند:

بررسی چشم توسط پزشک

قبل از عمل لیزیک ضروری است وضعیت مختلف ساختار چشم توسط پزشک متخصص بررسی شود؛ زیرا برخی از شرایط می توانند مانع عمل لیزیک شوند. وضعیت خشکی چشم نیز باید بررسی شود تا در صورت لزوم برای بهبودی خشکی چشم از قطره چشمی استفاده شود.

استفاده یا عدم استفاده از قطره های چشمی

گاهی اوقات توصیه می شود تا قطره های چشمی چند روز قبل یا بعد از جراحی استفاده نشود. چنانچه فرد از قطره چشمی استفاده می کند لازم است قبل از جراحی به پزشک اطلاع دهد و از زمان دقیق برای قطع مصرف قطره ها مطلع شوند. به طور معمول توصیه می شود، قطره های چشمی که مرتبط با حساسیت چشم هستند در روز عمل لیزیک استفاده نشوند ولی روز بعد از عمل لیزیک استفاده از قطره چشمی ممانعتی ندارد.

عدم ابتلا به بیماری مثل سرماخوردگی

اگر فردی که می خواهد جراحی لیزیک انجام دهد در روز عمل به سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شود باید با پزشک خود در میان بگذارد. هنگامی که فرد به بهبودی نصبی رسید، می تواند اقدام به عمل لیزیک کند.

کنترل شرایط

پیش از عمل لیزیک چشم باید نحوه برگشت به خانه را در نظر بگیرید. تزریق مواد آرامبخش و مشکلاتی مثل نداشتن دید مناسب بلافاصله بعد از عمل لیزیک مانع از این می شود که فرد رانندگی کند؛ از همین رو بهتر است فردی به غیر از فرد عمل کننده رانندگی کند.

عدم استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی

قبل از جراحی لیزیک چشم از مصرف مواد آرایشی و بهداشتی مثل کرم ها، عطر، خوشبو کننده ها و...پرهیز کنید؛ زیرا کیفیت هوا را تغییر داده و در عملکرد لیزرها اختلال ایجاد می کنند.

آمادگی برای انجام عمل

عمل لیزیک چشم سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود؛ به همین خاطر افراد در حین عمل بیدار خواهند بود و مراحل عمل را با هوشیاری مشاهده خواهند کرد؛ بنابراین افراد باید خود را از نظر روانی برای انجام عمل آماده کنند. به علت استفاده از مواد آرامبخش در حین جراحی لیزیک هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نمی شود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

از دیگر اقدامات قبل از جراحی لیزیک موارد زیر را می توان نام برد:

  • عدم استفاده از لنزهای تماسی
  • حمام کردن در روز جراحی
  • نخوردن غذای سنگین
  • انجام معاینات و آزمایش های مورد نیاز
  • داشتن خواب کافی

نکات مهم قبل از جراحی لیزیک

چه کسانی برای جراحی لیزیک چشم کاندید مناسبی هستند؟

همانطور که گفتیم در حال حاضر عمل لیزیک چشم طرفداران زیادی پیدا کرده است چون با انجام این عمل دیگر نیازی به استفاده از عینک و لنز نیست. برای جراحی لیزیک چشم افراد زیر کاندیدهای مناسبی هستند:

  • برای جراحی لیزیک چشم بهترین سن ۱۸ تا ۲۱ سال سن است؛ بنابراین فرد باید حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال داشته باشد.
  • فردی که قصد دارد عمل لیزیک چشم را انجام دهد، باید شماره چشم او به مدت یک سال ثابت مانده باشد.
  • کسی که تمایل دارد، جراحی لیزیک چشم انجام دهد، باید شماره چشم او کمتر از ۱۰ باشد.
  • کسانی کاندید مناسب برای جراحی لیزیک چشم هستند که مبتلا به نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم نیستند.
  • افرادی که به بیماری هایی همچون میگرن، قوز قرنیه، آب سیاه و خشکی چشم مبتلا نیستند.
  • کسانی که مبتلا به بیماری های عمومی نظیر روماتیسم و دیابت نیستند.

مراجعه به پزشک

امروزه افراد زیادی با مشکلات بینایی مواجه هستند که به دلیل استفاده مداوم از عینک و لنز خسته می شوند، این افراد به دنبال راه حل دائمی هستند که از شر عینک و لنز خلاص شوند. عمل لیزیک چشم یکی از به روزترین و پرطرفدارترین جراحی های روز دنیا به شمار می آید که افراد با جراحی دیگر نیازی به استفاده از عینک و لنز ندارند. احتمال دارد بسیاری از افراد با مشاهده فیلم جراحی لیزیک چشم دچار ترس و نگرانی شوند. واقعیت این است که عمل لیزیک بسیار حساس و خاص است؛ از همین رو باید پزشکی را برای جراحی انتخاب کنید که تبحر کامل در این زمینه داشته باشد. دکتر پریسا حمامی، متخصص و جراح چشم، دارای فلوشیپ فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیم چشمی در زمینه جراحی چشم با جدیدترین متدهای روز دنیا ۱۲ سال سابقه فعالیت دارند؛ بنابراین می توانید برای مراجعه حضوری به مطب ایشان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و برای خود وقت رزرو کنید.

تماس با دکتر پریسا حمامی

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان ولیعصر شمالی، کوچه والی نژاد، روبروی بیمارستان هاشمی‌نژاد، پلاک ۳۲، طبقه ۵

تلفن تماس: ۰۹۲۱۳۶۶۷۲۹۲ - ۰۲۱۸۸۲۰۰۶۶۳ - ۰۲۱۸۸۲۰۰۶۶۴

سایتhttps:/drhamami.com

اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr_parisa_hamami

آپارات: https://www.aparat.com/DrHamami


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس